Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Grønt kort kurs på engelsk

Vidar Steder

over 22 år siden

Vidar Steder

Jeg har en sønn på 12 år som til vanlig bor i USA. Han kommer til Norge hver sommer, og har nå lyst til å ta grønt kort kurs for å lære å spille golf (han har jo 'trent' litt før da).

Men, ettersom han snakker lite norsk lurte jeg på om noen kjenner til et grønt kort kurs på østlandet eller sverige hvor kurset (kan) holdes på engelsk?

Alle gode innspill mottas med takk!

Middelsvingeren

over 22 år siden

Middelsvingeren

Hei,
uten at jeg har sjekket noe rundt det, kan du kanskje spørre headpro Keith Dudman på Krokhol GK (http://www.krokhol.no/) om et opplegg for sønnen din.

GK

over 22 år siden

GK

Du kan også sjekke med Darren Webster Clarke på Miklagard. www.miklagardgolf.no

engelskman

over 22 år siden

engelskman

Jeg har noen engelske venner her i Norge. Noen har ikke grøntkort. De tar med seg hkp/klubbmedlemsskap-bevis fra utlandet når de spiller. Dette er godt nok for alle klubbene vi har spilt på.
Hvis dere vil likevel få et norsk 'grøntkort', har mange klubber her britiske proer (Oslo, Asker, Losby m.fl.) Jeg regner med at de fleste skandinaviske proer klarer seg godt på engelsk også. Der er det bare å ta noen pro-timer inntil proen mener din sønn skulle kunne klare den praktiske prøven. Når det gjelder den teoretiske prøven må du høre videre med, kanskje, Ballerud, som har et fint opplegg for juniorer.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her