Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Innlogging ved forum

Degos

over 20 år siden

Degos

Syntes at det burde vært medlemsnavn og slikt når man skriver på forumet så folk ikke kan kjøre fakenavn hver gang.

Enig

over 20 år siden

Enig

Enig...Burde vært innført for lenge siden...

veggiss

over 20 år siden

veggiss

jepp...det finnes mange gratis og enkle forumløsninger der ute som er veldig litte å implementere. blir litt syting fra de som aldri bruker samme nicket, men det går over etter hvert, og man får et mye mer seriøst forum.

Proffen

over 20 år siden

Proffen

Dette er tatt opp noen ganger de siste årene det.
Det er bare å bruke golf.no og golferen.no for de som ønsker å debattere i forum med påbudt registrering.
De begynte med det, og har svært lite debatt i forhold til før da de foraene også var helt åpne.

Et av de flotte poengene med debatt på internett er jo å kunne debattere anonymt for de som ønsker det...

Tror ikke Scangolf (eller Golfsiden til Ramnefjell) er interessert i å miste interessen for forumet.
Reklameverdien på annonser vil gå ned etc.

Tiger McWould if he could

over 20 år siden

så er det jo også smart å be om det når man har kallenavnet Degos.... lol

gulp

over 20 år siden

gulp

Så bruker også golf.no og golferen.no et helt håpløst hjemmelaget system.
Se på golf.se, det er slik et forum skal være og der er det også meget høy aktivitet.
Scangolf har fått slike innspill "tusen" ganger..

Proffen

over 20 år siden

Proffen

gulp: "Scangolf har fått slike innspill tusen ganger"... Men ikke gjort noe med det fordi innspillene kommer fra anonyme??

gulp

over 20 år siden

gulp

Hva mener du? Tror du grunnnen til at de heller velge dette håpløse systemet her er fordi jeg ikke undertegner med "Fredrik Antonsen"??

Proffen (eller?)

over 20 år siden

Proffen (eller?)

Støtter absolutt oppunder ønsket om en forumløsning med fast medlemsnavn. Det er helt håløst å sammenligne med golferen.no eller golf.no sine debattforumer, da disse ikke var spesielt aktive før registreringen heller.

Og proffen, du vil da fortsatt kunne debattere like anonymt, eneste forskjellen er at jeg eller andre ikke kan hoppe inn og kalle meg Proffen midt i en debatt.

over 20 år siden

JA, jeg synes vi skal ha fingeravtrykk og IRIS avlesning for å delta også.

sånn at man kan jakte ned og skyte de som er for usaklige.

Hei, hva med å innføre tvangsopplysninger om etnisk bakgrunn, slik at vi kan hetse hverandres personer for slike ting også?

Eller enda bedre, hva med om vi må ha med bilde av oss selv i forumet, så er det helt sikkert at ingen tar feil når man treffes på gaten og har lyst til å fortsette diskusjonen der........

hihi

over 20 år siden

;)

kølla

over 20 år siden

kølla

Jeg har sagt det før, og jeg gjentar det gjerne igjen:
Uten registrert brukernavn kan hvem som helst, og under forskjellige nickname, skrive innlegg under et kallenavn og svare under et annet. Slik kan de poste innlegg der de er den eneste som deltar. Bredbånd serveren er anonym slik at IP adressen ikke kan spores(eller tar jeg feil der?)

wahtever

over 20 år siden

wahtever

Altså IP adressen din er ikke anonym, men om du har bredbånd så har du vanligvis ikke en statisk ip (samme ip hver gang du går på internett).
Du har en som bytter hver gang du logger på eller i gitte intervaller som kommer fra bredbåndsleverandøren din sin IP-pool, så å banne en IP adresse fra å poste fra forumet (i tillegg til å være tungvint (kontra å banne et brukernavn)) er stortsett bare tull, i tillegg til at det er enkelt å komme seg rundt dette..

Olle

over 20 år siden

Olle

Hva er problemet med at man kan skrive under flere nick og evt svare?

Hvis det ble tvungen pålogging så tror jeg antall deltakere på dette forumet ville bli halvert.

Palmer

over 20 år siden

Palmer

Synes forumet er fint som det er.

If it ain't broke don't try to fix it!

Lars Arne

over 20 år siden

Lars Arne

Så hva som skjedde på golf.no. det ble jo helt dødt der. Syns det er greit med litt friske fraspark i en debatt. Jeg hører vel til mindretallet som faktisk bruker navnet mitt. Ingen som kjenner meg likevel her da jeg ikke er fra østlandet.

Tør likevel å si det jeg mener uten at jeg blir usaklig. Det er vel enklere å bli usaklig og henge ut feks TigerMcCloud if she will, som sikkert er en grei kar. (høres ikke alltid ut som det da) når en er bak et nick.

Oppfordrer alle til gode saklige debatter.

over 20 år siden

hva så om noen har flere nicks?
er det moralen du mener er ødeleggende, så er det bare å la være å delta i forum.

tror ikke forumene er opprettet for å skape fred og balanse i universet......

:D

over 20 år siden

;)

Lars Arne

over 20 år siden

Lars Arne

Hva er egentlig poenget med å bruke flere nicks? Prate med seg selv på internett???? Har dere virkelig ikke noe mer vettugt å gjøre??

Hva med å spille golf? Det er en artig hobby der en skal slå til en liten ball slik at den etterhvert havner i hullet.

Spøk til alvor. Jeg skjønner ikke dette med å bruke flere nicks. Hvis noen har forklaring på det så er jeg takk skyldig dere. Kult om jeg kan lære noe nytt også. Alltid like gøy det.

Men nå er det på tide å legge seg her..

Natta

over 20 år siden

Er vel ingen som har sagt at det er noe poeng med å bruke flere nicks. men derimot at det ikke skulle spille noen rolle for oss andre om noen bruker flere nicks. de som vil prate med seg selv, får bare gjøre det, og han som etteraper mitt nick og legger igjen en ;) får bare gjøre det han også.....

hele poenget er at et forum som dette ikke vil bestå dersom man begynner å registrere brukerne.
Hvorfor? jo fordi det er så mange som ikke tør å stå for sine meninger under eget navn, og da er det lett å si det bak et nick.

/me 0ut

Sol

over 20 år siden

Sol

Kanskje det er godt å slippe å diskutere innleggene på nettsiden kun på ja nettsiden og ikke bli konfrontert med meningene på første tee dagen etter eller på terrassen med nabobordet mens en aller helst ønsker å drikke kaffe med de man er ute med. Det er vel også for det meste relativt små og ubetydelige saker som blir diskutert her. De store og viktige som skole, uterikspolitikk og gamlehjem og som det er mer viktig å fronte med navn og nummer avgjøres vel i andre fora.

Jonny

over 20 år siden

Jonny

Kan vi ikke lage et politisk korrekt forum der alle ja mennensker og alle de som bare gjengir andres uttalelser uten å tenke selv får delta ?

Det ville vært spennende !!

Ops, glemte at vi har golfsiden.no, vi trenger vel ikke en slik side til ? eller ?

kølla

over 20 år siden

kølla

Jeg ser at noen tror at et brukernavn er eget navn. Et brukernavn kan godt være et nickname. Vitsen med det hele er at du må bruke brukernavnet ved innlogging. Du kan ikke, for å si det samme som noen sa over her, diskutere med deg selv under forskjellige nickname. Et brukernavn er et "hemmelig" navn som ingen på terassen på klubben setter i forbindelse med deg(hvis du ikke plumper ut med det selv i ren pr. kåthet).

Swinger

over 20 år siden

Swinger

Hvis du vil, så kan du jo lage flere brukernavn som du benytter i forskjellige sammenenger. Da kan du jo fortsatte å snakke med deg sjøl.

Det beste ved dette er at folk slutter å bruke ingressen som navn. Det synes jeg er utrolig irriterende.

kølla

over 20 år siden

kølla

Så kommer vi til slutt fram til et spørsmål:
Hva faen er vitsen med å diskutere meg seg sjøl?
Etter mitt ringe skjønn, så er det syke mennnesker som gjør dette!

jølle

over 20 år siden

jølle

Det er ikke registrering som er poenget, men passordbeskyttelse av nick.

Det fører til færre nick per person, ingen misbruk av andres nick, men fortsatt full anonymitet for dem som ønsker det. KUN fordeler med andre ord.

Hva i himmelens navn kan være galt med en slik løsning? Hvorfor i alle dager skal dette føre til "halvert" deltagelse i forumet?

Bølla

over 20 år siden

Bølla

Til Jølle:
Hvorfor i himmelens navn tror du da at ikke dette er innført?

over 20 år siden

fordi det er tungvint Jølle.......

er det så vanskelig å se at Scangolf er det mest benyttede forumet da?
her er alle den de vil, uten å bruke tid på det, og de andre sitter med smådiskusjoner mens vi har tråder med 150 innlegg....

derfor i himmelens navn er det galt med en slik løsning. Scangolf er det det er, så får du kose deg på regga sider.

hadet....

Olle

over 20 år siden

Olle

Jølle, er dette et stort problem? Er det mange som skriver under dit nick?

Eller hvis noen har 2,3,4,100 nick hva er problemet.

kølla

over 20 år siden

kølla

Tråder med over 150 innlegg.
Jeg vedder på at slike tråder er skapt av de som liker å prate med seg selv. De må jo ha kontaktproblemer eller spaltet personlighet.

over 20 år siden

Jeg har ombestemt meg, så lenge det bare er registrering av nick, ikke av navn osv., er jeg også for en slik løsning. Jeg ser at dette ikke vil gjøre forumet utilgjengelig og vanskelig å bruke.

over 20 år siden

bare for å ha sagt det, så er det en dust som har skrevet 12:45 innlegget under mitt nick.......

Har en følelse av at jeg vet hvem det er.....

come out come out, where ever you are.....

/Tiggr 0ut

over 20 år siden

og der var det en dust som sa at det ikke var jeg som skrev kl 12:45. er helt for at vi får registrering på nickene, sånn at vi slipper dette i fremtiden!!

/Tiggr 0ut

over 20 år siden

Ja dette er jo helt absurd!

/Tiggr 0ut

over 20 år siden

Kongetråd.....

Hvorfor kan vi ikke skrive med samme nick alle sammen?

/Tiggr Out

Olle

over 20 år siden

Olle

Good God.

Tror snart at Tiger er enig med Jølle...

Kanskje det ikke hadde vært så dumt med et passord likevel....

over 20 år siden

Vel,

akkurat nå føler jeg bare at det hadde vært smart med aldersgrense.

har en viss følelse at det er en premenstruell fjortis som koser seg med nicket mitt nuh.....

/me 0ut

wb

over 20 år siden

wb

Hele poenget er jo at det ikke er ditt nick Tiger, hvem som helst kan bruke det, og vedkommende som gjør det, gjør ikke noe galt. Jeg skrev det første innlegget under ditt navn (12:45) for å illustrere hvor irriterende det er når andre plutselig fortsetter debatten i ditt "navn". (De andre innleggene i ditt navn har jeg ikke noe med). Noe jeg har opplevd tidligere og debattene som i utgangspunktet var god mister all sin verdi.

Enda verre er det at jeg kan slå over på engelsk og utgi meg for å være f. eks. Brian Philips, en debattant som har mye positivt å komme med på et slikt forum. Dette vil sannsynligvis skremme slike som han raskt bort..

Jeg kan ikke se de negative sidene ved reservering av nick, jeg er også av den oppfatning av at man skal kunne være helt anonym. Ikke det at jeg egentlig trenger å være det, det føles bare greit når man diskuterer på internett.

over 20 år siden

oi, så lærerikt.......

det var sannelig en tankevekker wb......

doh....

Du kan kanskje ikke se de negative sidene, men det at du "illustrerer" ved å knibbe nicket mitt er bare barnslig, og illustrerer bare at du har et litt merkelig syn på saken.

selvfølgelig er det positive sider ved registrering av nicks, men det er ikke overhengende nødvendig.

hvor ofte ser du store problemer her inne ved at folk rapper nicks fra hverandre?`

/Tiggr 0ut

wahtever

over 20 år siden

wahtever

haha :) jeg var de to ";)" greiene.. hehehe..

over 20 år siden

Dette er faktisk veldig morsomt!

hahaha rofl!

wahtever

over 20 år siden

wahtever

omg, hva er dette...

Proffen

over 20 år siden

Proffen

Wb.... Tror ikke du kan skrive engelsk med samme flyt som BP. Prøv, så skal jeg arrestere deg ganske raskt!
Mon tro hva BP selv vil gjøre?!

wb

over 20 år siden

wb

Har bodd 12 år i USA og har en MBA fra en Ivy League skole, så helt umulig at jeg kan skrive engelsk er det jo ikke. Må bare ta meg litt god tid!

over 20 år siden

Og jeg har en NBA fra Minor League.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her