Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

SMT 455DB feil skaft?

SMT 455 DB

over 20 år siden

SMT 455 DB

Har en SMT 455DB med Harrison Pro 2,5 Titanium Stiff. Er forsåvidt godt fornøyd med oppsettet men jeg syntes hele driveren er for tung når jeg sammenlikner med mange av de andre nye driverne på markedet(f.eks Cleveland, Taylor Made, Callaway, Nike etc.)

Er dette pga. at skaftet veier mer en normalt? (75g?) eller er det selve hodet som er tungt?

Er som sagt fornøyd med oppsettet generellt men syntes det er så utrolig deilig å ta tak i en OEM driver å kjenne den fine "lette" føelsen, kan lissom bare piske ballen avgårde :-)

Er det noen som kan anbefale et annet skaft med samme spesifikasjoner som føles lettere i hånden?

Swinger

over 20 år siden

Swinger

Gidder ikke snakke med en med et sånnt Nick.

SMT 455 DB

over 20 år siden

SMT 455 DB

Så drit i det da !!! Skulle valgt "Swinger er en dust" men det ble litt langt...

Swinger

over 20 år siden

Swinger

Jeg tror nok det som du sier "hodet er litt tungt"

veggiss

over 20 år siden

veggiss

db455 veier 198 gram. de fleste driver hodene ligger på rundt 200. hvis du vil ha et skaft med samme spec, så er accra sc 65 hvertfall et du kan vurdere. 2,5 torque, 65 gram og fås opp til x-flex. penley eta tour er et annet skaft med 67 gram vekt, og 2,5 torque.

grunnen til at du kjenner den "lette" følelsen trenger ikke være vekten på driveren, det kan like godt være svingvekten. sånn som min driver er nå har den en svingvekt på E2...merker godt forskjell på den og dama sin som er C3, føles som å svinge en fjær i forhold ;)

SMT 455 DB

over 20 år siden

SMT 455 DB

Ok, takk for svar.

veggiss, det med svingvekten skjønte jeg ikke... E2, C3... Har du tid til å forklare det litt nærmere? Eller kanskje en link til en side som forklarer det?

Det virker lissom som om i min driver så ligger vekten jevnt fordelt igjennom hele skaftet opp... Mens på OEM driverne så ligger tyngden bare i hodet...?? Vanskelig å forklare men dere kjenner sikkert føelsen...

Swinger

over 20 år siden

Swinger

Nå tenkte ikke jeg på driverhodet - men ....
Ser du ikke: Piske ballen av gårde. Hvis du driver med slikt anbefaler jeg en annen sport.

Ole lukkøye..

over 20 år siden

Ole lukkøye..

Natta swinger. Håper morgendagen blir SÅÅÅÅ mye bedere..

veggiss

over 20 år siden

veggiss

http://golf.about.com/cs/componentscustom/a/swingweight.htm

der kan du lese om svingvekt

SMT 455 DB

over 20 år siden

SMT 455 DB

Nå er det vel ingen som har snakket til deg Swinger. Ole Lukkøye har et godt råd... at du gidder

veggiss: takk, leser nå :-)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her