Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Merkelig bane med lokal etikk.

Baccus

over 20 år siden

Baccus

I forrige uke spilte jeg på The Royal Golf Club Malta. Banen er meget trang og enkelte steder ganske farlig. Fairwayene går tett i tett, og er heller ikke spesielt brede. Det verste området er 12-13-14 og 15. På over fairwayen på hull 12 passerer man utslagsområdet for hull 13, som går i 90 grader fra spillretningen på 12. På hull 14 er greenen midt i utspillslinjen for hull 15.

Glad jeg kom meg derfra med livet og helsen i behold! Man praktiserer speielle etikkregler der også, tydeligvis. På grunn av den korte avstanden mellom fairwayene forvetntes det at man holder kjeft nesten hele tiden. Alle de tre norske ballene som gikk denne dagen fikk huden full for å ha snakket på tee når noen skulle slå på nabofairwayen.

Petter

over 20 år siden

Petter

Kanskje det er en lokal regel om at man må slå rette og fine slag også?

seb

over 20 år siden

seb

fines nok mange eksempel på lokal etikk i norge også , spilte i helgen på en fremed bane der jeg ved hull 16 så to 3 `er baller gå inn før meg når jeg var på vei opp til hullet . den første flighten sa " her kjører vi ført til mølla " og den andre smilt å lo og sa at jeg var alene så de hadde jo fortrinn...

hadde en del merkelig møter med bane manskapet også..... men men det fødes vel en tulling i minutte .

H

over 20 år siden

H

Hvilket hull kom de fra? Hvis du kom fra hull 15 så hadde vel du førsterett, og du har samme rettigheter alene som de som er flere.
Snakk om tullinger.

seb

over 20 år siden

seb

de kom fra hull 4 antar jeg , tror det er endel som har spillerett/andel som kjører 7 hull ( går fra hull 4 og hopper på 16 ) og jeg kom fra hull 15. og hadde grei kontakt med fligten foran helt til dette hullet , men hull 15 var par 3 hull så jeg måtte jo vente på flighten foran hadde gått av greenen.

jeg hadde ikke dårlig tid , men svarene jeg fikk var en smule provoserende.

lk

over 20 år siden

lk

En smule provoserende? Hadde det skjedd med meg og de ikke hadde hatt vett nok til å invitere meg med i flighten så hadde jeg fått veldig lyst til å slå ut samtidig og kjørt mitt eget løp. Makan til idioter.

lk

wahtever

over 20 år siden

wahtever

helt enig, la dem høre...

H

over 20 år siden

H

Du burde klage til klubben du spilte på. I min hjemmeklubb har vi ikke lov til å hoppe inn på noen hull og dermed skape forsinkelser for de som har gått hele runden.

seb

over 20 år siden

seb

ja. vet jeg burde klaga.

en ting som forundret meg , var banemaskapet . denne dagen klippet de gresskanten på bunkerene. og det er jo flott det ( jeg er vel også klar over de har fortrinsrett. men ). men når en person står klar for å slå seg ut og de kommer susene forbi i sin røde lille bil stopper 180 meter. fram og starter å arbeide og jeg må vente i 10 min . blir jeg litt forundret over de ikke stoppet å slapp meg forbi for og så starte arbeidet . men det skjedde ikke det som skjedde var at de arbeidet i 10 min. vinket meg ut , mens jeg da var på vei til ballen flyttet de seg til greenbunkeren for å klippe der . brukte 28 min på et 291 m par 4 hull :).

på neste hull sto de faen meg på faiwayen igjen.

der var lite folk og ikke noen på 3 hull bak meg så kan ikke fatte hvorfor de ikke slapp meg ut ..... men men kan ikke annet å le av alt denne dagen , runden var en av de bedre så det hjalp kraftig på humøret .

Kongsberg i helga

over 20 år siden

Kongsberg i helga

Sto ved innspillet på hull 1 i ca 5 min og venta på banemannskap som flytta flagget.
Sto like lenge på hull 2 (par3) av samme grunn og venta på å slå ut.
Ny ventetid for innspill til green på hull 3.
Så fikk jeg spille hull 4 i fred, før jeg måtte vente 7-8 min mens hele greenen på hull 5 ble klippet av en annen banearbeider.
Ny ventetid ca 1 min på hull 7 for flaggflytting, og ytterligere noen sekunder på hull 8, før jeg fikk fortsette i fred og ro.

Selvfølgelig må banemannskapet jobbe, men i dette tilfellet ble det for mye av det gode. Siden det var grytidlig på morran og jeg gikk alene fikk det ingen følger mht kø, men irriterende likevel, og ødeleggende for konsentrasjonen.

Dilter

over 20 år siden

Dilter

Trodde det var vanlig rutine å gjøre arbeid på banen i motsatt retning av spilleflyten, nettop for å unngå, som er beskrevet ovenfor, at de samme spillerne 'rammes' på hull etter hull. Er det noen greenkeepere her som kan kommentere?

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her