Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Golf med bare 1 øye.

Dr Golf.

over 20 år siden

Dr Golf.

Noen av dere som har mistet synet på 1 øye etter at dere har spilt litt??. Har blitt skaldet i det ene øyet og kann bli blind på det. Er redd for hvordan det påvirker golfen. Noen som kjenner til noen??

Picard

over 20 år siden

Picard

Jeg spiller med en som er blind på det ene øyet. Han begynte med golf i ettertid og virker ikke veldig skadelidene.. Han holder helt normalt nivå i forhold til den innsatsen og tiden han legger i golfen. Ler godt når han utbryter "F... for en putt! Jeg må ha siktet med feil øye!!" :)

H

over 20 år siden

H

Kjenner en som spilte hockey på høyt nivå som mistet ene øyet. Det er avstandsbedømmelse som er vanskeligst. Men i golf ligger ballen i ro og holder du armen strak har du avstanden ned til ballen på følelse mer enn på syn. Avstand til green kan du jo se fra baneguide.
Håper det ikke går så galt som du frykter.

Amlor

over 20 år siden

Amlor

Håper virkelig øyet ditt blir friskt igen. Jeg ber for deg.

Baccus

over 20 år siden

Baccus

Jeg vet om en som kun har ett øye og spiller golf. Vedkommende er høyrehendt og mistet sitt venste øye. Golfen ble mye bedre etter omskolering til linksspill og nye links-køller.

For øvrig ønskes du god bedring.

Megaslice

over 20 år siden

Megaslice

Vet om en som mistet ett øye på golfbanen (slo ballen i en trestubbe, ballen kom i retur og knuste øyet hans...). Han var en habil golf-spiller før ulykken, og har klart å komme tilbake i ettertid. Slet litt med avstandsbedømmelsen i begynnelsen.

Håper du beholder synet!!

Gunder

over 20 år siden

Gunder

Spilte med en scratchspiller i Australia som var blind på det ene øyet. Han ble skadet i en trafikkulykke og ble blind som følge av det. Meget habil golfspiller (var rundt 10 i hcp før han ble blind), og han spilte opp mot 0 også. Husker også at han snakket om avstandsbedømmelse som et problem, men som andre sier her går det helt greit hvis du har baneguide. Hvis ikke bare treng deg opp til å skritte lengder fra 150 eller 100 m merker hele tiden. Det var spesielt nærspillet han var flink å telle på hvis det ikke var gode merkinger i fairway. Å se forskjell på 40 og 30 meter er visst veldig vanskelig med ett øye. Skritt opp så har du kontroll! :)

La oss be til de gode makter om at du beholder synet på øyet ditt. God bedring!

Dr Golf

over 20 år siden

Dr Golf

Takk for oppmuntringen.
Godt å vite at det er håp for golfspillet. Er "den" store hobbyen så det er godt å vite. Legen sier ikke så mye ang øyet men det kommer ikke til å bli som før og at det kan ta 1 år før vi vet. Vi får bare vente å se. Og det er ikke det jeg liker best. Takk igjen.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her