Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hvit eller gul?

hm

over 20 år siden

hm

har spilt meg ned fra 10 til 6 (HCP) i år fra gul tee. men bør jeg begynne å spille fra hvit tee når jeg reiser rundt for å spille?

hva gjør dere?

Gunder

over 20 år siden

Gunder

Spørs jo hva du vil med golfen din. Om du vil konkurrere på Amatour og de andre tourene så burde du begynne å spille fra hvit ja. Sosialt spiller jeg fra gult for enkelhets skyld, men når jeg trener spiller jeg fra hvit eller svart (overkill kanskje for mine evner, men det er gøy :)
hcp: 4,5

Rød

over 20 år siden

Rød

eller rød? Er høyhandicaper som har spilt meg ned til hvitt kort fra rød.
Har begynt å spille fra gul nå.
Noen baner har også grønn tee.
Forskjellige utslagssteder gjør golf morsommere for alle, og øker farten på banen

Hei hei

over 20 år siden

Hei hei

Spilte front-9 på Hauger i går fra rødt, det er morsomt det....gikk 2 eller 3 over par....

hcp:10,0

ole gregert

over 20 år siden

ole gregert

Jeg forstår ikke hvorfor alle middelmådige golfere skal spille fra gul tee.
Rødt er da mer normalt men mindre macho.

Gunder

over 20 år siden

Gunder

Ja det er kult å spille fra forskjellige tee'er - spesielt om man spiller på en spesiell bane stort sett hele tiden. Bra trening og mye morro! Jeg er helt enig i at flere burde spille fra rødt for å øke tempoet på banene. Spesielt om man ikke slår så veldig langt. Det var ganske vanlig i Australia jaffal.

Blenda

over 20 år siden

Blenda

Burde ha spilt fra rød, men synes at det er for flaut.
Rød er for ferske golfdamer og unger.
Gult er kult.

wahtever

over 20 år siden

wahtever

Jeg er enig i at det helt sikkert er morsomt å variere, men jeg har aldri spilt fra rødt.. hehe skal gjøre den en vakker dag :)

På mange baner er det jo uansett nesten ingen forskjell, altså jeg bryr meg ikke om det er 10 - 15 meters forskjell på utsalgsstedene.. det er maks jeg har opplevd på noen av de banene jeg har spilt på, og rød,blå og gul står ofte bare rett etter hverandre... men trær og sånt no forsvinner ofte fra gul til rød og fra hvit til gul :)

Jonny

over 20 år siden

Jonny

Spill altid fra hvit, da blir du vant til det og den økte lengden blir en vane og ikke en overaskelse hvis du en skjelden gang f.eks i KM skal spille hvit.

Spill fra hvit er på alle måter utviklende for spillet ditt. Du må tenke mer strategi, du må berherske de lengre og vanskligere køllene og det setter mer press på nærspillet.

Picard

over 20 år siden

Picard

Greit som Jonny sier om du har ambisjoner. Personlig bestemte jeg meg før sesongen for å kun spille hvit i år da jeg håpet å spille et par AmaTour-turneringer. Men om målet ikke er AmaTour el. kan det være like så greit å spille fra gult om de andre i flighten gjør det..

Swinger

over 20 år siden

Swinger

Spill fra Hvit av og til, og kjenn den deilige følelsen når du er tilbake på gult.

Uff

over 20 år siden

Uff

Nei for en teit diskusjon: "Bør jeg spille fra Gol eller Hvit tee??"
Fikk du mye juling som barn eller ???

Tiger McWould if he could

over 20 år siden

Tiger McWould if he could

Jonny:

spilte du fra hvit tee når du var GK spiller?
neimen ikke rart at det tar lang tid innimellom.....

ganske spesiellt å huske så dårlig fra sin egen grøntkort periode at man mener at det er viktig å tenke strategi fra dag 1 gitt.....

tosk

over 20 år siden

tosk

Dette er absolutt ingen teit diskusjon, kanskje for utenforstående som "uff" som sannsynligvis ikke har mer enn hvitt kort.
Selv spiller jeg amatour/p4 tour av og til, men på hjemmebane Oslo gk spiller jeg fra gul, ofte pga spillepartner naturligvis vil dette, men for all del spill fra hvit så ofte du kan!

(har du under 10 i hcp og spiller konkurranse på nasjonalt nivå, spill fra hvit tee)

dogglegs

over 20 år siden

dogglegs

agree!

wahtever

over 20 år siden

wahtever

ja for all del, for å spille fra hvit bør man ha 10 i hcp og spille på nasjonalt nivå.. jommen.. jeg trives godt på hvit tee med mine 2x i handicap, men dere tror vel det sakter spillet.. please! det er liksom ikke _så_ stor forskjell... Kanskje om det knaker i leddene dine og du er 30 + ;)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her