Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Driver

jan e

over 20 år siden

jan e

Jeg skal kjøpe meg en Driver nå tenkte jeg. Men det er alt for mye å velge i. Jeg har likevel kommet frem til to alternativer som jeg vurderer, SMT 455 DB og ALPHA V2. Er det noen som har erfaringer med disse køllehodene?

SMT

over 20 år siden

SMT

Har SMT driveren og er sinnsykt fornøyd... Bare å klubbe til, har verdens største sweetspot...

Så lenge køllehode er "straight" mot lengderetningen når du slår går den alltid rett frem, kun lengden som varierer på Sweet Spot treff og litt utenfor...

Kjøp SMT er mitt råd...

TM540

over 20 år siden

TM540

Hvor kjøpte du SMT?
Jeg har en Taylor Made 540 som jeg sliter med. Noen som vet om TM 540 regnes som vanskelig i forhold til feks SMT?

SMT

over 20 år siden

SMT

Handlet hos Børje på Nettogolf...

JB73

over 20 år siden

JB73

Veldig fornøyd med min SMT455DB - går langt og rett :-)

jan e

over 20 år siden

jan e

takk for tipsene, blir kanskje en SMT da

Tom

over 20 år siden

Tom

Burde kansje ikke skrive det i denne tråden men ser ikke SMD driverene litt "billige/kopiaktige" ut??. Synes ikke de ser noe serlige ut men aner ikke hvordan de funker, Har ikke testa.

Go Tiger

over 20 år siden

Go Tiger

Har selv en SMT driver, og jeg er ikke fornøyd... Har prøvd andre drivere og de går både lengre og rettere, men dette har jo sannsynligvis noe med skaftet å gjøre, for selve køllehodet i en driver har ikke så mye å si. SMT driverene er også ikke særlig pene å se på.

Samen

over 20 år siden

Samen

verdens største sweetspot? BULLSHIT!
Sweetspot varierer ikke i størrelse fra kølle til kølle

Børje Pedersen

over 20 år siden

Børje Pedersen

SMT DB 455 Har nå vært på markedet en god stund, og mange er det som er meget godt fornøyd. Imidlertid så har utviklingen gått videre, og det som er mest i skuddet nå er Ashton og Alpha V2. Får inn de første Alphaene til uka, og interessen er stor for disse lekkerbiskene. De har jo også fått gode skussmål overalt der de er omtalt. Uansett, alle disse hodene er ubrukelige uten passende skaft.

SMT

over 20 år siden

SMT

Så det du sier Børje er at vi som har SMT 455db har mere å hente ved å kjøpe en Alpha V2?

Hvor er det noe å hente da? Lengde? Retningstabilitet?

Til Tom: Ikke rart de køllene du kaller SMD ser billige å kopiaktige ut, de må jo være en kloning av SMT...

Til Samen: Selvfølgelig varierer størrelsen på sweetspot fra kølle til kølle... Playability sier jo litt om dette... More forgiving etc...

Taylor Made

over 20 år siden

Taylor Made

Noen som har Taylor Made R5 driveren? Erfaringer?

Gunder

over 20 år siden

Gunder

Har en r7 som jeg er totalt forelsket i. Har absolutt kjøpt meg til bedre driving i år. Nam nam. Men den forrige, og skaftet, var kanskje ikke egnet så bra til min sving, tydeligvis.

r5 er en bra driver ja - personlig liker jeg r7 bedre.

Børje Pedersen

over 20 år siden

Børje Pedersen

Til SMT.
Nei, det sier jeg ikke, det har jeg heller ikke noe grunnlag for å si. Alle som har kjøpt SMT av meg har vært meget fornøyd, og regner da med at de er det fortsatt.
Imidlertid så skjer det en stadig utvikling av produkter som jeg må forholde meg til, og jeg kan ikke bare tviholde på det som har vært bra tidligere. Når ikke en modell selger lenger, og kundene vil ha andre modeller, ja da må jeg bare skaffe dette.

SMT

over 20 år siden

SMT

Ok, point taken....

Taylor Made

over 20 år siden

Taylor Made

Kjøpte Taylor Made R5 Neutral fra tgw.com og testet den i dag. Dette er min første driver og jeg må si jeg bli totalt forelsket. Når jeg lærte meg å slå med den så gikk den langt og rett nesten hver gang. Koste meg skikkelig en sommerkveld på rangen :)

lk

over 20 år siden

lk

Taylor Made: hvor mye måtte du betale alt i alt for den TM R5 driveren? Så at den kostet $299 på twg, noe som er ca halv pris av hva den koster i Norge...

Perry

over 20 år siden

Perry

Jeg skal kjøpe min første driver snart, har spilt meg ned til 24 hcp. med bare jern. Og lurer nå på hvilken driver dere vil anbefale meg å kjøpe.

Gunder

over 20 år siden

Gunder

Prøv mange forskjellige og kjøp den du liker best. Så enkelt er det faktisk :) Alle liker forskjellige merker, akkurat som biler. TM, Ping, Titleist, Callaway, er alle gode og store merker. De er dog dyrere, men jeg er overbevist om at du kan finne like bra drivere blant de "mindre" merkene.

Snoop

over 20 år siden

Snoop

Det er tydeligvis mye smak å behag med hensyn til utseendet til drivere.
Slik jeg ser det, så finnes det ikke en mer rålekker/sexy driver enn SMT DB455 satt opp med skaftet Accuflex Assassin II WC.
Har også fått mange kåte blikk mot den av folk som aldri har hørt om SMT...

Tiger McWould if he could

over 20 år siden

Tiger McWould if he could

har du noen link til et bilde av den, Snoop?

Bernt

over 20 år siden

Bernt

Tiger.
www.smtgolf.com

Hmm

over 20 år siden

Hmm

Min SMT 455db er satt opp med en knall gult Harrison Titanium Pro 2,5 og alle jeg spiller med er sikker på at det må være en LOCO fra John Daily Dunlop edition... Jeg syntes den ser råharry ut med gult skaft, selve driverhode er nydelig i rødt...

Hmm

over 20 år siden

Hmm

John Daly skulle det vel være...

Taylor Made

over 20 år siden

Taylor Made

Jeg er ikke sikker på hvor mye jeg betalte totalt, vi var flere som gikk sammen og bestilte. Tror det blir $299 + moms + noen hundre kroner i moms. Kommer tilbake når jeg har det eksakte beløpet.

btw, sjekk golfreview for flere kommentarer på denne driveren: http://www.golfreview.com/cat/drivers/taylor-made/PRD_324391_2948crx.aspx

Happy

over 20 år siden

Happy

Har en Taylor Made R5 D med Aldila skaft som jeg anskaffet meg for en uke siden. Driveren er meget bra og retningsstabil, men tror nok jeg kommer til å selge den.

perry

over 20 år siden

perry

Hvorfor skal du selge den?

Happy

over 20 år siden

Happy

Fordi Cleveland Launcher, Ping G2 og Cobra 454 alle gav meg ca 20 til 30 meter mer carry.

R5'en er for meg den driveren som har vært mest retningsstabil for meg, treffer fairway ofte. Men ønsker de ekstra meterene.

Launcheren hadde perfekt trajectory for meg og ble derfor lengst.
Ping G2 hadde best lyd og var best å svinge.
Cobra 454 var meget bra men ikke best på noe synes jeg.
R5 en var mest retningsstabil men kortest.

Jeg trodde først at det bare var tilfeldig at den var kortere på rangen grunnet ymse faktorer men det viste seg etter at jeg kjøpte den at den var kortere.

Har bare spilt en runde med den, så blir nok litt tap av peng der ja, hehe.

veggiss

over 20 år siden

veggiss

Snoop: den ser ikke så ille ut sammen med et vs339 skaft heller, det er jo rødt på toppen, hvitt nederst, og sammen med det knall røde hodet blir det smooooth.

Driver

over 20 år siden

Driver

Rødt hvitt og knall rødt "Smoooth"??. Synes det høres ut en "Donald" kølle. Klarer ikke å få det ut av hold. AGHHHHHHHHHHHHH.

TM

over 20 år siden

TM

Jeg sier bare en ting: TaylorMade r7, med Aldila NV skaft!!!

perry

over 20 år siden

perry

Noen som vet prisen på en nike ignite 460 driver?

jonnis

over 20 år siden

jonnis

På The Golf Warehouse - www.tgw.com fåes den til $ 279 med NV65. For RH finnes det flere skaftprodusenter å velge i.

SJ

over 20 år siden

SJ

Du får den i alle fall for 3995 i norske butikker. den er drit smud.
må være en av de beste driverne som finnes

SJ

over 20 år siden

SJ

Men du burde ikke kjøpe 460+ for den blir forbudt om 1 år i turnering spill

flako

over 20 år siden

flako

Eeehh, du er klar over at denne karen sikkert har handlet for flere uker siden.... Tråden er ca. 1,5 måned gammel.... Bare til info...

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her