Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

OEM skaft.

Bergensgolfer

over 22 år siden

Bergensgolfer

Ser av flere diskusjoner her at de kjente leverandørene påstås å levere køllene med dårlige "billige" skaft. Har selv to Callaway steelhead 3 og 5 med firm skaft. Er det noen som vet hvilke skaft som Callaway leverer med woodene og driverene sine. Hvilken torque er det på disse skaftene, flexsen jeg bruker er firm. Hva kan jeg oppnå med å skifte til et bedre skaft?

Gjermund

over 22 år siden

Gjermund

Jeg har ikke peiling på det tekniske ved Callaway skaftene, men de har hatt en tendens til å være mykere enn oppgitt flex, i alle fall tidligere. Skaftene som sitter i køllene fra fabrikk (med unntak av de som leverer flere forskjellige alternativer) er som regel laget for å dekke mest mulig av markedet, og da får du ikke nødvendigvis et skaft som passer deg, men et skaft som passer flest mulig. Hva som ville blitt forskjellig for deg med et bedre (for deg) skaft er vanskelig å si, men det kan være spredning (dvs kontroll), lengde, slice/hook, ballbane osv.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her