Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Banerapport sommer

Fooore

over 20 år siden

Fooore

Den forrige diskusjonen ble lang...

Har spilt noen baner de siste 2 uker, og har følgende kommentarer.

Oppegård; helt ok men hadde håpet på større forbedringer siden medio mai.

Bærum; uff, mye jord og lite gress, både på fairway og greener.

Grønmo; helt ok, knallharde greener, jevnt og fint.

Drøbak; veldig bra, med unntak av teested, deilig bane å spille!

Andre som har innspill ift andre baner? Eventuelt de samme jeg har spilt?

Og nå venter Drøbak fredag, og Onsøy søndag!

Tor

over 20 år siden

Tor

Evje er meget bra. Østmarka meget dårlige greener.

Picard

over 20 år siden

Picard

Er medlem på Preikestolen og Sola. Også spilt Stavanger for et par dager siden. Sola har tradisjonelt hatt mye bedre greener enn Stavanger. I år er forskjellen mindre enn noen gang.. Greenene på Sola er under normal standard. Mange av greenene på Stavanger over. Ellers er banene som du kan forvente de første dagene av juni.

Krutt

over 20 år siden

Krutt

Kommer Østmarka til å få bukt med soppen på greenene i år, eller er det toget gått?

Sigve

over 20 år siden

Sigve

Noe som MÅ prøves er den nye korthullsbanen på Kjekstad.
Glimrende forhold, men bare 9 hull.

Tiger McWould if he could

over 20 år siden

Enig i at Evje er bra, men synes det er overkill å si Meget bra.

banen er flott, og kommer til å bli kanon når den er ferdig en dag, men sånn som det er nå, så er det ikke særlig rettferdig i forhold til de som har lyst til å reise dit å si at den er i meget bra stand.

De driver med dreneringsarbeide flere stedet, og noen av fairwayene har steiner. også en god del av semirough mellom tee og fairway har stein en del steder.

banen er ikke helt ferdig, men at det er en KNALLBANE det er det ikke noen tvil om. personlig holder jeg derimot tilbake banetilstand=meget bra en stund til.

Det er alikevel verdt å reise dit, for dette kommer til å bli den beste banen på østlandet når den er 100%.. det er jeg ganske sikker på..... :)

/me 0ut

freki

over 20 år siden

freki

Retter tommelen opp og sier bravo NØTTERØY!

Fooore

over 20 år siden

Fooore

Onsøy i dag var aldeles super, greenene er de beste jeg har spilt på i Norge. Men jeg puttet dårlig uansett.....

Johannes

over 20 år siden

Johannes

Kongsberg har svært gode forhold.
Greenene er vesentlig raskere enn sisst jeg spilte der, for et par uker siden.

Alltid hyggelig å spille der.

Tor

over 20 år siden

Tor

Noen som vet hvordan Bærum ser ut iår?

Flyer

over 20 år siden

Flyer

Tror det er mange fine baner i år på grunn av den snille vinteren, men Hauger har sjelden vært bedre, og er nå en av de beste banene jeg har spilt på flere år.

Magga

over 20 år siden

Magga

Er ikke bare Korthullsbanen som må prøves på Kjekstad.
Hovedbanen er også bedre enn den har vært på noen år.
Kjempe bra og utfordrende.

Todd

over 20 år siden

Todd

I played Notteroy yesterday and the course was brilliant! Excellent conditions and a great layout, really a premium course. So far Notteroy is the best course I have played in Norway.

Krutt

over 20 år siden

Krutt

Oppegård i dag var meget bra. Strøkne greener!

Krutt

over 20 år siden

Krutt

Østmarka i dag kan oppsummeres med ett ord :RÆVA!

pro

over 20 år siden

pro

Krutt: Det er vel litt overdrevent?
De sliter med green 1 og litt småplukk her og der, men alt i alt, meget bra.

Ernie

over 20 år siden

Ernie

Pro: du kan umulig ha vært på mange av greenene der.

seb

over 20 år siden

seb

bærheim golf park( 9 hulls . blir 18 i august :) ) har kommet seg kraftig de siste mnd og kan faktisk begynne å kalle det en skikkelig golf bane. eneste minus er greenen er ganske trege .

Kongen av Skollenborg

over 20 år siden

Kongen av Skollenborg

Kongsberg har aldri vært bedre.
Greenene er raske og knallbra.
Noe lurvete fairwayer her og der, men det plager øyet mer enn spillet.
Der bedre spillere lander ballen er det fine forhold.
P4 har meldt knallvær til helga, og da finner du ingen bedre golfopplevelse enn en runde på Kongsberg og middag på klubbhusterrassen etterpå.

Picard

over 20 år siden

Picard

Spilte Bærheim forrige uke, og må desverre si jeg ble litt skuffet. Men jeg kommer tilbake med blanke ark om et par-tre år i håp om at banen har satt seg litt til den tid.

Holmestrand

over 20 år siden

Holmestrand

Solum GK har aldri vært bedre! Alle regnet den senere tid gjør at fairways/greens aldri har vært grønnere. Rough'en har også blitt seig og god, så banen er definitivt ikke noe "walk in the park"

seb

over 20 år siden

seb

picard

skuffet over banen ? forholden eller hvordan bane er laget ?

det er under et år siden de 9 første ble åpnet . og tilstanden på fairwayer og greener blir jo bedre og bedre . og et kun etter med åpnet i 2004 til begynnelsen av desember .og åpnet så å si hele 2005 så er banen i meget god stand .. klart det trekker ned med byggingen som pågår ,,,, men det er og blir bra ....

hvis du ikke likte selv bane, så er jo det helt ok :) kan nok være en litt kjedelig og litt for tett/ intim bane for en bedrespiller.

Picard

over 20 år siden

Picard

Seb.

Som jeg skriver. Jeg ser fram til å spille banen når den er ferdig. Likte en del av hullene som var i spill, men synes også det var en del svake.. Likte godt hull 7 og 8. De var vakre og bra designet. Likte imidlertid dårlig hull 1-4. Fikk inntrykk av at man spilte på et nedklipt jorde hvor man hadde anlagt 4 greener. Her manglet det også mye designmessig. Spesielt par 5 hullet med det etterfølgende par 4 hullet bar preg av billige løsninger.

Kanskje jeg ventet med litt mye. Mener å ha hørt at målet er å komme opp på nivået til Sola og Stavanger. Det mener jeg det manger mye på designmessig, og da spiller det ikke så stor rolle om grasset vokser godt. Men jeg vil ikke gi noen endelig dom før om et par år, når alt er ferdig.

gunnar

over 20 år siden

gunnar

Miklagard - fantastiske greener of fairwayer. Litt dårlig på et par teer, ellers utrolig bra. Beste jeg har spilt i Norge

Teldar

over 20 år siden

Teldar

Hafjell - Bra!

Gunnar

over 20 år siden

Gunnar

Hafjeller er jo vært svært dårlig så langt i år. har det skjedd et mirakel?

Undres

over 20 år siden

Undres

Picard som synes å ha vært litt rundt - har du vært i Kvinesdal og spilt banen? Den nye nettsiden ser bra ut.

Undres

over 20 år siden

Undres

Eller kanskje noen andre som har vært der??

Krutt

over 20 år siden

Krutt

Pro: Sliter med green 1? Samtlige greener ser ut som tee-steder, med svære flenger her og der. Ballen spretter jo fram og tilbake som i et flipperspill.

Dessuten ser noen av hullene på de siste 9 ut som rene byggeplasser, med store områder uten gress, og svære hauger med jord som er gravd opp. Blå staker overalt, med tau imellom, gjør at du ikke engang kan gå og hente ballen din selv om den egentlig ligger midt på fairway.

Undres

over 20 år siden

Undres

Og så var det om noen har vært på Kvinesdal og spilt banen i år??

seb

over 20 år siden

seb

picard

er nok til dels enig med deg ... men som sagt var det bare forholden jeg kommenterte .

ellers så spilte jeg sola med litt vind i går og det er alltid en fornøyelse å gå der . goe grenner og variende hull og fairways ... :)

undres.

jeg har spilt 4 runder i kvinsdal den siste mnd. og synes det er en meget spennede bane som krever go presisjon på utslag på mange hull.

men sleit med at de har forskjellig hurtighat på noen av greenene.... men ellers er der jo helt topp (røyk noen baller i blåbær lyngen :) ).

Picard

over 20 år siden

Picard

Har ikke spilt Kvinesdal ennå. Men har hørt veldig mye skryt. Har derfor booket en helg der nede i slutten av august. Gleder med veldig! :)

Bogstad

over 20 år siden

Bogstad

Er også blitt i bra stand. Litt våt enkelte steder, men nydelig vedlikeholdt. Spiller der igjen i morgen tidlig.

Fooore

over 20 år siden

Fooore

Drøbak i går med fine fairwayer, ganske kort rough, men med knallharde og tildels brune greener.

lasse

over 20 år siden

lasse

altså, virker som de fleste bruker "banerapporter" som et skalkeskjul til å skryte av banen en selv er meldem av. Har ikke hørt om Solum golfklubb engang. Og SELVFØLGELIG er miklagard norges beste bane i år igjen, med tidenes miljø og alt er bedre enn på noen andre bane.. Dette tviler jeg på noen greenfee spillere skriver om miklagard. Som koster 5 arbeidstimer og spille på, og er verdt en halv.

Hvis

over 20 år siden

Hvis

noen skal gjennom Trøndelag i ferien - avlegg en golf-stopp på Byneset. Fin bane, flotte fairways og fantastisk fine greener.

ikke medlem

Holmestrand

over 20 år siden

Holmestrand

Til Lasse!

Solum Golfklubb ligger i Holmestrand i Vestfold. Hvis du er i Vestfold bør du ta deg en tur innom i tillegg til Nøtterøy GK som er en veldig flott bane

Bambi

over 20 år siden

Bambi

Lasse, selv om du mener at det er for mye å betale 3 millioner for en Ferrari i Norge, så betyr ikke det i seg selv at Ferrari ikke er verdens "beste" bil.....

Tore

over 20 år siden

Tore

Men Bambi, om du må betale 3 millioner for en 1983 Honda Civic, så betyr ikke det at Honda Civic er verdens "beste" bil...

RS

over 20 år siden

RS

Bærheim:
1 år etter såing er denne banen i glimrende stand. (alderen tatt i betraktning). Layouten er bra med vann på de fleste hull.
Tror banen blir glimrende for gjennomsnits spilleren, men ikke lang nok til å være en mesterskapsbane.
-hull 6 blir det ikke lett å sette gode pinneplasseringer.
-matteutslag på hull 6.
-korte par 3 hull.

NB! er sterkt uening i "Picard" sin oppfatning av banen.

Krutt

over 20 år siden

Krutt

Noen som har spilt "nye" Krokhol?

Jeg har aldri spilt banen, men ser de kjører tilbud med greenfee på 200 kroner på hverdager før kl 14 ut juni.

Hadde vært takknemlig for noen ord om banen.

Cleveland

over 20 år siden

Cleveland

Du får ta banen for hva den er. Masse skog og kupert. Om du ikke skal ta skåren for bokstavelig synes jeg den er helt ok. Fin tur med en kjent og tid til å prate. For 200 er det en fin måte å tilbringe en kveld.
Så foresten at Hauger har 300 ut hele Juli.

Fooore

over 20 år siden

Fooore

Drøbak i dag var strålende, merkbart bedre greener siden tirsdag!

Losby i går var veldig bra, minus for greener med noe jord&grus, spennende bane med mye vann!

frank

over 20 år siden

frank

Larvik, kjempefin der hvor ballen egentlig skal være, men utrolig mye høyt, tjukt gress i roughen som rekker meg til pungfestet. Mistet sinnsykt mange baller. Få det klippa!!

Karsten

over 20 år siden

Karsten

Spilte Krokhol forrige uke for første gang. Ekstremt dårlig service trakk ned første-inntrykket. Banen er helt ok til trening, veldig trang og kupert. Men veldig irriterende med avstands-markeringer som nesten aldri stemmer. Det virker som de "juger" på seg meter for å kunne ha en bane over 5000 meter. Noe trege greener, men ganske jevne. Alt i alt en dårlig opplevelse. Ville aldri spandert 200 kr på å spille den igjen..

Sur gammel gubbe

over 20 år siden

Sur gammel gubbe

Jeg spilte også Krokhol for første gang forrige uke, og førsteinntrykket var som forrige innlegg. Banen er skitt, med noen hull som ikke har noe med golf å gjøre. Aldri mer, selv om det skulle være gratis.

Larvik

over 20 år siden

Larvik

Larvik er en mesterskapsbane, hvis du er mest opptatt av hvor mange baller du mister er det sikkert en fordel å spille på Nes, Solum eller andre steder uten særlige hindringer.

Er det noen som lurer på hvordan det er å spille US open eller Carnousti kommer man ganske nærme nå i Larvik. Spill fra hvit en vindfull dag med utrolig brutal og høy ruff som er saftig i bunn........harde greener, ....Kommer ikke nærmere i Norge pr i dag.....

Truls

over 20 år siden

Truls

OK, da drar jeg ikke til Larvik allikevel. Jeg er drittlei av å leite etter både min og andres baller i en rough det nesten ikke er mulig å komme seg frem i. Det tar for lang tid og avbryter spillet for ofte.

Mesterskapsbane eller ikke. Tipper det er få medlemmer som ønsker at roughen skal være så høy som mulig for at banen skal være så vanskelig som mulig.

Hmm

over 20 år siden

Hmm

frank (27.06.05 kl. 02:00)
Larvik, kjempefin der hvor ballen egentlig skal være, men utrolig mye høyt, tjukt gress i roughen som rekker meg til pungfestet. Mistet sinnsykt mange baller. Få det klippa!!

Er det ikke bedre å slå så du lander på fairway da? Invester i en protime eller to og la driveren ligge i baggen hvis du ikke mestrer den så blir det helt fint... Sikkert greit å ta ut bedre siktepunkt også så finner du ballen raskere skulle du være uheldig.

Roughen og vinden i Larvik er de største hindringene og de må være som det er...

Men at det kunne vært satt ut merkestaker er hevet over enhver tvil...

over 20 år siden

reis til Larvik dersom du vil spille på en flott bane med linkspreg, og med flotte hull og flott natur

spill fra Gult, så får du en litt mer tilnærmet normal runde, men alikevel på en like fin bane.... :O)

Flako

over 20 år siden

Flako

Borre suger...

http://www.scangolf.no/forum/forum.asp?mode=disk&inid=20246

Krutt

over 20 år siden

Krutt

Takk "Karsten" og "Sur gammel gubbe", da styrer jeg unna Krokhol.
Jeg har det på samme måte med Østmarka; kan spille gratis der hvis jeg vil, men ikke f... om jeg gidder når banen er i så elendig forfatning.

Koko

over 20 år siden

Koko

Er medlem på Østmarka og det er til å grine av. Dårlig bane og camping tilstander

Dilter

over 20 år siden

Dilter

Krutt:
Krokhol har en tendens til å polarisere meninger. Det er liksom enten/eller. Men det er på grunn av banens karakter, ikke forfatningen, den er helt på høyden. Det er mange bra hull, selv om det også er noen kunne ha bedre design. Absolutt verdt 200 kroner før kl. 14. Da går det gjerne raskt unna også. Du får garantert bruk for alle køllene i bagen, og for hodet. Men hvis du trives best på åpne jorder er det kanskje best å styre unna.

mhm

over 20 år siden

mhm

Halden skal vist vøre meget bra i år.. Evje er meget bra i år... Fantastiske greener osv...

Per

over 20 år siden

Per

Jeg spilte Halden på søndag, og er ikke helt enig at den er blitt så bra.

De ni gamle hullene er i god stand, men de er jo designmessig temmelig kjedelig. De ni nye hullene er derimott helt motsatt, med spreke og utfordrende design (med unntak av hull 13). Men disse lider fortsatt av at de er helt ferske , med lite og dårlig gress, og knallharde fairways og greener. Greenene er noe så sjelden som knallharde og treige! Dette skyldes trolig at de ikke klipper dem så kort så dem burde fordi det er så tynt gress.

Fooore

over 20 år siden

Fooore

Skjeberg i dag var strålende ift banen med unntak av at hull 2 er midlertidig gjort om fra par-5 til par-3 grunnet utbedringer.

Dog var spillet dårlig.....

over 20 år siden

synes det er litt overdrevet å kalle Evje for meget bra.

banen er flott og greier, det er ikke det, men den er jo ikke ferdig.
mye grøfter og drensarbeide som pågår/gjenstår og masse stein på fairway på et par av frontnine hullene.

men, når denne banen er ferdig om få år, så kommer det til å bli en perle av en bane.
har spilt den i år på en god dag, og den er både flott og utfordrende, med greener i verdensklasse.

Megaslice

over 20 år siden

Megaslice

Spilte Asker i går - fairwayene begynner etterhvert å komme seg, mens stort sett alle greenene er meget bra!

Veldig fullt på banen i går, men det kan nevnes at en flight per time er nå allokert til green-fee spillere. Så "løp og kjøp"!

Ikke fullt så mye slice...

over 20 år siden

Ikke fullt så mye slice...

Jeg spilte Asker for to dager siden, og kan ikke si meg enig i at banen er verdt et besøk! Fairwayene er dårilge, men de har ballplassering, så det er greit. Men greenene er for trege, strie og ujevne. Ballen hopper og spretter i den retningen den finner for godt, og det er langt fra bestandig den retningen den burde rulle. Så løp heller og kjøp greenfee andre plasser!

Espen

over 20 år siden

Espen

Østmarka i dag: MYE bedre! Grennene begynner å bli ok.

Espen

over 20 år siden

Espen

Eller "greenene" som man også kan si...:-)

Perry

over 20 år siden

Perry

Byneset har fantastiske forhold!!

Megaslice

over 20 år siden

Megaslice

Perry: Trodde ikke du hadde tid til å golfe, men at du brukte all din tid på å holde RBK i eliteserien... :-)

Perry

over 20 år siden

Perry

Treffer jo mange fra Rbk på Byneset:-)

Jonny

over 20 år siden

Jonny

Blir vel snart mye tid til golf Perry ?

Koko

over 20 år siden

Koko

Espen!
Har ikke spilt Østmarka på 1,5 uke og blir det bedre så kan det innføres etikette på banen også så blir den nesten som andre baner i Norge....

Snedd

over 20 år siden

Snedd

Perry blir nok fast inventar på Bryneset fra fredag. Heia Hønefoss!

Haga - en skandale!?!

over 20 år siden

Haga - en skandale!?!

Haga tror jeg må ha landets dårligst greener om dagen!! Spilte den igår torsdag 30.juni og nærmere åker kommer du ikke på greenene. FW var forøvrig bra!! Styr unna!!

chris

over 20 år siden

chris

etikette har vel ikke noe med evt. baner og gjøre, heller spillere. Finnes verna spiller på alle baner.

mine meninger: Drøbak, bra
evje: ganske bra. bra greener iallfall
krokhol: syntes synd på dem, var ikke noe sjakktrekk å gjøre om til 18 hull, ingen god opplevelse for min del.
østmarka: vært der 3 ganger, dårlig i starten av sesongen. sånn passe for 1 mnd siden. Og veldig mye bedre i forrige uke, greenene har gått fra ræva til mye bedre.
mørk: bra greener, men resten av banen var bare idiotisk. Uoversiktelige hull. Greenene rullet bra men var steinharde, pluss at banen ligger i hutihauta.
oppegård: helt ok

Tornado

over 20 år siden

Tornado

Tyrifjord har vært krem siden den åpnet 25. eller var det 26.april...ufattelig!!

Fooore

over 20 år siden

Fooore

Drøbak mandag var veldig bra, greener topp etter dressing forrige uke, generelt ganske hard etter lite nedbør den siste perioden.

ole gregert

over 20 år siden

ole gregert

Gikk Nøtterøy på lørdag ettermiddag. Det var en stor opplevelse med flotte fairwayer og greener. Driving range hadde gressunderlag som er mye mer interessant enn matter.

Banen fremsto mye bedre enn mye annet rundt Oslo omådet. En liten ting var at det på tee stedene ikke var mulig å legge i fra seg ødelagte pegger ol. Det å organisere dette skaper et helt annet inntrykk når banen ellers er noe av det beste i NORGE.

Dilter

over 20 år siden

Dilter

Spilte Elverum i går. Fin bane (greit med en skogsbane der det går an å finne/spille ballen når den går i skogen), men vinteren/våren har vært veldig harde på greenene som mange steder var dårligere enn fairwayene. Det trakk helhetsinntrykket veldig ned og førte til langt flere 3-putter enn nødvendig.

Gunnar

over 20 år siden

Gunnar

Spilte Miklagard i går. Utrolig gode forhold på fairwayer og greener.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her