Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Noen som vet om en bra golfwebshop i USA

chrisADSL

over 22 år siden

chrisADSL

Skal kjøpe meg en Cobra SS 427 Driver og trenger et bra Nettbutikk i USA, noen som kan hjelpe meg med noen linker?

Takk.

Gjermund

over 22 år siden

Gjermund

www.edwinwatts.com har den til $299

Jeg hadde tenkt å nevne www.tgw.com, men de har den bare i 7.5 grader og det er for sterk kost for de fleste. :)

Det finnes sikkert mange flere som har den, men jeg har ingen andre adresser i hodet..Dette er i alle fall en trygg forhandler.

Øystein

over 22 år siden

Øystein

Kan understreke at Edwinwatts er en bra og seriøs butikk. God service og du får varene på en uke.

Middelsvingeren

over 22 år siden

Middelsvingeren

Jeg kjøpte den samme driveren for $250 fra TGW. Den hadde vært brukt som demo-kølle, men var like fin. Kanskje de har flere? Sjekk evt. under Clubs - Used & Demos.
At Gjermund bare finner 7.5 graders Cobra hos TGW skyldes nok at han kikker på 'Long Drive' varianten med lav loft og lengre skaft.
Har tidligere også bestilt varer fra Edwin Watts, og opplevde 5-6 ukers venting!

Jonnis

over 22 år siden

Jonnis

Sjekka litt for et par år siden og fant bl.a disse:

www.tgw.com
www.golfsmith.com
www.golfstore.com
www.theworldofgolf.com
www.wholesalegolfequipment.com

Har ikke vært inne på disse sidene på en stund, og vet ikke om de har drivern du er ute etter.

Lykke til !!

byman

over 22 år siden

byman

Kjøp i Norge, så slipper vi flere arbeidsledge!

Gjermund

over 22 år siden

Gjermund

Jeg vet nå ikke jeg...Når jeg ser et jernsett ha en veiledende pris (ifølge Norsk Golf) på 8795,- og jeg har kjøpt et identisk - og nytt - for 5000,- inkludert frakt med FedEx, så vil jeg si at det er grenser for hvor langt jeg er villig til å gå for å hindre arbeidsledighet..

Det samme settet har forøvrig veiledende pris $799 i USA, og da begynner jeg å tenke på om det er noen her til lands som stikker av med en god avanse..10-11 ganger i forhold til US$ *veiledende* pris mens valutaen er verdt 7, der kommer det noe mer enn bare frakt i tillegg. Og den 10-11 gangeren den er vel mer eller mindre standard på utstyr til salgs i Norge.

Beklager det lille sidespranget i forhold til emnet, men jeg måtte bare få det ut :)

Regnemesteren

over 22 år siden

Regnemesteren

Ser ikke helt hvor du får "10-11 ganger" fra, her, men, .......

Gjermund

over 22 år siden

Gjermund

I mitt eksempel, US $799 mot NOK 8795. Nå tenkte jeg å bruke Titleist 983K som et eksempel også, men den er ikke listet i Norsk Golf. Men den eldre 975 JVS er, til NOK 4995,-. Når den langt nyere 983 finnes i butikkene i USA til $399, og JVS selges med store avslag til godt under $300 synes ikke jeg "10-11 ganger" er å ta hardt i.

Dersom du ikke forstod hva jeg prøvde å si, skal jeg gjøre et nytt forsøk :) Jernsett, verdi $799 (selges for $699 i butikkene). Norsk pris NOK 8795. Deler du 8795 på 799, får du ca. 11. I utgangspunktet burde dette tilsvare omregningskurs i valuta , eller i alle fall i nærheten? Den er under 7 per i dag. 799*7=5593. 8795/5593=1.57 Dette burde bety at veiledende pris har øket 50% etter at køllene kom til Norge, i forhold til prisen satt av produsent.

Jeg har en tendens til å forklare kronglete, så jeg beklager dersom dette gjør alt enda litt vanskeligere :)

Regnemesteren

over 22 år siden

Regnemesteren

Ikke bare kronglete, men fullstendig kokkeliko villedende.
Du må være komplett sprø hvis du tror pa dine egne
"regnestykker".

Swinger

over 22 år siden

Swinger

Vel - Regnemester - jeg tror du har litt for mange problemer oppi der hvor andre tenker.

han menreikke at det er 10-11 ganger så dyrt. han snakker om dollarkurs på 10-11 istedet for ca 7 som den er nå.

Regnemesteren

over 22 år siden

Regnemesteren

Joa, jeg skjønte hvordan tallet fremkom etter at forklaringen kom. Men jeg holdt på å dette av stolen da det gikk opp for meg at noen faktisk regner/tenker på denne måten.

Kan godt innrømme at "komplett sprø" er å ta litt hardt i, men "fullstendig kokkeliko villedende" står jeg fast ved.

:-)

Swinger

over 22 år siden

Swinger

Det er helt vanlig blandt folk som handler med USA

Golfer

over 22 år siden

Golfer

Noen som vet om en bra golfwebshop i UK?

Steinar

over 22 år siden

Steinar

www.dynacraftgolf.com har salgskontor i UK.

In Europe:
Dynacraft Europe
Unit U4 & U5 Rudford
Industrial Estate, Ford Rd.
Arundel, West Sussex, England BN180BS
E-mail: sales@dynacrafteurope.co.uk

Sales 0044-1903-726999
UK Toll Free 0800-521661
Fax 0044-1903-726998
E-mail: dgi@dynacrafteurope.co.uk

Middelsvingeren

over 22 år siden

Middelsvingeren

Alternativt kan du prøve:
http://www.onlinegolf.co.uk/
http://shop.american-golf-discount-online-golf-shop.co.uk/
http://www.golfshopper.co.uk/web2/sports-home/golf/main_new.htm

Jeg har ikke prøvd dem, da jeg hovedsaklig bruker TGW.com i USA som jeg veldig godt fornøyd med.

Hootie

over 22 år siden

Hootie

Kor mykje koster det i toll å bestille køller fra USA? Tenker på å bestille ett wilson sett fra TGW

Martha

over 22 år siden

Martha

Ikke toll på golfutstyr, men selvfølgelig 24% moms. Også frakt,da..

BP

over 22 år siden

BP

Priseksempel, US $799 mot NOK 8795:

$799 tilsvarer NOK 5562 etter dagens kurs (18.06) så kommer mva. (24%) på kr. 1335, og totalen blir NOK 6897. I tillegg kommer frakt og fortolling, min. $30 - NOK 209 - og postens gebyr for fortolling NOK 149.
Sluttsummen blir således NOK 7255, som tilsvarer et "pålegg" på 21,2%.

Runar Nyrud

over 22 år siden

Runar Nyrud

Til BP. Du må legge frakten på totalen før du regner mva. Ikke noen kjempeforskjell men.......... Da blir det slik: NOK 5562 + NOK 209 = 5771. + mva 1385 = 7156 + fortolling NOK 149 = 7305. Ikke for å være pirkete men....

Synes forøvrig det er utrolig tåplig at vi må betale mva. på frakt.... OG hvis det er "taxes" i USA må vi betale mva. på det også.... ALTSÅ: fakturaens total inkludert frakt må det betales mva på.

Unntak er hvis det er betalt mva i et nordisk land, da kan dette landet sende det til deg mva fritt og du må betale norsk mva.

RN

over 22 år siden

RN

Sist jeg bestilte fra USA betalte jeg IKKE mva av frakten. Frakten var ikke inkludert på tollpapirene. Bestilte hos www.golf-components.com

BP

over 22 år siden

BP

Har også importert gitarer fra Japan uten å betale mva. på frakten.
Bør jo være det samme mht. golfutstyr?

Tommernd

over 22 år siden

Tommernd

Når du bestiller fra Us så betaler du ikke Us tax. Dersom butikken gjør så, finn en annen butikk. De store kjente belaster ihvertfall ikke Us tax.

Boromir

over 22 år siden

Boromir

Du skal i følge toll- og avgiftdirektoratet betale mva på frakt. Hva som praktiseres blir en helt annen sak. Normalt skal tollpapirene inneholde sum av frakt også, men hvis leverandør ikke påfører dette, blir det heller ikke lagt til grunn for mva.

UsImporter

over 22 år siden

UsImporter

Jeg har bestilt litt utstyr fra www.clickandsavegolf.com. De er veldig billige, men har av og til problemer med leveringa. De kan være vanskelige å få kontakt med (spesielt pr. e-post). Ellers leverer de med noen ekstra baller hvis det tar for lang tid (1-2 uker før det sendes fra dem). De er i tillegg de eneste jeg har sett som priser Ping sine køller på nettet (strider mot Pings prisfilosofi).

Ellers har jeg også handlet fra www.tgw.com som har helt utmerket utvalg og meget god service. De er litt dyrere på en del varer og veldig billige på andre. Der får du også vite om de har varene på lager med en gang du bestiller, og du får kalkulert frakten med en gang som er veldig bra. De er i tillegg billigere på frakt en www.clickandsavegolf.com. Anbefales på det sterkeste!

CS

over 20 år siden

CS

Just wanted to add
http://www.online-golf-shop.co.uk
to your listing above, hope it's of some use

Tiger McWould if he could

over 20 år siden

Tiger McWould if he could

lol CS...... bare to år forsinket jo.......

CS

over 20 år siden

CS

Doh! :x

Sjefen

over 20 år siden

Sjefen

Hvorfor ikke prøve og vinne en auksjon på ebay.
har kjøpt meg nytt sett og ny driver der i år. Fra en seriøs selger der. Fikk settet får 3000 og driveren for 1200. Frakten var på 500.. Fikk bare en mva regning fra ups på settet. Driveren har jeg aldri fått noen ting får. Begge varene var nye. Settet er etl taylormade lt 2 og driveren R5 driver. Kjempe fornøyd. Så det anbefaler jeg. Har også kjøpt masse baller dere til 1/4 del av hva det koster i norge. Men lønner seg og by på store kvantumer. Så se om du finner varene du skal ha på Enay.com

Ikke prøvd selv ennå

over 20 år siden

Ikke prøvd selv ennå

Hørte en som hadde handlet på ebay. For å spare penger fikk jeg et råd: Be avsenderen om å skrive at verdien er på under $ 30. Da slipper du toll. Tollvesenet gidder ikke å sjekke...

Ebay'er

over 20 år siden

Ebay'er

Til "ikke prøvd selv ennå¨" - Mange seriøse aktører ønsker ikke å merke forsendelsen med GIFT ,under $30 eller "til reperasjon" fordi flere har fått vansker med amerikanske myndigheter. Regn derfor ikke med at alle gjør dette. Allikevel er det ofte mye å hente. Lykke til

Mr. B

over 20 år siden

Mr. B

Handlet akkurat ny køller på Ebay. Totalen for 3-SW ble på 1800,- NOK. + frakt. I den lokale shoppen koster de samme køllene 5990,- men det kun for 4-PW. Helt sannsløst... Ebay ruler...

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her