Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hauger knuser Amatourspillerne

H.M.

over 20 år siden

H.M.

Banen er i bra stand. Greenene er raske. Kanskje norges vanskeligste bane fra hvit tee. Spillerne kommer til å lide. Tipper vinnerscore på +10.

Deltager og HGK medlem

over 20 år siden

Deltager og HGK medlem

Banen er riktignok lang, og vanskelig, men Henrik og Ofeigur og de andre er forhåpentligvis i form, så vinnerscoren blir +3-5!

Jonny

over 20 år siden

Jonny

Henrik vinner på +2, neste er 4-6 slag etter.

8-handicapper

over 20 år siden

8-handicapper

Er ikke god nok for ama-tour, men senket hcp på Hauger i går med en 77-runde. Skal bli morro å se hvor dette ville ha plassert meg på lørdag.

H

over 20 år siden

H

77 fra hvit?
Det var bra.

Puttie

over 20 år siden

Puttie

Så kan du plusse på 10 slag for å falle fullstendig gjennom i stundens alvor.. Med to 77-runder kan du regne med topp 10. Men du er rimelig dum om du tror du er i nærheten så dyktig som de 10 beste som spiller turneringen. Du må ha vært med på det for å forstå det.

704

over 20 år siden

704

Jeg tror også at vinnerscoren blir en del lavere en +10. Jeg ser vel på hullene 11, 13 og 15 som de største utfordringene fra hvit tee denne helgen (kanskje litt subjektiv her, men dog), men med god rull i fairway og greener som ikke er alfor harde så tror jeg de beste kommer ned under +5.

Men et annet spørsmål, er greenen ferdig på hull 3 eller spiller de fortsatt på provisorisk green? Det er jo er betraktelig vanskeligere hull som par 4 med den lille greenen enn det er som et par 5 hull.

8-handicapper

over 20 år siden

8-handicapper

jepp. 77 fra hvit.
Nei, jeg tror ikke jeg er blant de 10 beste på ama-tour.
Men jeg tror at hvis jeg har dagen, så kan jeg plassere meg blandt de 10 beste sånn av og til.
En dag spiller jeg på 75, den neste på 95. Opp og ned. Hadde sikkert fått en 95-runde på lørdag dersom jeg hadde fått spille. Er ikke vandt til å prestere på bestilling.
Er bare slik at enkelte dager sitter alt som det skal og når de dårlige slagene i tillegg blir stang inn, så blir resultatet bra.
Ser at noen påstår Hauger er vanskelig....
Jeg vil heller si at Hauger er for de kloke. De fleste som skal spille ama-tour vet at de kommer til å gå på noen og 80 slag. Da er det like godt å planlegge hvor man skal gi bort slag i stedet for å kline til og "la naturen forsyne seg..." På 77-runden min hadde jeg bare en biride, og 4 av de tapte slagene mine (mot par) var planlagt allerede før jeg slo ut på hullet.

Jonny

over 20 år siden

Jonny

Relativt uspennende hva man går på sammen med venner uten press og uten av banen er satt opp til turnering.

Noen takler prass bra og hever seg i turnering andre faller helt i sammen.......

Har ikke tall på de kuulle gutta som ser dødsbra ut på rangen som jeg har knust på slag i KM.

Golf sitter mye mellom ørene.

Best når det gjelder er stikkordet. Det er derfor vi ikke vet om Torp eller Tage vil kunne tjene penger. De har ikke spilt under presset enda. Brovold har foreløpig ikke klar en dritt og han var vel ranket før Tage i USA i fjor....

ole

over 20 år siden

ole

Finnes deg livescore til denne turneringen?

Picard

over 20 år siden

Picard

Jonny. Minner om at Tage har 3 NM gull, sølv i EM mm. Han vel vist tendenser om ikke annet.

golfer

over 20 år siden

golfer

christian aronsen vinner 1 under par. Henrik Bjørnstad går 2 over.

Nei...

over 20 år siden

Nei...

...helt riktig verken Thorp eller Tage har prestert under press...Tage vant bare NM i fjord, og Thorp var ikke forhåndsfavoritt til A-Tour på Stavanger, og gikk 12 under par på tre runder...de har enda ikke prestert under pressede situasjoner, neida....SYND, Jonny

hmm,

over 20 år siden

hmm,

du kan ikke kalle atur press i forhold til presset som er på de store tourene.. d blir absurd.

hmm

over 20 år siden

hmm

Er det livescoring på Hauger?... Finner ikke det noen steder...

Hans

over 20 år siden

Hans

Nei, live scoring er ikke så lett når man kjører Teeplay...

teeplay

over 20 år siden

teeplay

"kjører Teeplay", hva mener du??
Hauger bruker ikke Teeplay til booking..

Nope

over 20 år siden

Nope

Hauger bruker ikke Teeplay til noe, de.

Hans

over 20 år siden

Hans

Beklager, jeg mente OnTour fra Epani...

Proffen

over 20 år siden

Proffen

Noen som har resultatlisten fra ontour?

Nei...

over 20 år siden

Nei...

husk nå at Thorp fyller 17 år i år...han har fremtiden foran seg!!!

Truls

over 20 år siden

Truls

Resultater i Excel.

http://www.hauger-golfklubb.no/Skjemaer/Resultater%20Canon%20Hauger%20Open1.xls

10 beste

over 20 år siden

10 beste

1 Kim Kristoffersen /Losby 70
2 Henrik Bjørnstad /Drøbak 71
3 Christer Aronsen /Grønmo 72
4 Martin Møller-Eriksen /Borregaard 72
5 Christer Friis / Mørk 75
6 Ole Kristian Olsen /Skjeberg 75
7 Rune Kristiansen /Miklagard 76
8 Geir Haugen /Borregaard 77
9 Anders S. Karlsen /Drammen 78
10 Henrik D. Roe /Ballerud 78

704

over 20 år siden

704

Henrik vinner...

Eneste som takler presset av gjengen!!!

Birdie

over 20 år siden

Birdie

Til NEI: HVa mener du med at Thorp IKKE presterer under press og ikke var forhåns favoritt på Stavanger.

Gutten er 16 år, +2.5 i hcp, vant A Tour -12, uten bogey, kvalifiserte seg og avgjorde Junior Ryder Cup i USA. Nei gytten presterer ikke under press, Tull

Bobby Peru

over 20 år siden

Bobby Peru

Tror nok Jonny viser til ET og PGA ;-)

TAH

over 20 år siden

TAH

Kim Kristoffersen dro seiern i land etter omspill mot Christian Aronsen.

Mest imponert er jeg over Dennis Den Roover gikk på 68 i dag!

Truls

over 20 år siden

Truls

80 på Henrik? Noen som vet hva som skjedde, hvis det skjedde noe spesielt?

Proffen

over 20 år siden

Proffen

Er vel ikke pengepremier på Amatour.
Kanskje ikke så viktig å ta seieren, men å hygge seg med golfen!
Han er uansett kvalifisert til neste P4-tour hvis han vil.

Proffen

over 20 år siden

Proffen

68, er det banerekord på Hauger forresten?

Nei...

over 20 år siden

Nei...

Til Birdie: Jeg mente det ironisk! Jeg kjenner Marius litt og han er sinnsykt god, og ja, jeg vet at han spilte Junior Ryder Cup i fjord...

Banerekorden...

over 20 år siden

Banerekorden...

...på Hauger er 71, av Severiano Ballesteros

eh

over 20 år siden

eh

68 kan ikke godkjennes som banerekord av to enkle grunner:
-i dag var det ballplassering på fairways
-hull tre har provisorisk green 100m kortere enne normalt og spilles som par 4 på 400 m i stedet for par 5 og 500 m.

Banerekorden er i hht Haugers hjemmeside :

K.A. Schiager /
D. Gallagher 71

Ballesteros hadde den gamle da hullene ble spilt i en annen rekkefølge.

8-handicapper

over 20 år siden

8-handicapper

Hva skjedde egentlig, hvorfor ble det så dårlige scorer ??
Gikk banen etter feltet på søndag i et ufyselig regnvær på 82 slag, og det ville holdt til en respektabel plassering dersom jeg hadde vått være med.

Hæ??

over 20 år siden

Hæ??

Thorp avgjorde ikke Ryder Cup. Han delte en match (lag) og tapte sin singelmacth. Vil vel kanskje ikke si at det å bidra med 1/2 poeng er å avgjøre det men...

backtee

over 20 år siden

backtee

"8-handicapper"
dersom rundene dine stemmer, burde du vel logget med 7 hcp i dag??? Slik som hauger er slopet får man minst 4-5 slag. Du er er tydeligvis hauger-spiller. Hva scorte du i KM????

trening og match er 2 forskjellige ting, det vet de fleste som har prøvd seg. Man burde ikke binde seg på tee, eller bli forsiktig på birdie puttene, men av en eller annen grunn, er det meget vanlig. Det eneste som hjelper mot dette fenomenet er turneringsspill og evt noe willi railo e.l kassetter.

backtee

over 20 år siden

backtee

Greenene var ikke i bra stand.
1, tragiske onduleringer på enkelte greener(hullplasserigene blir bedre og bedre)
2, forkjellig speed fra green til green
3, masse ugress (forkjellige vekster)
4, medlemmene/greenfeespillere, evt sponsorturneringer har etterlatt seg en million nedslagsmerker som ikke er reparert. Dette medfører at det ruller ujevt, samt at det visuelt ser lite tiltalende ut.

Ellers er hauger en utfordrene og hyggelig bane i vannvittig flotte omgivelser, med masse trivelige mennesker.

Takker også de ansvarlige for at det er blitt 1 runde per dag. Hauger er i tyngste laget til å kjøre 2 runder per dag.

johhny

over 20 år siden

johhny

Helt enig med backtee.
Går ikke ann å sammenligne selskapsrunder og turnering.
Det var ikke spesielt dårlige scorer på Ama-touren, nivået er bare ikke bedre.

truls

over 20 år siden

truls

Dette var tross alt AMATOUR... Scorene var ikke så ille!!

8-handicapper

over 20 år siden

8-handicapper

Jeg er ikke Hauger-medlem, og har aldri deltatt i noe KM (bortsett fra KM i friidrett..5000m på rundt 14,20.)
Har enorm fremgang i år, fra 21,6 til foreløpig 8 i hcp, målet er å komme under 5.
Synest ikke banen var i en stand som skulle tilsi at så mange spilte så dårlig. Men det er vel dette med turneringer, nerver, og det å skulle spille over evne......

Bjarne

over 20 år siden

Bjarne

Fra 22 til 8 i år? Den nedskrivingslisten på hvitt-kortet skulle jeg gjerne likt å sett. Hvor mange nedskrivingsrunder har du hatt? hvor mange runder på 40 poeng?

Og hvor mange runder totalt i år? :)

Fooore

over 20 år siden

Fooore

Ser det ikke som unaturlig å krabbe ned voldsomt fra hcp 21.

Med hcp rundt 20 har du i snitt 2-6 par per runde, med stabilitet på utslag og god konsentrasjon har du plutselig gode birdie-muligheter på minst halvparten av hullene. Legg til ekstra putte-trening og du kutter vekk alle 3-putter.

Og da er man nede i under 80 slag.

Og singel-hcp er resultatet!

JOnny

over 20 år siden

JOnny

Er ikke noe problem å gå fra 30 til 2 på et år hvis du trener mye å riktig og har et vist talent. For øvrig er det helt uinteressant hva hcp er , det er slag som teller. Har han ikke spilte runder rundt banens par på slag er helt vanlig..

Alt over sratch er hobbyspill og vi må ikke bli så imponert over singel hcp ere.

det er millioner av singel handikappere i verden ....

Det er mye lengre fra 2 i hcp til Tiger enn fra 2 i hcp til GK !!

Bjarne

over 20 år siden

Bjarne

Jeg reagerte siden vi bare har spilt golf i Norge i halvannen måned i år (regner med cirka det på Hauger).

Og jeg synes fortsatt det er j### mye å gå ned fra 21,6 til 8 på så kort tid :)

Spiller man på 21,6 på Hauger tror jeg man fikk 24 tildelte slag? Ergo 6 doble, og resten bogeys i snitt. Spiller man på 8 fikk man 10 sånn cirka? Da er det 10 bogeys og resten par. En vesentlig forskjell det.

Men tja. Er man flink og har talent - bevares. Vanvittig framgang i så fall!

Rolfen

over 20 år siden

Rolfen

Til JOnny. Det er lengre til Alta enn med fly.

Picard

over 20 år siden

Picard

JOnny: 30 til 2 på et år? Da må du vel gå omtrent 2 runder til dagen i snitt om du ikke spiller over 50 poeng hver gang. Jeg skal være med på at store talenter kan spille seg ned fra GK til under ti ...kanskje. Men til 2 har jeg ingen tro på.

At det er lang vei fra 2 i hcp til verdens beste golfer kan du vel trygt si...

Gunder

over 20 år siden

Gunder

Hm. Jeg hørte noe sånt som at proen Vegard Andreas Haugen i Nord-Norge (pro i Nord-opplegget) skulle ha startet med golf i 99, og blitt 5-handicapper samme år. Om dette er tilfelle kan jeg ikke bekrefte.

Å gå ned fra 4,5 til 2 krever jo stødig konkurransespill også. Har også lite tro på at det går an på ett år.

8-handicapper

over 20 år siden

8-handicapper

Jeg var treig med å betale medlemsavgiften min i år, og fikk ikke hcp-kort før midt i mai. da "åpnet jeg med en 51-poengs-runde, og har etter det bare gått en eneste runde der jeg har fått under 36 poeng.
Må innrømme at jeg har valgt meg ut "lette" baner (Kongsberg og Miklagard) for å komme raskere ned. Har som mål å bli stabil på ama-tour, og kanskje komme med på P4 innen året er slutt.
Grunnen til den enorme forbedringen er nok nytt utstyr og planmessig trening. Og plutselig "fant jeg noe". Trener ca 80% chipping, 10% putting og 10% lange innspill med jern.

Shimp

over 20 år siden

Shimp

Gikk selv fra 36 til 7 i løpet av et år... Det er ikke noe problem bare man har litt talent og trener mye...

Happy G

over 20 år siden

Happy G

Og jeg meldte meg på Q-school et par uker etter at jeg slo mitt første golfslag og kvalifiserte meg direkte til PGA-touren.
Alt er mulig bare man trener nok....

ole

over 20 år siden

ole

Og hvordan går det nå, Happy? Tar du fortsatt løpefart i tilslaget?

Gunder

over 20 år siden

Gunder

Nå skjønner jeg at jeg er totalt mangler talent til golf. Har brukt altfor lang tid ned til 5. Snufs.

Noen forslag til noe som er like morro som golf?

Happy G

over 20 år siden

Happy G

Nei, jeg har blitt for gammel til å løpe. Nå står jeg 5m bak ballen og slenger kølla fremover så den treffer ballen og kliner den i vei. Dette gir faktisk enda mer lengde, fordi kølla forflytter seg mye raskere alene enn i gamle dager når jeg måtte løpe med.

JOnny

over 20 år siden

JOnny

Kjenner flere feite middelaldrende menn som meg selv med bakgrunn fra idrett som har tatt golf utrolig lett og gått fra GK til singel på et år. Selvfølgelig vil en talentfull atletisk ungdom med ritkig pro hjelp kunne gå fra GK til 2 på et år. Krever selvfølgelig mye tid. HCP prat er en avsporing.man kan ta kvantesprang på slag ved rett input og riktig trening.

Picard

over 20 år siden

Picard

Sagt det før og jeg sier det igjen. GK til 2... ikke sjangs! Med det klimaet vi har forsvinner også 3-4 måneder med spill vinterstid. Og hvor får man da tiden til å spille alle turneringene for å komme fra 4,5 til 2?? Det er minst like langt, om ikke lenger, fra 4,5 ned til 2 enn fra 36 til 2. Dvs. det er denne siste biten jeg er mest skeptisk til.

Picard

over 20 år siden

Picard

...fra 36 til 4,5 selvfølgelig. Beklager, litt trøtt i dag :)

Fooore

over 20 år siden

Fooore

Selv jeg som høy-hcp har jo mulighet til birdie/par på alle hull, men mangler stabiliteten.

Har hatt halvering av hcp som mål hvert år de 2 årene jeg har spilt, så også i år, bør derfor bli singel-hcp ila året eller mer riktig; bør kunne gå de fleste baner i landet på under 80slag på en grei dag.

Trening, trening, trening og LITT vilje!!

Gunder

over 20 år siden

Gunder

Picard
Du ser jo selv at disse folkene som påstår så ville ting ikke vet helt hva de prater om, eller har erfaring fra turneringspill :) Gk til 2 på en sesong - Jepp. Pappa har et romskip og jeg sover svevende i luften.

Fooore

over 20 år siden

Fooore

Tror ikke det er sååååå mange ville utsagn her inne, fra 30 til 2 høres dog mindre realistisk, men ellers er det relativt greie innlegg her.

Har man erfaring fra ballspill og hockey kan man ta golf ganske så lett. Uten at jeg gjør det....

hcp 18

HCP-ludde

over 20 år siden

HCP-ludde

Jeg gikk ned fra GK - 0,9 på 1 sesong. Trente ikke så mye, men har bare talent.

Ludder

over 20 år siden

Ludder

Jeg gjør hole in one flere ganger om dagen, og det tok bare 20 sekunder fra jeg debuterte til jeg klarte det første gang.

Erfaring med erfarne

over 20 år siden

Erfaring med erfarne

Jeg er Gk-instruktør, og har å gjøre med oppfølging av GK-spillere.
Min erfaring er at de som kommer fra ishockey og bandy er mye flinkere å slå ball enn andre.
Derfor slår de ballen mye lenger ut i skogen mens novisene hakker seg bortover fairwayen.
Resultatet blir det samme.
Den jeg kjenner som har kommet raskest fra GK til single hcp klarte dette 3dje sesongen, og det var et engangstilfelle. De fleste bruker 5-6 sesonger, og noen klarer det aldri, eller har ikke ønske om det.
Mulig noen klarer det på 1 år, men jeg tviler sterkt.

det går an...

over 20 år siden

det går an...

men det skjer sjelden. Tom Selmer gikk fra GK til Scratch på 12 måneder!

Who

over 20 år siden

Who

Hvem er Tom Selmer ???

Fooore

over 20 år siden

Fooore

Kan virke som om innholdet i diskusjonen har nådd det sedvanlige lavmålet, og kan avsluttes.......

JOnny

over 20 år siden

JOnny

Selmer eksemplet viser vel at min påstand om at dette går an var riktig.

Har aldri sagt at alle kan klare dette eller at det er spesielt lett, men det går for noen når alle forutsettninger er tilstede.

Who

over 20 år siden

Who

Jeg spør igjen: Hvem er Tom Selmer ???

That's who

over 20 år siden

That's who

En kar med et vanvittig golftalent.

Picard

over 20 år siden

Picard

Om det finnes et par tre stykker i verden som kan klare det? Ja kanskje. Den skal jeg være med på. I et land med vanvittig flotte forhold hele året, alt tilrettelagt kombinert med et av verdens største golftalenter. Ok. Det kan kanskje gå. Men dette er lysår fra den generaliseringen som JOnny beskriver så fint med, sitat: "Er ikke noe problem å gå fra 30 til 2 på et år hvis du trener mye å riktig og har et vist talent." -sitat slutt. Er du med JOnny? Det går sikkert an å hoppe til månen også, men det skal noe VELDIG spesielt til for å klare det..

Swinger

over 20 år siden

Swinger

Tom Selmer, 33 år, tok grønt kort høsten 1992. Utdannet PGA Golf Professional 1998.
Jobber som headpro ved Groruddalen Golfklubb.
Banerekord i Skjomen.

På Solastranden har vi en talentfull ung mann som gikk fra GK til 5,6 i løpet av første sesong.
Enig med JOnny. Dette skal ikke være noe problem hvis du trener mye og målrettet - selv for en voksen mann.
Problemet er jo at de fleste av oss er i full jobb, har familie, hus, hytte, osv. Tid - tid - tid ...

Picard

over 20 år siden

Picard

Om det er så jævlig lett, hvorfor i alle dager har vi så få 2-hcp'ere???? Om alle med et vist talent kan klare det på et år, ja da burde vel langt de fleste klare det på en 5-6? Swinger, dette hadde jeg ikke trodd om deg.

JOnny

over 20 år siden

JOnny

Picard "Om det finnes et par tre stykker i verden som kan klare det? ", ???

selv du må forstå det enkle regnestyrkket Picard , at med 2-3 eksempler som alerede er fremmet her fra lille norge på et lite nettsted, er det tusener som har gjort det samme world wide i de store golfnasjonene.

Picard

over 20 år siden

Picard

"Er ikke noe problem å gå fra 30 til 2 på et år hvis du trener mye å riktig og har et vist talent" - Det er den setningen jeg mener er riv ruskende gal. Om det er 2 eller 1000 på verdensbasis som har klart det er lite inressant. Poenget mitt er at du jo skriver rett ut at "alle med et vist talent" kan greie det. Jeg mener det må et helt eksepsjonelt talent til, samt alle forhold lagt til rette. Er du med nå? Eller står du ved at f.eks. enhver arbeidsledig med et vist talent kan greie GK til 2 på et år?

JOnny

over 20 år siden

JOnny

I et vist talent i denne sammenheng legger jeg som du sier litt mer enn å kunne treffe ballen rent. Jeg diksuterer talent i forhold til sporten golf og ikke hobbyen. Så det er mulig jeg ikke var klar nok for deg Picard.

Vi må vel være enige om at det er svært interessant at det er flere tusen worl wide som har klart dette ikke så store mesterstykket å gå fra GK til 2 på et år. (2-3 dokumenterte i norge i et lite utvalg)

På bakgrun av dette føler jeg at jeg har mine ord i behold.

Fooore

over 20 år siden

Fooore

Jeg har intet problem med at andre kan klatre ned kjappere enn meg i denne sporten........

Men uansett tregns det trening, trening, talent og stahet!

anonym

over 20 år siden

anonym

Jepp,

Jeg fikk grønt kort i fjor, og sliter fortsatt med å få det siste nødvendige scorecard'et for å greie hvitt kort.

Nå skal det sies at jeg ikke trener fast, går en runde annenhver uke og på rangen kanskje en gang i uken. Men man kan i hvert fall utelukke talent! :(

Bakveien

over 20 år siden

Bakveien

Jeg klarte det nesten, gikk fra GK til 10.7 i løpet av første sesongen.
men det var fordi jeg hadde bodd 6 år i USA, og spilt mye golf der de 4 siste årene før jeg tok GK.
Må bare si jeg synest det var STORT å komme fra nydelige amerikanske 18-hullsbaner til Norge, og bli tvunget til å ta GK på en uslopet 6-hullsbane. Særlig når GK-instruktøren fortsatt var GK-spiller selv...
Hadde aldri handicapkort i USA, men tipper jeg holdt ca 16-18 i hcp.

704

over 20 år siden

704

Du burde bare gått til en skikkelig klubb og sagt at du har spilt i utlandet. De kan skrive ut hvitt kort til deg på bakgrunn av kunnskapen din og nivået ditt uten at du tar kurset. Det gjorde jeg og begynte rett på med ca. 20 i HC uten å sulle og dulle med dette kurset.

Bobby Peru

over 20 år siden

Bobby Peru

Jeg må si meg enig med Picard. Det kun i turneringer (NGF) du kan senke hcp ditt ned fra 4,5 (?). Og det tar *tid* (les flere turneringer)uansett hvor god du er. Det flere må få inn i pappen er at hcp ikke følger en proprosjonal, men en eksponensiell kurve. Det er ikke mange i norge som spiller på et offisielt hcp på 2 - spør hvem som helst, og jeg kan garantere at *ingen* har gått fra gk til hcp 2 på en sesong. ingen.

Picard

over 20 år siden

Picard

JOnny. Gi meg dokumentasjon på at noen i norge har skrevet seg ned fra GK til 2,0 ...så skal jeg bøye meg i støvet og spise tastaturet mitt. Og jeg mener 2,0 - ikke scratch. Du vet sikkert godt at hvem som helst kan melde seg inn i PGA og bli scratch-spiller på dagen. Kun et spørsmål om du har, har lyst, eller tror du kan komme til å tjene penger på golfen.

Gunder

over 20 år siden

Gunder

Jess jeg støtter den Picard. Scan inn hvitt-kortene. Lurer på hvor mange hvittkort man hadde brukt på en sesong da. Kanskje man kan abbonnere? Få tilsendt automatisk hver 14. dag?

Forresten skal jeg også spise tastaturet mitt hvis dette blir dokumentert. LIVE gomling på Egertorget i Oslo. Da kan vi jo dra oss en runde golf etterpå Picard hvis vi er i form til det da.

Picard

over 20 år siden

Picard

Hehe, om dette går gale kommer vi til å drite taster i flere uker etterpå :)

JOnny

over 20 år siden

JOnny

Makan til hcp onanister ! En hel gjeng med såkalte bedrevitere som maser i vei om hcp som om det skulle ha noe med sporten golf å gjøre.

En 2 hcp i norge som dere tydeligvis ser svært opp til har kanskje gått hjemmebanen sin på par. Hans standard runde ligger på 74-78 slag .

Er du medlem på f.eks Lommedalen blir jeg ikke særlig imponert. Svært lett kort bane. Selv arbeidsledige med litt ekstra trening kan gå den banen under 80 en gang i ny og ned.

Og fremheve 2 hcp nivået til noe eneståene er bare tøys...og tull.

Slutt å mas om hcp det har ingen ting med sporten golf å gjøre !!!

Gunder

over 20 år siden

Gunder

Da kan jeg fortsette min status som The Keyboard Annihilator! Mens jeg studerte preserte jeg å mose 4 tastaturer. Den enkle årsak at brusflasker ikke burde stå for nærme tastaturet når man jobber. Jeg fant ut at det beste er faktisk å ha den midt mellom armene - men er man litt rushet innimellom så faller den ofte framover.

Klisjete cola er spesielt vanskelig å vaske bort fra taster. Og det skjedde hver gang noe crap når jeg prøvde. Noen som har noen tips til hvordan jeg kan reparere slikt? :) Blir garantert å skje igjen.

Golforama

over 20 år siden

Golforama

JOnny: Utrolig vel talt!!

Golfomama

over 20 år siden

Golfomama

JOnny: Det renner dritt uta deg!

Fooore

over 20 år siden

Fooore

Tull&vas, hcp har selvsagt mye med sporten å gjøre!

Når man har +20 i hcp er det som oftest poeng som teller, men deretter blir det viktigere med antall birdie, par, bogey, GIR og antall slag over banens par.

Hcp er et system som gjør det ennå artigere for høy-hcp å spille, mye mer målretta!

hcp 18

Gunder

over 20 år siden

Gunder

Nå må jeg le litt her.. hihhi :) Hvem er det som maser om hcp her? Joda. Det er deg det JOnny. Men vi er flere her inne som er lave singlehcp'ere som reagerer litt på disse løse påstandene dine som virker mer som eventyr enn noe annet. Vi stiller oss jo bare undrende til at fortellingene dine virker litt vel fantastisk? Er det så rart da? Bevares, det er sikkert folk som har klart å komme seg til 2 veldig kjapt, men jeg tror bare ikke dette så lett med tanke på alle de folkene jeg har møtt på jorda som har blitt hekta på golf. Ingen har hatt den progresjonen du har fablet om her, selv med mye trening.

Casen er vel å kunne begynne å spille runder på par i turneringer, samme sesong som du begynner å spille golf. Det er jo det man må gjøre for å kune skrive seg ned mot tallet 2. Og man skriver seg ned med 0,1 pr poeng man spiller over 36. Spiller man dårligere enn 35 poeng går man opp 0,1 pr turneringsrunde. Så at en person skal smelle seg til 2 samme sesong som han begynner, fører jo til at han må spille fantastisk golf, i masse turneringer, på slutten av sesongen, når det heller ikke ER turneringer å spille. Hohohoh.

Der lo jeg litt til. I morgen skal jeg spille golf. Nam nam.

Fjosok

over 20 år siden

Fjosok

Lurer på om dette er den samme Jonny som mener at Miklagard spiller 700 meter kortere enn oppgitt lengde fra svart. I såfall så tror jeg at 2 i hcp ligger mer rundt 10. Denne Jonny har en tendens til å overdrive med en faktor på 5. Også kalt "Jonny-konstanten"

Gunder

over 20 år siden

Gunder

Jeg hooka ballen to Jonnys opp til høyre.
Du bomma putten med en Jonny.
Beklager min Herre men De kjører tre Jonnys over grensen.
Etter tre kasser pils er man to Jonnys over grensen.
Han tok en Jonny!

Artur

over 20 år siden

Artur

Når man har +20 i hcp er man UTROLIG flink til å spille golf:) hehe

Niels

over 20 år siden

Niels

Ikke noe problem det :) Er bare å trene masse, og trene rett ! Da burde man klare det på tre sesonger.

Ikke

over 20 år siden

Ikke

Je det er jo tydelig at Jonny nå har sluttet seg til den den eksklusive gjengen av totalidioter som skriver alt mulig slags fjas her.
Ikke så lurt å bruke det nicket fremover...

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her