Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Nærspill

Alfre

over 20 år siden

Alfre

Hvilken kølle bruker dere nærme greenen? altså på chip fra 20 til 5 m.
Jeg bruker 54 wedge. Vet at mange eldre bruker 7 jern o.l.

Tiger McWould if he could

over 20 år siden

Tiger McWould if he could

"Vet at mange eldre bruker 7 jern o.l"

loool....

betyr det at du er "eldre" som tar sjanser, eller at du mener man må være gammel for å spille smart.

veggiss

over 20 år siden

veggiss

kommer an på hvordan jeg ligger, men jeg bruker mest 52 gradern min. ligger jeg litt i oppoverbakke så chipper jeg ofte med en hybrid også.

kommer ann på....

over 20 år siden

kommer ann på....

hvor stor del av strekningen er green,
hvordan ser greenen ut (hvordan heller det,platåer etc),
hva slags lie har du,
ikke minst;
hva føler du deg komfortabel med!

en god huskeregel kan være at ballen skal lande inne på greenen, men så nære greekanten som mulig (dette er det enkleste slaget å slå)

ofte er 6er eller 7er et veldig bra alternativ..

ligger du 1m fra greenen (i fairway/fringe) og flagget står 10 meter inne på greenen, det heller svakr mot deg hele veien; her er det meningsløst å bruke en wedge. hvorfor gjøre ting vanskeligere enn de er?

gjør det enkelt, det er det golf går ut på...

hcp 1,3

The Bogeyman

over 20 år siden

The Bogeyman

Jeg bruker stort sett 52" dersom jeg trenger løft i ballen, men 7'ern eller hybriden hvis det er flat ball med rull som er tingen.

hybriden kan jeg lett finne på å bruke fra 50 meter også dersom det er relativt flatt.

tror nok det er mange fler enn "de eldre" som bruker 7'ern til chipping. jeg er 33 og føler meg ikke gammel.. hehe...

c")

over 20 år siden

c")

Hold ballen på bakken mest mulig.

En dårlig putt er en bra chip..

Håkon

over 20 år siden

Håkon

Jeg bruker 7 jern mye til chipping, men avhengig av hvor mye gres jeg har å arbeide med og hvordan ballen ligger bruker jeg alt fra 7 wood til pitch

Fooore

over 20 år siden

Fooore

Har hittil brukt pitch fra 50m og inn, men grunnet større behov for å stoppe ballen kjapt samt forsere bunkere&vann&rough skal heretter både 56g og 60g benyttes litt oftere.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her