Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

canon hauger

dfghsf

over 20 år siden

dfghsf

henrik bjørnstad stiller til start. det kan bli spennende.

ManoWar

over 20 år siden

ManoWar

Han skal vel kvale til P4 på Drammen vel.. Lett match eller??

Filosof

over 20 år siden

Filosof

Vedder på at han ikke blir blant de ti beste

Jonny

over 20 år siden

Jonny

Han vinner lett, ikke fordi han er så god etter 1 år på ræva men fordi de andre er så dårlige.

Tipper han vinner med 4 slag på neste.

P4

over 20 år siden

P4

La oss for Guds skyld håpe at han spiller bra nok til å kvale da!

Jeg tror det er bra for ham å kunne kjempe i toppen i noen turneriger igjen, kanskje får han tilbake lysten på toppgolf!?

Heia Bjørnstad, og velkommen tilbake!

Ama-tourist

over 20 år siden

Ama-tourist

Morsomt å lese alle som kritiserer nivået på ama-tour.
De er så dårlige å spille at de ikke kommer me3d, og så må de ødelegge morroa for de andre.
Med unntak av noen som har fast plass på P4 så er ama-tour for toppspillerne i Norge, de som er fra ca nr 50 til 200 alt etter hvor det går. Pluss noen hjemmespillere av variable kvalitet.
Etter cut'en er de fleste jålehandicap'erne borte, og de som er igjen kan regne seg blant de 150 beste spillerne i Norge.
Top 150 av over 100 000 er ganske bra, er det ikke.
Så dere andre som er flinkere til å skrive enn til å spille golf skulle bare klappe igjen smella og pelle dere ut og trene
Selv har jeg ennå ikke misset cut'en på ama-tour, og det er jeg veldig stolt av.
Spiller alltid hjemmebanen min mellom 2 og 8 slag over par, men når jeg kommer til andre ukjente baner, ofte uten baneguide, så er det helt normalt at scoren går opp 6-10 slag. Sånn er det for de fleste på ama-tour, og enda verre er det for middels og høy-handicappere.

Gratulerer!

over 20 år siden

Gratulerer!

Noen som endelig har skjønt det....
Greit at nivået ikke er det beste, men det er hvertfall nesten-toppen i Norge!

Mørketall

over 20 år siden

Mørketall

Jeg er nok mye bedre enn de fleste på AmaTour, men jeg spiller aldri turneringer, og kun hjemmebanen min sent om kvelden når alle andre har gått hjem.

Og det er nok en del av oss som er såpass gode, men som for all del vil unngå å bli golfstjerner. Vi liker bedre den anonyme tilværelsen her på scangolf-forumet. Derfor vil jeg si at de som klarer cut'en på AmaTour og P4 nok ikke er blant de 20-50 beste, men heller 50-200 i beste fall.

AA

over 20 år siden

AA

Er det ikke sa a forsta at Henrik har tjent penger pa golf. Lurer derfor pa om han har fatt tilbake amatorstatusen for deltagelse pa AmaTouren

Proffen

over 20 år siden

Proffen

Det står at han spiller med hcp +2.8 på Canon Hauger Open.
Det betyr vel amatørstatus eller?

Picard

over 20 år siden

Picard

Man trenger faktisk ikke være amatør for å spille Amatour..

AA

over 20 år siden

AA

Nei proffen. Du kan ha hvilken hc som helst bare du ikke har tjent penger i konkurranser (utover det som er fastsatt) eller erklert en selv som pro eller mottatt penger for golfinstruksjoner etc . Gjor du det sa regnes du som pro og mister amstatusen. Er dette korrekt eller hva...

Facit

over 20 år siden

Facit

AmaTour er åpen for både proffer og amatører. Slik er det etter at Åpen Golf ble innført. Og; NGF og PGA Norge er blitt enige om å utstede handicap-kort også til de profesjonelle.

Gunder

over 20 år siden

Gunder

Amatourist: Ditto !

Proffen

over 20 år siden

Proffen

Er han proff, så skulle han vel ikke stått med hans handicapet stått oppgitt til +2.8.

En proff har jo ikke handicap!

Facit

over 20 år siden

Facit

Proffen; jo, fra og med i fjor har norske proffer også handicap, etter avtale mellom PGA og NGF. Nettopp for at de skal kunne sammenlikne seg med amatører når det gjelder f.eks. påmelding til AmaTour.

Kjell

over 20 år siden

Kjell

Typisk NGF å ikke gi Bjørnstad WildCard... Tragisk!

Kåre

over 20 år siden

Kåre

Alle proffer i Norden MÅ ha handicap. Det er fordi de kan spille Nordic League. Men handicap spiller ingen rolle for dem, men det er det svenske golfforbundet som har bestemt dette.

Proffen

over 20 år siden

Proffen

OK! Da er jeg med

Kjell Pell

over 20 år siden

Kjell Pell

Kjell; kan jo hende gutten (Bjørnstad) har lyst til å gjøre det på den skikkelige måten, dvs. kvalifisering. Er dessuten overbevist om at NGF ville gitt ham WildCard til P4 Tour dersom det var aktuelt.

Fredde

over 20 år siden

Fredde

Kan det være Henrik bare har lyst til å spille den turneringen da? Les hva han selv sier:
http://www.ruff-fairway.com

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her