Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Lag-NM Miklagard?

Kjell

over 20 år siden

Kjell

Noen som vet fra hvilken tee det skal spilles i fra? Svart eller hvit? I og med at banen ikke er slopet fra svart på hjemmesiden er det vel hvit eller er det fordi det er ubegrenset med proer fra klubbene at vi skal spille fra svart??

Donald

over 20 år siden

Donald

Om det er slopet eller ikke spiller vel ingen rolle i lag-NM. Det er slagkonkurranse. Jeg tror nok det er fra svart.

Duck

over 20 år siden

Duck

Snakker vi om junior eller senior NM?...

Kjell

over 20 år siden

Kjell

Det er for herrer Lag-NM går i år. Spiller kanskje ingen rolle om den er fra svart siden det er likt for alle, men klubbene med flest proffer har jo fordel da. Skal Bjørnstad spille for Oslo GK eller Drøbak GK i år?

Marius

over 20 år siden

Marius

Bjørnstad spiller for Drøbak i Lag-NM og alle andre turneringer.

Fast Player

over 20 år siden

Fast Player

Miklagard er slopet fra svart, uten at det spiller noen som helst rolle. Både Amatour og lag-NM går fra svart.

hei

over 20 år siden

hei

Svart tee er det vi skal spille fra!

Mvh hilsen spilles

backtee

over 20 år siden

backtee

NGF ville ikke slope svart. Så helst at svart ikke eksisterte.mitt tips er derfor at de trumfer hvit tee igjennom.

Personlig synes jeg lag nm burde spilles fra svart, men at amatour pga nivået kjøres fra hvit.
I litt vind er den et monster fra svart, men overkommelig fra hvit.

Blir det 12 på stimpen, vind og spill fra svart, tror jeg det blir vel mye sliting

Sikker

over 20 år siden

Sikker

Jeg kan garantere at AmaTour og LagNM spilles fra backtee på Miklagard, i banens fulle lengde. Dvs 6707 meter. Og dette er helt riktig å gjøre med hensyn til nivået på de spillerne som er i turneringene. Banen vil da være helt på linje med andre topp baner i Europa og med greener som ruller på ca 11,5. Vi kan da få se hvem som har et riktig hcp og hvem som ikke har det...

LOL

over 20 år siden

LOL

mener du at man har feil HCp hvis man spiller Miklagard fra backtee med 12 på stimpen over HCPet sitt?... Du har vel heller feil HCP hvis du gjør det, når du er vant til 5000 meters baner og rundt 8 på stimpen!

Jonny

over 20 år siden

Jonny

Banen spiller ikke 6707 fra back så dere kan ta lengden med ro. Med mange små og store doglegs som kan kuttes over reduseres lengdens det faktisk spilles betraktelig.

I motsettning til store baner ute i europa kan du uten straff kutte over, hvorfor ? fordi det er marginal ruff og ingen trær.

Banen spiller omtrendt 6000 meter fra back, ikke lengre enn mange andre baner i norge.

Latterlig

over 20 år siden

Latterlig

Hi-hi... Ler meg skakk!
MANGE små og stor doglegs??? Jaja...

Fjosok

over 20 år siden

Fjosok

Doglegs??? Hvor???? Det er omtrent like mange doglegs på Miklagard som på Karl Johan. Hull 3, 14 og 16 er vel de eneste hullene som har noe som kan regnes for dogleg som kan kuttes. Men jeg tror ikke man kan kutte 700 meter på de tre hullene... . (Eller finnes det kanskje en Miklagard til i dette landet?)

TrysilKnut

over 20 år siden

TrysilKnut

På Myklegård er det rett som det er en hundevalp eller to på lufting... ;)

Trysil Knut II

over 20 år siden

Trysil Knut II

Jonny: Der ble du jaggu tatt med buksa nede, gitt :-)

TrysilKnut: Du må gjerne ta over mitt gamle nick, men husk at det kan være befengt med en del ideer og meninger du kanskje ikke har.

Aldri mer TrysilKnut

over 20 år siden

Aldri mer TrysilKnut

fra min side....

Bøyer meg i bunkern og beklager så meget. Tenkte ikke over navnet i annen sammenheng enn at Myklegård ligger mellom Oslo og Trysil (i hvert fall den veien jeg kjører...)

Trysil Knut II

over 20 år siden

Trysil Knut II

No problem. Har for så vidt byttet det ut med et nytt og freshere, så det gjør ikke'no.

Historien om TrysilKnut

over 20 år siden

Historien om TrysilKnut

Hva er ditt nye nick da, TrysilKnut II (formerly known as TrysilKnut).

Pingeling

over 20 år siden

Pingeling

Etter at jeg kjøpte meg ny driver flyr jeg enda høyere og da synes jeg Pingeling (med tryllestaven) var et passende navn.

Handicappet

over 20 år siden

Handicappet

Miklagard er vel en av de få banen i Norge der det ikke er mulig å spille katastroferunder.
I mine dårlige perioder når jeg slenger ballen i hytt og pine klarer jeg rundt 30 poeng på Miklagard, mens jeg sliter med å klare 20 på Hauger.
Kan ikke se hvordan Miklagard skal kunne bevise hvem som har riktig hcp eller ikke. Snarere tvert imot.

Jonny, du som skal spare 700 meter på å rette ut doglegs bør lære deg hvor lang en meter er.... Idiot.

Fjosok

over 20 år siden

Fjosok

Handicappet: Enig i det du sier om at det sjelden er katastroferunder på Miklagard. Din karakteristikk av Jonny lar jeg stå ukommentert.

Pingeling

over 20 år siden

Pingeling

Til Handicappet og Fjosok.

Jeg er bare NESTEN enig i det med katastroferunder, og det er fordi jeg har hatt et par selv. Og da var det nettopp hva sort tee, under klubbmesterskapet i fjor. 7 varmegrader (føles nesten varmt nå :-), 15 sekundmeter vind og surt og jævlig, og med ødelagt driver. Da kom årets første runder på over 100...

Så det går an :-)

Handicappet

over 20 år siden

Handicappet

med ødelagt driver..... hva har det med Miklagard å gjøre ????

Sikker

over 20 år siden

Sikker

Gud hvor mange luringer det finnes... Johnny, jeg vil svært gjerne vite hvor du kan kutte så mye på banen, og dine utsagn om roughen er morsomme:) Håper du skal spille der under LagNM eller Amatour.. Mulig at du finner ut at roughen ikke er å tulle med. Hadde vært gøy å sett deg på hull 5, 217 meter (uten dogleg..), i sterk motvind. Og ikke minst hull 12 med samme vinden... God tur!

Fast Player

over 20 år siden

Fast Player

Jonny; sjelden har jeg hørt noe dummere utsagn på denne siden og det sier ganske mye. Røffen her begynt å komme seg og hvis det ikke medfører risiko for deg å havne der tar du enten 220 kg i benken eller du treffer aldri greenene i regulation uansett.

Det er ett hull som aldri(så vidt meg bekjent) har blitt spilt fra svart og det er hull 2. Reell lengde fra svart er derfor ca. 6670 m.

champ

over 20 år siden

champ

banen spilles ik 6707 fra back tee...par 5 er lange og par 3..man når inn på få nok slag til og få par uansett..så ingen betydning.

Jonny

over 20 år siden

Jonny

Bare på hull 2, 3 og 5 sparer vi 150 mter ved å kutte over fra back. Dere må huske på at turneringspillere slår vesentlig lengre enn mange av dere som roter rundt her inne.

Orker ikke å gå igjennom hele banen men hvis dere ikke forstår at det spares mye f.eks på 7 og 8 ved å kutte rett over har dere ikke peiling. Avstanden på hullene måles fra tee og midt i fairway som ofte slynger seg bortover. Dette sparer mange mange meter .........særlig på M..

Gjøk!

over 20 år siden

Gjøk!

Spesielt på par tre hullene (5 og 7) er det nok målt i sirkler på fairwayene, så der sparer man i hvert fall inn 217 meter på 5 og 163 på 7. IDIOT!!!!

Undrer

over 20 år siden

Undrer

Jonny; mulig jeg ikke har peiling... men hvordan kan du kutte meter på hull 7 som er et par3 hull? Måles lengden på par 3 hull på annen måte enn fra tee til midt på green?

Jonny

over 20 år siden

Jonny

Beklager rotet med nummerne, mente 2,3,6,8 og 11 som eksempler på hull som kortes kraftig ned ved å kutte over.

Er det noen med en smule peiling som mener lengden ikke kuttes av de gode på disse hullene ?

Bare på hull 16 kuttes det vel 100 meter av banen på innspillet.

Fjosok

over 20 år siden

Fjosok

Jonny: Hull 2? Hvor skal du kutte der? Et hull uten dogleg? Eller mener du det er å kutte å slå opp på et platå? Hull 3 kan du kutte med en vinkel på 15 grader i forhold til fairway. Hull 6 kan du kutte hvis du skal inn på 2 slag, kanskje 10 grader i forhold til fairway. Hull 8 er rett frem lykke til med å kutte der, i tillegg spilles driver man inn i en motbakke som gir minimal rull, og innspillet er oppover. Hull 11 kan man også kutte noen få grader, det hullet spiller kortere pga nedoverbakke på utslaget. Ja hull 16 kan du kutte meter på og hull 14.

Men det du glemmer er hull 9 som spiller 20 meter lenger pga høydeforskjell, hull 12, 15 og 17 det samme. Du klarer ikke å summere opp dette til å bli 700 sparte meter uten å være jævli dårlig i matte.

Jeg spiller Miklagard fra svart 4-5 runder i uka, om jeg har peiling skal jeg ikke påstå. Men min erfaring har vært at alle andre baner jeg har spilt i Norge føles kort fra backtee i forhold (bortsett fra frontnine på Evje, som forøvrig er en meget bra bane). Spørsmålet er derfor hvilken norsk bane spiller lenger fra backtee enn Miklagard? (Ikke vanskeligere men lengre)

Fjomp

over 20 år siden

Fjomp

På hull 2 sparer du ikke i det hele tatt. Og fra svart tee skal du ha carry i oppoverbakke 257 meter.
Hull 3 må du ha carry på 253 meter over bunkerne. Gjør du det, sparer du selvsagt noen meter.
Hull 6 er 523 meter i rett linje fra tee til green, dvs 12 meter besparelse.
Hull 8 skal du ha carry 308 meter over bunkerne...
Hull 11 er 402 meter i rett linje fra tee til green, så her sparer du 3 meter,
Hull 16: Har du en drive på 300 meter, vil du ha igjen 203 meter til greenen. dvs at du sparer 32 meter på dette.

Som du kanskje skjønner har jeg en god innsikt i denne banen, og sitter faktisk med et nøyaktig GPS-kart hvor jeg kan måle alle linjer over hindre på banen. Derfor sier jeg nå: Dine argumenter har ingen grobunn i virkeligheten og derfor håper jeg du nå holder kjeft...

JOnny

over 20 år siden

JOnny

Tydelig av Miklagaard gutta her inne er større i kjeften enn i praktisk golf. Hull 2 har to fairways med en åsrygg i midten. turneringsspillere (de langtslående) kliner balle midt over åsryggen og lander 40-70 meter fra greenen. Lengden målet midt i fairway, altså man sparer meter !!!

Hvis ikke tøffegutta forstår dette banale eksemplet så viser det vel hvor langt ute på jordet de er.

Jeg glemmer ....! er ikke hull 3 i nedoverbakke noe som gjør 250 carry til en lek.....

På hull 16 sparer man riktig 32 meter på utslaget og !!! ....minst 80 meter på innspillet........112 meter totalt .......på et hull........

Fjosok, tror du skal forsette å leke med GPS tullet dit hjemme på gutteromm PC n din og la oss som kan spille gjøre det. PC golf er ikke som turneringsgolf.......

Dogleg

over 20 år siden

Dogleg

Jeg vet ikke hvor du egentlig vil Jonny, bortsett fra at du tydeligvis har mye imot Miklagard. Dine betraktninger er som å sammenligne epler med pærer, noe som ikke er så lurt da de ofte har ulik smak og også fasong.

Du sier:
"Med mange små og store doglegs som kan kuttes over reduseres lengdens det faktisk spilles betraktelig".
Jeg har spilt en rekke baner både innenlands og utenlands og alle har små og store doglegs. Det er helt vanlig og ofte en del av banens design. Miklagard har etter min mening faktisk få store doglegs i forhold til mange andre baner. Du må derfor også redusere lengden på alle de andre baner du sammenligner med for å gjøre en rettferdig sammenligning og ikke sammenligne en bane med doglegs og så ta vekk alle doglegs på de baner du sammenligner med.

Du sier videre:
"I motsettning til store baner ute i europa kan du uten straff kutte over, hvorfor ? fordi det er marginal ruff og ingen trær."
Igjen er du litt ute på jorde: Den største besparelse i lengde kan du få på hull 16, men jo mer du prøver å kutte lengde jo større risiko har du for å havne i vann eller ruff ned mot vann. Det samme gjelder både hull 13 og 14 hvor du kan ta en tiger line over skog men jo mer du kutter jo større risiko for trøbbel.

Til slutt sier du:
"Banen spiller omtrendt 6000 meter fra back, ikke lengre enn mange andre baner i norge"
Igjen sammenligner du epler med pærer. Foruten at dine reduksjoner av lengden på Miklagard nok er feil, må du som tidligere nevnt også redusere lengden på alle de baner du sammenligner med, med deres doglegs og kutte muligheter, da først blir diskusjonen og sammenligningen meningsfull.

Ellers kunne det vært interessant å få vite hvilke baner i Norge som er lenger enn Miklagard når du gjør dine reduksjoner på samme måte over allt. Dette vet du sikkert som allerede har gjort dine sammenligninger.

Fjosok

over 20 år siden

Fjosok

Jeg har ikke noe GPS-kart har heller aldri påstått at jeg har det. Jonny virker noe ustø både på hva og hvem han omtaler her inne. Tror heller ikke at Jonny har gått hull 2 fra backtee da denne (såvidt meg er bekjent) ikke har vært brukt ennå. (Svart på hull 2 er egentlig det som er blå på hull 9 i dag). Fairway til venstre er oppe på et platå og greenen er på samme plåtå (høyere enn tee-stedet). Jeg skjønner derfor fortsatt ikke hvordan du skal klare å kutte lengde på et hull uten doglegg, i oppoverbakke.

Helt riktig at hull 3 er i nedoverbakke, og der kan det kuttes litt. Noe annet har jeg heller aldri påstått. Hull 16 kan også kuttes (noe annet har jeg heller aldri sagt) Du har fremdeles ikke redegjort for de 700 meterene du skal spare. Det du derimot er god til er å slenge om deg med påstander, om det er om golfbaner, handicap eller hva som helst. I tillegg får du ikke med deg hvem som skriver hva og adresserer barnslige uttalelser og personkarakteristikker i hytt og vær. Det må være slitsomt å spille golf når man er så dårlig til å "ta ballen", og i tillegg har en så uryddig adressering.

Check-raise

over 20 år siden

Check-raise

Det er da ikke så utenkelig at Jonny sparer 700 meter på Miklagard, og her forklarer jeg hvordan han sparer minst en kilometer:

Hull 1: Han snapper 3-spoon inn i skogen til venstre, slår provisorisk og overkompenserer ved å slice inn i skogen til høyre. Finner ikke igjen ballene og må gå videre til neste hull. 120 meter spart.

Hull 8: Selv om det som kjent "aldri blåser på Miklagard" og "det finnes jo ingen hindre" på banen (evt. potetjordet), så blåser det motvind på hull 8. Jonny kommer ikke over vannet til venstre, må droppe i skråningen til venstre for gul tee. Slår også denne i vannet, denne gang til høyre. Innser at han ikke kan få poeng her heller og går videre til hull 9. 180 meter spart (totalt 300).

Hull 9: Fordi han "vet" at det ikke finnes trær på Miklagard blir han så nervøs av at det faktisk finnes trær på Miklagard. Gjør det samme som på hull 1 (se over) 130 meter spart. (totalt 430)

Hull 11: Hullet er 400 meter, men her er det jo nedoverbakke så da skal Jonny drive greenen = Plask til venstre. Jonny dropper på 130 meter og skal kutte en dogleg som ikke er der = Plask til høyre. Han innser at sjansen for poeng er minimal fordi han nå må slå sitt femte slag. (Husk han har få tildelte slag pga av at han spilte seg ned til 2 i handicap og det etter bare ETT år!). Velger å gå videre for å spare nye 50 meter (totalt 480)

Hull 12: På dette korte par 4 hullet på 416 meter rett frem i svak motbakke, velger Jonny å gå med et 7er jern. Legger dette på 100 meters merket og setter innspillet i koppen med en halv lob-wedge for en eagle. 0 meter spart, totalt fortsatt 480.

Hull 13: Som kjent er det "marginal ruff og ingen trær" man må kutte over på Miklagard. Jonny lar seg derfor ikke "lure" av at det faktisk er trær som han må kutte over. Slår ball i det han tror er midt i fairway, klarer ikke å finne den igjen fordi den har gått i den "marginale" roughen til venstre. Fordi han slår så langt orker han ikke gå helt tilbake til tee og sparer derfor 250 meter ved å gå direkte til hull 14. (Totalt 730)

Hull 14: Her er det dogleg og nå skal Jonny kutte. Finner ut at han har igjen så få baller og at det faktisk var noen trær og et vannhinder han måtte gå over. Tar derfor ikke sjansen og kutter ut hele hullet = 336 meter spart. (totalt 1066)

Hull 15: par 3 på 195 meter i motbakke. Jonny slår en HiO med et rolig 9er jern. 0 meter spart (totalt 1066)

Hull 16: Her er det nok en gang meter å spare. Hullet er bare 535 meter og det med en så kraftig dogleg at Jonny forsøker å drive greenen. Er uheldig og treffer steinmuren i forkant. Han har bare en ball igjen og tar ikke sjansen på å slå den i hinderet. 12 meter spart = totalt 1078.

Hull 17: Kort par fire nesten uten oppoverbakke. Nok et 7er jern og lobwedge for en ny eagle = 0 meter spart totalt 1078

Hull 18. Par 4 på 400 meter, Jonny regner med nok en dogleg og tar derfor feil av greenen og flaggene på driving rangen. Slår OB og har ikke flere baller igjen. Sparer 120 meter = 1198 meter.

(I klubbhuset finner Jonny ut at han faktisk bare har slått 23 slag, noe som tilsvarer 88 poeng og skriver seg ned til + 13,2 i handicap. Før han drar hjem og skriver banerapport på internett)

JOnny

over 20 år siden

JOnny

Kunne skrevet det samme om drittslengngen din Fjosok og mange andre av Miklagaard tøffe gutta. Dere sparker nedover og bortover og forherliger dere egen bane uten rot i virkeligheten hele tiden.

Mitt innspill her har ingen ting med å rakke ned på Miklagaard å gjøre, jeg har sans for banen. Jeg har skrytt av banen i andre tråder. Det er noen mindre ting jeg ikke liker og jeg synes ikke den er norges beste, men det er kun mitt syn.

I denne tråden har jeg tatt opp faktisk lengde som spilles. Jeg har ikke rakket ned på M...., men sagt min mening at det ikke er særlig straff for å kutte over på mange hull. Manglende ruff, manglende natur, manglende trær, ikke vind gjør det etter mitt syn til en lettspilt bane, uten at det er noe galt i det. I likhet med svært mange andre baner i inn og utlandsom som dog skriver.

Som eksempel mener jeg Nøtterøy og Larvik i praksis spiller lengre enn M.. fra back. Straffen for å kutte er vesentlig større.

Fjosok forstår ikke hvordan lengden på hull regnes og da er det vanskelig å diskutere med deg. Gå inn på baneguiden hull 2 på nett og se på svart pil, hvis ikke du forstår at det er kortere vei enn ved å følge midten av fairwayene kan jeg ikke hjelpe deg.

Pærer !

Fast Player

over 20 år siden

Fast Player

Pærer?! Saftig kost, dette JOnny.

Det er åpenbart at det er mulig å spare noen meter her og der, men jeg utfordrer deg til å fortelle hvor disse 700m kommer fra så vi kan få stoppet denne latterlige diskusjonen (hvor faktisk alle er uenige med deg uten at du tar spesielt notis av det).

Eple!

Fjosok

over 20 år siden

Fjosok

Du har helt rett Jonny, ut i fra baneguiden kan jeg ikke forstå at det er kortere å gå til den venstre fairwayen fra svart tee (ikke en gang fra gul kan jeg forstå at det er kortere). Jeg sitter og stirrer på bildet og oppmålingene, meter fra tee til senter green, og den røde streken som viser avstand til FORKANT green. Prøver å projisere en strek fra svart tee til senter green og har i bakhodet at det også er høydeforskjell. Klarer fortsatt ikke å se at man kan spare så mange meter her.

(Hvis noen ønsker å forklare meg så er linken her):
http://miklagardgolf.no/Pages/Baneguide/baneguide.html

Det er ikke snakk om drittslenging når jeg ber deg gjøre rede for de 700 metrene du sparer. Jeg er uenig at du kan kutte inn 700 meter, og tror at du er litt sår fordi du er blitt tatt i en overdrivelse. I arbeid med ungdom har jeg lært at man skal ta alle uttalelser på alvor uansett hvor natta de er, og la avsender stå til ansvar for dem. På den måten "oppdrar" man folk til å være litt mer nøyaktig neste gang. Du velger fortsatt å stå for dine 700 meter, håper ikke du har forledet dama/mannen din med det samme forkrøplete forhold til lengde ;).

Hvis du oppfatter deg jeg driver med som drittslenging så ber jeg deg gå tilbake i tråden og lese en gang til. Jeg har kommentert uttalelser og ikke uttaleren (det skriver jeg eksplisitt at jeg har valgt ikke å kommentere). Men hvis man går rundt med rød og hvit sminke i fjeset, løsnese som berter når man klemmer på den, store svarte sko, altfor stor bukse, og bretter ballongdyr til barna vil man før eller siden bli kalt for klovn.

Toibbe

over 20 år siden

Toibbe

Glimrende skrevet av Check-raise! Beste jeg har sett på år og dag:-) Takk for en god latter!
Og JOnny: Gi deg nå... Dette blir bare dumt.

Pingeling

over 20 år siden

Pingeling

Jeg vil også være med! Jeg støtter nemlig JOnny. Gikk en nihullsbane i Molde forleden, som "skrøt" av å måle over to tusen meter. Kutta glatt 140-150 meter på hvert hull jeg. Resultatet ble en bane på litt over 600 meter, lett som bare juling for en kvalitetsspiller som meg.

600 meter, MOlde! Og dere kaller det to kilometer... Ikke rart det går dårlig i eliteserien. Røkkeløkka blir bare mindre og mindre, selv om det kanskje føles motsatt.

Tiger McWould if he could

over 20 år siden

det er lett å merke når noen blir litt irriterte i en diskusjon.

kjenner at JOnny nå føler seg presset mot veggen uten at han har noen nye argumenter på gang. dermed faller påstandene en etter en, og igjen sitter han med Nøtterøy og Larvik å sammenlikne med...

lool???

det finnes ufattelig mange hull i Norge hvor du kan kutte på lengden ved å være god.
Men, når noen har lyst til å pumpe litt edder og galle, så er jo dette stedet for det....

Nick

over 20 år siden

Nick

Dette er den mest mest fornøyelige tråden på lenge.
JOnny!!! Kom igjen. Ikke la den dø ut

over 20 år siden

Hmmm..... dette begynner å få et preg likt det vi hadde om miklagard i fjor hvor alle og enhver skulle slenge dritt om enten banen eller medlemmene der.

jaja, JOnny, du får stå på.....

:P

backtee

over 20 år siden

backtee

JOnny!
Da jeg synes banen er et monster fra sort, kunne det vært interessant å se deg i aksjon der ute, dersom du skal spille NM eller amatour, tipper jeg du kan få rene "tiger" skaren med lærerike puplikummere på slep.

Jeg gir der rett i en beskjeden besbarelse på hull 3.(men krever carry på 245) Var 30cm fra med drømmetreff i medvind/prøver ikke flere ganger) Totalt besbarelse ved drømmetreff, er maks 25 meter.
Hull 11 sparer du 15m.
Banens dogleg hull, hull 14 og 16 vil du tilsammen spare 100 meter. 14ende krever en voksen drive, men risiko for vannhinder til høyre.
16 ende er det svært få som når i 2 slag.(fra hvitt, ja/ofte, men ikke fra sort)
For å være djerv med deg skal jeg gå med på totalbesbarelse på 150 meter.
Så litt sammenligning
Nes: oppleves som veldig lang, med noen ekstremt lange par 4 hull, på disse hullene kan man ikke heller kutte, men på hull 8, 10,11,16 og ikke minst 18, vil man kunne spare langt mer enn på miklagard
Hauger: noen håpløst lange par 4 hull. (13,15) men tenkt på besbarelsen man kan ta på denne banen. Hull 1: rett over skogen(bjørnstad hadde 8 jern inn på par 5), hull 3: noen få meter, Hull 4: jeg hadde 60 meter til green etter utslaget, man sparer minst 100. Hull 9 kan drives for langtslående og hull 18 kuttes betraktelig.

Grunnen til denne oppsummering er at jeg synes din påstand er så vannvittig feilaktig at den bør irretesettes til gangs. Du skriver også at man uten risiko, kan ta besbarelser: Jeg har ikke få ganger forbannet meg over de jævla bunkernes plassering, og sendt noe mindre værme tanker til trent jones. De spiser slag, men mindre man tar straffen og legger seg pent ut på fairway igjen. Lykke til og fokusere på ballen, den blir ikke lett å finne i ruffen, utover sommeren

JOnny

over 20 år siden

JOnny

Jeg har aldri sagt at det ikke går å kutte også på andre baner, selvfølgelig.

Selvfølgelig er det risiko innvolvert ved å kutte. Min mening er at denne er mindre på M... enn på de aller fleste andre turneringsbaner jeg har spilt.

Holder på min påstand om at det er mulig å kutte ca 700 meter fra såkalt svart på M....men kun min mening. Når du diskuterer banelengde med folk med skylapper som ikke forstår hvordan baner blir målt opp en gang, så er det vanskelig å unngå at diskusjonen blir bare rot og surr. De forstår heller ikke hvor lang carry turneringspiller kan ha.(ikke alle)

Registrerer at jeg har et helt annet utgangspunkt enn mange av dere andre som har behov for tråkke ned alle som ikke skryter av M.... Jeg vurderer M.... basert på hvordan turneringspillere tenker og sammenligner med mange av de andre turneringsbanene jeg har spilt.

Det er for så vidt ikke overaskende at høy handikappere som har betalt for mye for å være medlem på et middels anlegg prøver å drepe diksusjon med disse påhoppen. De har ikke forutsettninger for å forstå om det jeg sier er riktig eller galt.

Dere burde prøve å skaffe dere kunskap og ikke minst bli vesentlig bedre i golf før dere gjør narr av andres meninger.......

Fast Player

over 20 år siden

Fast Player

En fantastisk evne til selvransakelse. Fortsett å påstå ting som omverdnen er helt uenig i så går det deg nok vel her i livet. Vik aldri en tomme, ikke ta selvkritikk og for all del, lær aldri av dine feil!

Lykke til JOnny!

PS: Registrerer at du fortsatt bare *påstår* og ikke klarer/tør å prøve å gjøre rede for hvor disse 700 fantasimeterene dine kommer fra.

Tomi

over 20 år siden

Tomi

Miklagard har faktisk landets laveste snitthcp på sine medlemmer, så det kommer altså flere latterlige påstander fra JOnny. Og JOnny, hvorfor svarer du ikke på innleggene hvor noen har GPS målinger fra hullene? Du har jo et lite forklaringsproblem der...

Jeg vet også at gutta på Miklagard sitter på dette gps-kartet og kan forklare deg litt om dine berømte dogleger. Ring dem og få det avklart!

Fjosok

over 20 år siden

Fjosok

Jonny: Er det ikke nok med disse løse påstandene nå snart? Jeg morer meg godt over det du skriver, men det er også litt trist på samme tid. Litt som å se filmen "Dis" med Siv Stubbsveen.

Hvis du føler deg komfortabel med å plassere de av oss som påstår at du overdriver i "høyhandicappere med skylapper som er medlem på et middels anlegg"-båsen så skal ikke jeg ta livsløgnen fra deg.

Jeg innrømmer glatt at jeg er høyhcper (4,8) men jeg har gått Miklagard fra svart med folk som spiller i norges-toppen, noen av disse slår ganske langt noen ganske kort. Jeg har også både spilt og fulgt spillere som kanskje til og med er i nærheten av ditt nivå (Nick Dougherty, Trevor Immelmann og Henrik Bjørnstad). Jeg har selv sett at disse slår langt, men poenget mitt er at det er vanskelig å kutte lengde på en rett linje, uansett hvor langt du slår.

Jeg håper virkelig du tar deg en tur til Miklagard snart, kjenner jeg daglig leder rett så tilbyr han deg sikkert gratis greenfee også hvis du offentliggjør når du kommer slik at alle som vil kan bli med i ballen og se deg kutte 700 meter. Jeg tar med målbånd, en bøtte baller og videokamera.

Check-raise

over 20 år siden

Check-raise

Vi skal ikke fnyse av Jonny, det kan hende han er en stor fysiker som snakker om ting vi andre ikke har begreper om. Sjekk linken under om
"ormehull" - teorien. Det er en fin måte å kutte 700 meter på.

http://www.fysikknett.no/scifi/rom3.php?menuid=12

over 20 år siden

JOnny:

Dersom du hadde klart å holde deg saklig i innleggene dine her, så kan det hende at du hadde fått bedre svar, men når du kaller folk mer eller mindre idioter for at de ikke ser det du ser, og påstår at alle vi andre er høyhcpere som ikke har peoling på hva vi snakker om, og selvopphøyer deg selv som en guru som VIRKELIG vet hva han snakker om, uten å tilkjennegi deg, så vi kan vite hvilken PRO det er vi har med å gjøre, ja da blir det vanskelig å ta deg alvorlig faktisk.
når du i tillegg unnlater å svare på de enkle spørsmålene som kommer tilbake til deg, ja da blir det jammen enda vanskeligere å ta deg alvorlig.

ingen her har gjort narr av dine såkalte "meninger". vi har derimot reagert kraftig på at du ikke bare legger det frem som "meninger" men tvert imot, som skikkelige absolutte sannheter. det er vanskelig å diskutere med han som har fasiten vet du.
Spesiellt når fasiten er skrevet av han du diskuterer med.

jeg utfordrer deg nå til å redegjøre for de 700 meterne du snakker om, og ikke minst at du forteller hvilke spillere du vet om som sparer nettopp dette på Miklagard. hull for hull.....

/Me 0ut

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her