Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

350,- for 18 hull på Grorud!

Greenfee

over 22 år siden

Greenfee

Det er det verste jeg har sett, 350,- for en pitch/put bane!!! Da er det greit at Miklagard tar 800,-

Her tror jeg det blir endel mindre greenfee gjester...

Helt enig

over 22 år siden

Helt enig

men det er Miklagard som satte i gang prisfaenskapet.

Ole-Martin Mørk

over 22 år siden

Ole-Martin Mørk

Enig i at det er dyrt, men det er ikke en pitch/put bane. Riktignok kun par 3 hull, men den er handicap regulerende.

Ferskingen

over 22 år siden

Ferskingen

Er vel snakk om tilbud og etterspørsel. Etter det jeg har forstått er det jo mer eller mindre alltid fullt på Rommen Siden Miklagard (og tilsvarende baner?!) hever prisen for å få færre greenfeegjester, blir det vel enda større press på de som er igjen for vanlige folk, og de kan dermed også heve prisene uten at de blir stående tomme...

Alt er vel og bra, men taperne i runddansen blir jo de som gryn er et knapphetsgode for. Men slik er det jo alltid. (Og det er vel også rimelig at det er slik, vil de fleste hevde.)

Pæra

over 22 år siden

Pæra

Grorud er etter mitt syn en pitch og putt bane. Hvis den er handikappregulerende er dette tull. Spillere som tror de blir gode bare ved å senke seg på Grorud må tenke om igjen. Dere kommer til å "drukne" i vanskeligheter på en skikkelig golfbane.

Greenfee

over 22 år siden

Greenfee

Grorud kan ikke kalles annet enn en pitch and put bane. Snittlengden på hullene er 158meter!

Du trenger ikke ta med driveren, for å si det sånn... Selv om endel "damer og herrer" med blått hår sverger til den, også på "fairwayene" på Grorud...

Jeg kan ikke fatte at noen pro'er vil jobbe på en slik bane? Hvor er ambisjonene?

PS

over 22 år siden

PS

Grorud er en grei bane for nybegynnere, og andre som trenger å trene litt mer på nærspill.
Det er også veldig praktisk for de som bor i nærheten og som har lyst til å gå 9 hull etter jobben.
Og til "Greenfee", hvorfor skulle ikke en pro gjøre en like bra jobb her.
Pleier du å ha med deg pro'en ut på banen ??

Hehe

over 22 år siden

Hehe

Ikke så farlig om prisen på Grorud er høy, man trenger jo ikke annet enn et halvsett, nederste halvdel vel og merke.
Man sparer driver til 5000kr, 3 og 5 og 7 wood til 3000 kr hver.
Masse penger spart, går jo nesten i overskudd ved å spille der.

NB. Til deg som ikke skjønner hvorfor en pro vil jobbe der. Jeg skjønner ikke hva du gjør inne på en golfside.
Pro'ene jobber der det er behov for dem, og på Grorud er behovet stort. Der svømmer man rundt i nybegynnere ig halvveis viderekomne som kjøper masse pro-timer. Det er jo det pro-yrket dreier seg om, er det ikke.

Men det er nok riktig at det er helt på jordet å skrive seg ned i hcp på en slik bane. Ta en som såvidt slår 150m m driver og kanskje 90 m med 7-jern. På Grorud kan han ved å bli en brukbar bogey-spiller komme seg ned på 18 i hcp. Drar han til Kongsberg klarer han neppe mer enn 10 poeng stableford.

Men det er jo NGF som har godkjent banen for hcp-justering, så da er det sikkert greit.

Greenfee

over 22 år siden

Greenfee

Jeg ville tro det lå mer prestisje i å være pro f.eks. på Miklagard, Borre eller Losby. Det er liksom noe "harry" å være pro på Grorud i forhold... Men jøss, nybegynnere skal jo også ha grønt kort i Groruddalen også.

Hoho

over 22 år siden

Hoho

Til "hehe"

Kongsberg??
Det er jo nettopp den banen man drar til for å skrive seg ned!
Dette må vel være den letteste banen i Norge med tanke på slope kontra vanskelighetsgrad!!

Haha

over 22 år siden

Haha

Hoho, er det ikke Drøbak som er det da?

Hoho

over 22 år siden

Hoho

Nei, Drøbak har i hvertfall en fornuftig slope som står i stil til vanskelighetsgraden.

På Drøbak får jeg 3 slag, på Kongsberg får jeg 7.

På Kongsberg skrev jeg meg ned 3 av 4 ganger i fjor. Jeg syntes nok at Kongsberg skulle vært litt strengere slopet. 4 mottatte for min del hadde vært mer riktig.

Pæra

over 22 år siden

Pæra

Kongsberg er en peanøttbane, man får for mange slag i forhold til vanskelighetsgraden, det er de fleste enige om. Men bare fortsett med å dra dit. Når de som har skrevet seg ned på Kongsberg og Grorud osv. kommer til skikkelig vanskelige baner taper de så det griner i konkurranser.

Hoho

over 22 år siden

Hoho

Ja, men de kommer i hvertfall MED på turneringene, hvis du skjønner hva jeg mener...

Medlem

over 22 år siden

Medlem

Det er merkelig at dere rakker ned på denne banen.... At greenfee
på 350,- er litt mye, er jeg helt enig i... Men jeg gleder meg til å se
den av dere som kommer til grorud, og spiller seg ned gang på gang..
For et par år tilbake, gikk jo norgescup'en på denne banen... Altså
Norges Elite spilte der.... Det var ikke mange runder under par der..
Men fortsett å rakk ned på oss.... Tom Selmer er vel en av norges
beste proer, han jobber der..... Så da er det vel en dårlig bane...
Hvis dere også ser på Elitespillere fra grorud, er det ikke mange
som "matcher" de i nærspill.... Samt det er en del gode spillere på
gang....
Jeg er selvfølgelig medlem hvis dere ikke skjønte det.....
Et ordtak vil passe tilslutt i mitt innlegg: Den som ler sist, ler best.....

Tulling

over 22 år siden

Tulling

Hvem er Tom Selmer, og hvordan kan du hevde at han er en av norges beste proer.
Fordi en bane har god pro betyr det vel ikke at det er en god bane.

Og det er slett ikke sikkert at man klarer å spille seg ned der heller, men banen krever ikke at man hverken trenger å slå lanngt eller trenger presisjon på halvlange slag.
Dvs medlemmene på Grorud risikerer å kjøre helt i grøfta på lange baner.

Uansett så bør kvaliteten på banen gjenspeiles i prisen. Hver kvadratmeter golfbane har et antall kroner knyttet opp mot seg i vedlikeholdskostnader, og et antall kroner i innkjøp/leie. Mulig grunnen er dyr i Groruddalen, men kompaktgolf til 350 kr hører ingen steder hjemme. Dette er nesten like ille som potetåkergolf på Kløfta til 900 kr.

Swinger

over 22 år siden

Swinger

Hei Tulling.

Du har ikke forstått noenting når det gjelder prisfastsettelse i et fritt marked. Pris har noe med tilbud og etterspørsel å gjøre. Hvis det er tilstrekkelig mange som er villig til å betale kr. 350 for en runde på Grorud, så er det den riktige prisen. Hvis det blir veldig mange som kommer - så er den er for lav. Så enkelt re det.

Riktig pris vil i dette tilfellet være der hvor så mange som mulig kommer, betaler mye - uten at de hindrer medlemmene i å komme på banen. Medlemmene kan da få så lav kontingent som mulig.

Tulling 2

over 22 år siden

Tulling 2

Jeg tror Grorud uansett får minde greenfee inntekter i år enn i fjor. På dagtid så kan man jo stikke ut til Østmarka og spille 18 hull for 250,- (hverdager). Og ingen kø.

Swinger

over 22 år siden

Swinger

Det e rvel ikke bare inntekten som teller. De ønsker vel ikke at banen skal overstrømmes av gjester.

16hcp

over 22 år siden

16hcp

Enig at 350.- på Grorud er dyrt. Prisen har sikkert sammenheng med presset på banen.

Er også enig med "medlem": Det er ikke mange med hcp < 25 som skriver seg ned - gang etter gang - på denne banen. De fleste av hullene krever både lengde og presisjon. Greenene er små og det er nok av "feller" rundt greenene - vann, bunkere og rough.

Har vært medlem her et par og år og kan takke Grorud for mitt nærspill. Selv om de fleste jeg spiller med på andre baner kanskje dæljer driveren 20 meter lengre, kan de omtrent ikke nærspill.

Forøvrig har Grorud flere juniorer som er i ferd med å hevde seg og ikke minst ligger banen midt i smørøyet for mange unge spillerere fra lokalmiljøet.

Bruker banen faktiskt mest før jobb. Ut klokka 06:45 og ferdig med 18 hull før jeg må være på jobb = perfekt!

Stummie

over 22 år siden

Stummie

Hcp regulerende på Grorud.Jeg har selv vært medlem på GRGK og vil fremheve det gode miljøet.Når det gjeder golf utfordringer må jeg si etter å ha blitt medlem på Hauger at min hcp senkning bråstoppet.Par fire hull på over 400m og par fem på 500m krever noe helt annet av spilleferdigheter på fairwayen.På GRGK er det presisjon som gjelder noe som kun gjør deg god på par tre hull ,mener nå jeg.Uansett GRGK er en fin bane vært og prøve.

Tulling 2

over 22 år siden

Tulling 2

Hvem er forresten Tom Selmer? Har han noen meritter som har gått meg forbi?

Jeg vil vel tro at han har vanlig pro-utdanning?

Swinger

over 22 år siden

Swinger

Jeg vet ikke hvem han er, men jeg har lagt merke til at Tom Selmer har banerekorden på noen baner jeg har spilt.

Fersking

over 22 år siden

Fersking

Ja, f.eks. på Narvik:

http://www.narvikgolf.no/artikler/banerekord.html

(Internet er utrolig til så mangt gitt...)

Tulling 2

over 22 år siden

Tulling 2

Ja, det var ikke dårlig. Noen som vet om han klarte Pre Qualify for Europa Touren???

Tom Selmer, 33 år, tok grønt kort høsten 1992. Utdannet PGA Golf Professional 1998.
Jobber som headpro ved Groruddalen Golfklubb. Vil høsten 2000 prøve Pre-Qualify for European Tour.

Tulling 2

over 22 år siden

Tulling 2

Jeg ser at du nå kan spille Miklagard til 450,-. Det er en hundrelapp mere enn Grorud. Det er det vel verdt?!?

Thor Anders Hovland

over 22 år siden

Thor Anders Hovland

Greit at det er dyrt med 350 på Grorud, men det er ikke nødvendig å klage "til" Grorud om slopen. Den er det golfforbundet som setter å ikke banene selv.....

Tulling 2

over 22 år siden

Tulling 2

Kongsberg selger et hefte på 5 greenfee-billetter for kr 1000 med gyldighet i perioden 1. - 24. juli.

Tulling 2

over 21 år siden

Tulling 2

Noen som vet om det er lett å komme ut på Grorud på dagtid for tiden?

POW

over 19 år siden

POW

Neida, tror det skal gå ganske greit nå, men jeg tror de har vintergreener.

Gunnar

over 19 år siden

Gunnar

Skulle likt og sett dere "wannabe" proffer pitche 170 til 230 meter.. Jeg er sikker på at INGEN her inne greier å gå grorud under par. Å kalle banen Pitch en putt bane sier vel litt om deres minimale erfaring.
Men at greenfee'en ligger på 350 kr, er helt latterlig, fulstendig enig.

susa

over 19 år siden

susa

Sist jeg besøkte banen (Groruddalen) sto det et skilt ved treningsanlegget at de som skulle bruke det måtte betale greenfee først. Eller rettere sagt tror jeg det sto "treningsanlegget er kun for greenfee spillere".

Aldri opplevd det før på noen bane og jeg har vært på en del rundt omkring i Norge og utland.....

Så da var det bare å forlate stedet for meg....

H

over 19 år siden

H

Har flere ganger måttet vente på å trene pga. ikke-medlemmer som okkuperer treningsbunker, og de har heller ikke betalat greenfee.

Meningsløst at de som ikke har betalt skal gå foran de som har betalt for anlegget.

Ren snylting.

Synes det burde være en selvfølge at flere klubber gjør som Grorud.

Susa

over 19 år siden

Susa

Joda kan jo forstå det, men det er en annens ide av det også og det blir vel som "har du ikke betalt greenfee så kom deg vekk herfra"

Gir jo ikke akkurat noe godt inntrykk av dere der borte...på Groruddalen

b

over 19 år siden

b

Dersom Susa ikke har opplevd at hun ikke får lov til å bruke treningsanlegg uten å betale for det noen sted i verden så må det være fordi hun ikke har forstått språket. Dette er jo likt over alt.

til gunnar

over 19 år siden

til gunnar

og gå grorud under par er vel godt mulig det.har selv gått den på 2 over par,med altfor mange putter.......

TigerFan!

over 19 år siden

TigerFan!

@pow... Godt gjort å gi det svaret der på en 3 år gammel post... som var stilt på sommeren... Ble liksom ikke morsomt engang når du svarte...

må jo bare le

over 19 år siden

må jo bare le

Jeg skjønner at 350 kr er mye. Kanskje det er en pitch og putt bane, Men den skal jo også spilles.
Skulle gjerne sett dere spille der, se om dere er i nærheten av par, selv om det er tvilsomt.

Begynner dere og spille på par og under par. Så skal dere ikke gå rundt og si dritt om en golfklubb.
Det er faktisk en glimrende bane og trene på par 3 hull på.hehe=).Trodde dere golfspillere hadde litt klase.

Og være pro på grorud er i kanskje helt konge. Er meningen og bygge opp et nettverk med spillere og venner. Bare se på TOM SELMER. Han er kjenner jo søren meg hele golf norge nesten.

Å ja vel

over 19 år siden

Å ja vel

æ kjenn no ikke han derre tom selmer - kem hoen e det?

må jo bare le 1

over 19 år siden

må jo bare le 1

Han tom selmer er en dyktig pro fra lørenskog.
H

til "til gunnar"

over 19 år siden

til "til gunnar"

For å si det sånn, jeg har spilt mange baner selv 1-2-3 over par med for mange putter, men jeg er fortsatt ikke UNDER par! Kan ikke tenke sånn!!

Ja ja

over 19 år siden

Ja ja

Det siste jeg hørte var at Tom var på vei bort fra Grorud. Kansje han er lei av par 3 hull????

POW

over 19 år siden

POW

@Jan... At du ikke synes det var morsomt tar jeg som et kompliment. Det betyr at jeg må ha gjort noe riktig.

golf

over 19 år siden

golf

Grorud er dyrt og ikke spesielt bra og Tom Selmer er norges mest eplekjekke pro.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her