Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Kongsberg i år???

ØB

over 20 år siden

ØB

Hadde tenkt til å spille Kongsberg til helgen og har hørt mye skryt om den i år?? Noen som har spilt den i år??

HV

over 20 år siden

HV

Spilt Kongsberg igår og jeg må rett og slett si meg imponert. Tette og fine greener og fairwayer. Beste banen jeg har spilt i år.

F1

over 20 år siden

F1

Hold deg langt unna Kongsberg i helgene, hvis du ikke har lyst å stå i kø i 5 timer.
Weekend-spillerne i Kongsberg beveger seg som et lavinesøk-team fra Røde Kors.
Banemarshall har ikke peiling på hva han skal gjøre, og kjører bare rundt med brus til vennene sine.
Hvis du likevel skal spille Kongsberg bør du gå ut ca kl 7 på morran.

Tomba

over 20 år siden

Tomba

F1

Har du spilt Kongsberg i år?
eller er dette av tidligere opplevelser?

Spilte nemlig der for 2 uker siden i helt greit tempo, ventet kun en gang på et par 3 hull.

Bull

over 20 år siden

Bull

Der må jeg faktisk si meg enig med Tomba.
Spilte der forrige helg, gikk ut 1130 og brukte 4 t 15 min. Hvis det er for sakte for deg en fullbooket helg f1 så burde du finne noe annet å drive med.

F1

over 20 år siden

F1

Spilte der torsdag i forrige, gikk ut i ballrenne ca kl 18 og kom inn 5t 10 min senere i "stummende mørke".
Spilte sist i helga søndag for ca 3 uker siden, 4t, 40min med utgang kl 10.
Det er ikke nødvendigvis total-tiden som er største plagen, det er all ventinga og irritsajonen over å se noen baller fremover at en eller annen virrekopp ikke klarar å flytte kroppen sin dit han skal, ikke klarer å komme seg bort fra greenen i tide, at de står et par minutter og skriver score-kort før førstemann slår ut fra neste tee, osv osv.

Runar Nyrud

over 20 år siden

Runar Nyrud

Gikk du ut torsdag 09.06.05 kl. 18.00 ??? Er du sikker ??? Jeg hadde starttid 17.50. Og vi snakket på første tee at det ville bli en lang runde når vi bare var 2 og det gikk en bedriftsturnering foran oss. Det gikk ut en 2'er ball bak oss så jeg.....

Etter runden derimot var vi veldig fornøyd. Vi hadde gått på NØYAKTIG 4 timer og 3 minutter (fra jeg slo ut, til jeg kikket på klokka ca. 30 sekunder etter jeg hadde gått av siste green). Vi gikk dog mellom 1 ball som hadde problemer på hull 7, men ettersom køen gikk greit holdt de følge med oss bak.

Tirsdager og Torsdager derimot er det baneprøver som går ut på ballrenne (spiller hull 1 til 4). MEN disse går ut 18.45 for å unngå problemer. Disse VIL gå sent, da de er helt ferske, OG de får jo litt info underveis. Det slippes gjennom 1 flight pr. hull HVIS mulig. Anbefaler å gå til hull 5 og spille derfra når hull 4 er helt ledig, og spille hull 1-4 til slutt.

F1

over 20 år siden

F1

Gikk et par-tre hakk foran deg tenker jeg....
Jeg spilte i en fedrifts-turnering, ja. Dødsens alvor og mange baller i røffen. Lete lete lete og lete. Var den eneste med hcp under 20. Blir første og siste gang jeg lar meg lokke med på noe sånt.

Runar

over 20 år siden

Runar

Hvis du gikk feks. 3 hakk foran meg så er det 30 minutter (max). Du gikk ut altså ca 17.20, og var inne 22.20 (5 timer og 10 minutter). Jeg gikk ut 17.50 og var inne 21.53.

?????????????????????

Bull

over 20 år siden

Bull

Fornuftig F1!!! Gleder meg til å se forklaringen din nå....

Detroit

over 20 år siden

Detroit

Ser ut som vannet begynner å bli litt for dypt for F1 nå.

Men han har rett i at Kongsberg kan ta utrolig lang tid dessverre (Har ikke spilt banen i år, så det kan ha blitt bedre). Jeg har personlig rekord på lang rundetid på Kongsberg. Brukte over 6 timer, har aldri opplevd lignende! Har spilt banen tre ganger i tillegg til denne runden, to av de har gått på 3t og 30 min, mens den siste var av 5 timers slaget. Jeg aner ikke om det har vært spesielle omstendigheter som har ført til disse langtekkelige rundene eller om det ofte skjer på Kongsberg.

Er medlem på Nøtterøy og spilte 40 runder der i fjor, ingen på over 4 timer og 20 minutter. Denne banen burde i utgangspunktet ikke være så mye lettere og raskere å gå. Kunne vært interessant å finne ut hvorfor det tar så lang tid på Kongsberg? Ingen liker jo sakte spill og kan man gjøre noe med det er jo det til glede for alle. (Runar kan vel komme med innspill på Kongsberg om noen skulle ha noen gode ideer)

Runar

over 20 år siden

Runar

De forbedringene man feks. har gjort på 17 og 18 har hjulpet, det man prøver å gjøre rundt omkring er at det skal være enkelt å finne ballen, men at det skal være vanskelig å slå ut derfra....

Jeg har pga. skade ikke gått mer enn 4 18 hulls i år. 2 av de var ca. 4t, den siste husker jeg ikke akkurat, og den siste var i dag, men da gikk vi ut 07.20 så det kan man ikke ta hensyn til.

Twiggy

over 20 år siden

Twiggy

Spilte 9 hull på Kongsberg i går ettermiddag i strålende sol ! Banen var egentlig kjempefin men greenene kunne de kanskje ha klippet ned litt til ? De var i hvertfall fine å tette..
Vi brukte 2 timer og 10 minutter på ni hull helt greit det i så fint vær !!

Kongen av Skollenborg

over 20 år siden

Kongen av Skollenborg

Gikk Kongsberg lørdag ettermiddag.
Brukte 4t og 10 min inkl ca 15 min pause etter 9 hull.
Burde faktisk ha gått litt raskere for 4er flighten foran hadde nesten 3 ledige hull på slutten, og vi ventet mye.
De som gikk ut 20 min foran oss brukte nok langt under 4 timer.
Men jeg har stått på hull 13 sammen med de 3 flightene foran og ventet på å slå ut en dag vi nok passerte 6 timer.
De er fortsatt en del no show i helgene som gjør at det fortsatt flyter.
Bruker å bli litt verre etter sommeferien.
Men alt som skal til er en eneste treig ball. Da forplanter det seg og de som starter utpå dagen må vente mye.
Hvis Runar snakker sant ser det ut som F1 har bomma med en time, men jeg spiller selv i bedriftsserien i Kongesberg og kan bekrefte at enkelte kvelder passerer vi 5 timer. Disse bedriftskampene ser ut til å være mer populære blant høy-handicappere enn bedre spillere.
Bedriftsserien går hver tirsdag og torsdag mellom 1730 og 1800.
Å gå ut rett etter disse er drepen.

Runar Nyrud

over 20 år siden

Runar Nyrud

"Hvis Runar snakker sant"
Tja... det blir jo vanskelig å bevise...
Det eneste jeg kan bevise er at vi hadde starttid da:
http://www.golfomania.com/golfbox.jpg

OG av de lille firkantene ser du at proshop har registrert oss som "ankommet" så.......

Runar Nyrud

over 20 år siden

Runar Nyrud

Forresten så rulla det meget bra når jeg var der på søndag.....

Kvelds-racer

over 20 år siden

Kvelds-racer

I går kveld gikk det ihvertfall uhyggelig sakte på Kongsberg pga bedriftsserien. Et hakk foran meg gikk to unge herrer som slo laaaangt og rett sammen med to middelaldrende damer som hakket seg frem 30m om gangen. Disse gikk igjen og ventet på at ballen foran der skulle flytte seg unna. Og så vidt jeg kunne se avr det ingen ledige hull de nærmeste 5-6 ballene foran.
2t 35min på 9 hull var nok, da gikk jeg av. Med den farten ville klokka blitt 23 før jeg ble ferdig.
Råd til golfbanen: Få en marshal til å jage på bedriftsgubbene, ellers blir medlemmene forbanna.

Har

over 20 år siden

Har

ikke spilt den nei.

bernt

over 20 år siden

bernt

spiller banen på 2 timer på hverdagene, av og til 2 timer og 30 minutter, men da flyr jeg litt;)

Men i helgene er jeg innstilt på lengre runder, og kan ikke huske jeg har brukt mere enn 4 timer og 15 minutter i helgene..... Og det er greit synes jeg, for det er da helgegolferne kommer ut og leter etter ProV1 ballen sin.....

Har litt med innstilling å gjøre... foreslår Fi spiller på andre tidspunkt og ligger unna turneringer, for scoren blir sikkert ikke så bra heller om du ergrer deg grønn over de grønne;)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her