Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Kvitfjell verd pengene?

Bogie nights

over 20 år siden

Bogie nights

noen som har spilt der i år? forhold?

fjellrypa

over 20 år siden

fjellrypa

Var innom Kvitfjell i går, triste greier. Lite/ingen gress på greenene, gresset på fairwayene var totalt fraværende. Burde egentlig ikke vært åpnet etter min mening. Tror ikke banen blir særlig spillbar i år.

Wædsj

over 20 år siden

Wædsj

Kvitfjell er nok noe av det stusseligste som finns av golfbane for øyeblikket... Det spørs om ikke Haugsrud har kjøpt katta i sekken, og flommen tar vel snart hele bana igjen...

Tor

over 20 år siden

Tor

Virker som det er svært mange baner som ikke er så bra som de vanligvis er på denne tiden av året. Er helt sikkert en sammenheng med at det er en meget kald vår/sommer så langt.

TAH

over 20 år siden

TAH

Trodde de fleste baner var bedre enn de vanligvis er på denne årstiden jeg....

xxxx

over 20 år siden

xxxx

Vinteren har vært slem mot banene på det nordre østland.
(Kvitfjell, Skeikampen, Hafjell, Mjøsen) . Litt sommer og sol trengs, slik at de blir blant Norges morsomste igjen.

LakeBalls

over 20 år siden

LakeBalls

Med tanke på at snøsmeltingen ikke har startet i fjellet ennå vil en skikkelig varmeperiode nå kunne legge Kvitfjell-banen under vann. Er derfor ikke så sikker på om Haugsrud har gjort det helt store investeringsprosjektet...

AlbaTrost

over 20 år siden

AlbaTrost

Har ikke spilt Kvitfjell på halvannet år, og jeg mistenker noen av debattantene her for aldri å ha spilt den.
Mulig gresset er dårlig akkurat nå, og for å være ærlig så har det aldri vært bra der oppe.
Men det er tross alt bare gress, og riktig type gress vokser når det stelles riktig. Dessuten ligger Kvitfjell på norges tørreste sted, og rett attmed Gudbrandsdalslågen med ubegrenset tilgang på vanningsvann.
Egentlig perfekte vekstvilkår. Eneste bakdelen er at den ligger på feil side av dalen uten kveldssol = sein snøsmelting og kortere sesong.
Kvitfjellbanen er en nydelig bane med enormt potensiale. Med god gressplen vil Kvitfjell plassere seg i toppen i Europa.
Jeg tror Haugsrud har gjort en meget god investering. Få på plass en god greenkeeper, og banen kommer til å bli mye omtalt.

Eagle

over 20 år siden

Eagle

Vi må huske på at det er ca. 2 mnd siden Haugsrud kjøpte banen. Siden det har det omtrent ikke vært + grader der banen ligger. Han er jo ikke trollmann heller! Jeg har hørt Haugsrud har bygd opp Kragerø til en av Norges beste, så han får nok orden på Kvitfjell også. Det er vel heller ingen med mer kompetanse når det gjelder golf her til lands. Fint at noen tørr å satse og at han får betalt for det også!

Truls

over 20 år siden

Truls

Hvordan kan du påstå at det ikke er noen med mer golfkompetanse enn Haugsrud i Norge???

Eagle

over 20 år siden

Eagle

Den eneste jeg kommer på som har spillt massevis av år på Europatouren, etterpå,tegnet og bygget opp norges største golfanlegg. Nevn noen med bedre bakgrunn i Norge.

Bjarne

over 20 år siden

Bjarne

Det er da flere i Norge med mye golferfaring. Selv om man spiller golf bra betyr det ikke at man kan styre en klubb, skape et bra konsept, etc etc. Men at mannen er dyktig er det jo ingen tvil om. Det er sikkert mange som er flinkere å drive klubb også ;)

Er det noen baner i Norge med bedre økonomi enn Arendal mon tro? Nei jeg er ikke medlem der.

LakeBalls

over 20 år siden

LakeBalls

Når millioner tonn vann kommer ned Gudbrandsdalslågen skal det mer til enn noen runder på Europatouren for å stoppe det er jeg redd

Fooore

over 20 år siden

Fooore

La oss krysse fingrene og håpe det går bra ift både vannmasser og banekvalitet, strålende med folk som satser!!

Man trenger ikke melde at svaredauen kommer.......

b

over 20 år siden

b

Til Eagle

Jeg er ikke så helt sikker på at du kan tillegge arkitekturen på Kragerø til Per Haugsrud. Den riktige arkitekten vil bli rimelig sur da.
PH er vel selger og daglig leder og gjør en habil jobb der men ut over det regner jeg med at han har rimelig mye hjelp til både arkitektur og annet.

Eagle

over 20 år siden

Eagle

Til b.

Til info så var det Haugsrud sammen med en svenske som designet banen. Det er i hvert fall hans kompetanse fra utlandet som har vært gjeldende for utviklingen av hele golfresortet. Gleder meg, sammen med mange andre, til anlegget blir helt ferdig.

b

over 20 år siden

b

Sikkert riktig det, Eagle og Per Haugsrud er sikkert en dyktig både selger, golfspiller og arkitekt. Kim von Essen som er nevnt på http://www.scangolf.no/nor/klubb.asp?id=31 er nok bare et fordyrende ledd og har ikke hatt noen særlig funksjon.

Lost Ball

over 20 år siden

Lost Ball

Sjekket siden du nevnte b. Der står det Kim von Essen og Per Haugsrud som arkitekt. Tror von Essen er svensk som Eagle sier over. Det som er sikkert er at det er Per Haugsrud som fortsatt driver Kragerø og har ansvaret for utforming og utbedringer. Spillte der for et par uker siden, og det er gjort masse bra med banen siden starten for et par år siden, selv om det enda ikke er perfekt utenfor fairway. Regner med at det tar ca. 1 - 2 år til før ting begynner å bli ferdig. Kult å kjøre golfbil!!!!!!!!!!!!!, spesielt fordi det regnet......:) Blir Kvitfjell bare 1/2parten så bra, vil jeg sikkert ta en runde en gang der også.

H Egnar

over 20 år siden

H Egnar

Kvitfjell verd pengene?? Da hadde det vel vært greit å vite prisen før man uttaler seg....????????

LakeBalls

over 20 år siden

LakeBalls

Hva var det jeg sa... Flommen tok Kvitfjell i år også. Hørte noen det mjaue i sekken Haugsrud kjøpte?

Gunnar

over 20 år siden

Gunnar

Haugsrud var nok smart nok han, i fjor fikk Kvitfjell nesten en halv mill. i naturskadeerstatning, og de får sikkert ikke mindre i år. Det kaller jeg veldig bra betalt bare fordi banen var stengt en uke eller to. Sikkert mange andre baner i landet som kunne tenkt seg det samme.

Bananskru

over 20 år siden

Bananskru

Vil anbefale Hafjell i stedet. Der har de vært lure og satset på ni hull med topp kvalitet i stedet for 18 hull som man ikke greier å holde i hevd. Flotte forhold i Hafjell, altså. Det har det i grunnen vært hvert år siden de åpnet banen.

Emil

over 20 år siden

Emil

Spilte Kvitfjell siste uke. Forholdene er noe bedre enn tidligere i år. Banen bærer preg av at det har vært sen flom i år.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her