Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Skaft

vater

over 20 år siden

vater

Hei,

Har en TM R7 med R skaft, tip firm 9,5 grader. Med denne slår jeg alfor høyt og kort (ingen rull). Har blitt testet i launch monitor og resultatet viser altfor mye spinn og for lav svinghastighet.

Har testet samme modell driver med S skaft tip soft. Denne ga mye mindre spinn, lavere ball bane og høyere svinghastighet.

Jeg ønsker derfor å bytte ut R skaftet i min driver med et skaft som passer bedre til min sving.

Kan noen hjelpe meg med råd angående hvilket skaft jeg bør velge og hvor jeg kan sende driveren for å få skiftet skaft?

På forhånd takk for hjelpen.

Todd

over 20 år siden

Todd

The best shafts on the market today are in my opinion the Diamanas from Mitsubishi Rayon, they are really smooth and stable. They are expensive though, prepare to pay around $300.

The number of different shafts to choose from is almost unlimited. You could easily get an excellent shaft from $50 - $100. I know the testing opportunites for different shafts are at best limited in Norway, so you might just have to take one that seems to fit your specs.

It would be easier to make a good recommendation if you could post your launch monitor data (Swing speed, Launch angle, spinn)

veggiss

over 20 år siden

veggiss

Todd: hvis du vil han skal kjøpe et diamana skaft, så kan han like godt bestille et tour issue hode fra noen av gutta på bsg også, så får han verdens dyreste driver ;)

vater: hva er svinghastigheten?

Todd

over 20 år siden

Todd

Why not? ;)

And to make it even more expensive and exclusive he should get one of the Diamanas with special designs, like the flower band ones for instance and install that into a tour head.

Since he didn't give any indications whatsoever on his price range I recommended my favourite shaft. I also mentioned that that you can get quality shafts a lot cheaper.

By the way, bsg (Bombsquadgolf) is a great discussion forum for golf equipment!

www.bombsquadgolf.com

vater

over 20 år siden

vater

Hei igjen og takk for svar,

Testet i går på launch monitor og fikk følgende tilbakemelding:

R7 Stiff, ts, 9,5: 92,9mph, spinn 2987, la 11,7 grader, ptr 148

R7 Reg, tf, 9,5: 94,2mph, spinn 3677, la 14,2 grader, ptr 144

Den sistnevnte driver er min egen. Problemet er at jeg slår høyt med mye spinn, får lite rull og taper masse lengde.

Verdiene over er snitt verdier og varierer kun i liten grad.

mr tee

over 20 år siden

mr tee

launch angle på 11,7 er for lite for optimal lengde....

veggiss

over 20 år siden

veggiss

vater: hvis du leser tallene dine en gang til, så ser du at du får høyere hastighet på køllehodet med reg flex. hadde jeg vært det hadde jeg bare tippa reg flex skaftet i første omgang, kan hjelpe.

vater

over 20 år siden

vater

En liten korrigering i forhold til de første opplysningene jeg ga.

Svinghastigheten er størst med R skaft, men carry og total lengde gir bedre resultat med S skaftet.

Tom

over 20 år siden

Tom

Men med de tallene treffer du også mange flere Fearways med reg skaft. Litt trening med pro og kansje noen andere baller så tenker jeg dagen er redda.

vater

over 20 år siden

vater

veggiss, Jeg slår 10m lenger i snitt med S skaftet. Bedre retnings stabilitet og bedre energi overføring.

Jeg har det originale R skaftet på min egen R7 driver. Som du ser av datene over skaper jeg vanvittig mye spinn med dette skaftet. I motvind steiler ballen og jeg blir straffet hardt på lengden.

Jeg trenger råd for å finne et skaft som hjelper meg mer enn skaftet jeg har på driveren i dag.

Østlending

over 20 år siden

Østlending

Hvis du vil ha topp skaft, dra til Matz Modeer!

vater

over 20 år siden

vater

Ja, jeg vil ha et skaft som er optimalt for meg. Jeg gjorde testen sammen med pro. Han mener jeg skal ha S skaft, men er usikker på hvilket.

Nei, jeg har ikke mulighet til å dra noen steder.

Dersom noen har gode råd angående skaft type og hvor jeg kan sende driveren min for modifisering, så vil jeg være takknemlig for det.

veggiss

over 20 år siden

veggiss

i stedet for å bytte skaft, kan du hvertfall prøve å tippe reg skaftet. det stiver det opp, og vil kanskje kunne gi den effekten du er ute etter. nå skal det sies a MAS skaftene er drit dårlige, så å bytte er uansett ikke dumt.

vater

over 20 år siden

vater

veggiss, hvordan tipper/stiver en opp reg skaftet, da?

Hva ville DU ha bytte til (om du hadde hatt mine sving data)? Jeg er villig til å betale for et skaft som passer.

veggiss

over 20 år siden

veggiss

du drar ut skaftet, kapper av en 1/2", og setter det inn igjen. da har du tippet det.

nå er ikke jeg noen køllemaker, så hvilket skaft som passer for deg kan jeg nesten ikke svare på. selv har jeg accuflex vs339 i drivern min, og er veldig fornøyd med det. koster deg ca $70.

Tiger McWould if he could

over 20 år siden

Tiger McWould if he could

Vater,

dette blir nesten litt feil forum å be om råd om enkeltprodukter, for alle har forskjellige meninger om ting.

min oppfatning etter det du skriver, er at du først bør se på sving-vinkelen din, i stedet for skaftet.

Jeg har slitt lenge med at jeg får for høy utgangsvinkel på drivene mine, og etter å ha filmet meg selv i fra 2 vinkler, så så jeg hvorfor.
jeg hadde en altfor bratt sving med driveren, og det så ut som om jeg skulle slå med PW.

jeg tok et par protimer og flatet ut svingen noe(passer for deg som heter vater... :) ) og da ble den ville vinklen borte, og jeg fikk mye bedre balltreff, bedre lengde og langt bedre nøyaktighet på landing.

hvis du får til dette, og fortsatt har samme data på testing, så kan du vurdere skaftet.

PS! Nå skal det også sies at jeg i ettertid har skiftet til en annen driver med Fujikura Speedster stiff skaft, og det har gjort ting enda litt bedre....
Så, som du ser, så vil alle her inne ha forskjellige meninger om hva som er bra. dermed må du heller finne ut hva som er bra FOR DEG!...

ikke gjør som morra di sier....

/Tiggr 0ut

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her