Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Putter-støy

Espen Ødegaard

over 20 år siden

Espen Ødegaard

Omsider! Nå kan alle vi som har vært plaget av denne helsikes støyen fra putterne kanskje begynne å trekke et lettelsens sukk. Og det er Callaway som kommer oss til unnsetning.

Callaways nye i-Trax putter har nemlig en utfresning bak anslagsflaten som "deaden the impact noice to quieten the strike".

Er det ingen grense for hva slags idioti creative reklame-folk kan prøve å stappe i oss?

(Men kanskje vi golfere har vist oss så ukritiske og lettlurte at de tenker "tar du den, så tar du den"?)

wahtever

over 20 år siden

wahtever

Jeg vet ikke med deg espen, men jeg skylder nesten alltid på putterstøy når jeg misser de under 2 meter... ;)

Putterstøy??

over 20 år siden

Putterstøy??

Er det ikke litt sent å ødelegge slaget når lyden kommer???
Da har man jo strengt tatt allerede truffet ballen, eller hur...??

@lle Fugler

over 20 år siden

@lle Fugler

Hæææææææææ...............

Tiger McWould if he could

over 20 år siden

Espen, har du prøvd Clyve putteren?

jeg fikk den av min Pro, og han lo når jeg forlot butikken.
intetanende, så byttet jeg ut Rossa putteren min med denne norske oppfinnelsen, i håp om å bedre puttingen.... den skulle jo være så retningsstabil.
Joda... den var retningsstabil som bare det, men det hjelper ikke når man hele tiden går og gruer seg til neste klikke-putt....
Det låter så jævlig av den putteren, at man blir jo nesten psyket ut før man tar den ut av baggen.....
I tillegg, så er det helt umulig å langputte med den, for uansett hvor hardt du dasker til ballen med den, så svikter frontplaten så mye at det føles som om den tar imot 50-80% av kraften.... slaget svelges helt enkelt av frontplaten, og ballen klarer ikke å følge linjen.

Tipper at konklusjonen er at jeg stinker på greenen, men uansett så kommer jeg aldri mer til å bruke den putteren, jeg skjønner hvorfor Proen nærmest kastet den etter meg, og vil søke etter puttere som er "stillegående" fra nå av...... tilbake til Rossa igjen... :)

/me 0ut

Tom

over 20 år siden

Tom

Håper dere "kødder". Bråk fra pyttere???. Har spilt i 10 år og alderi tenkt på det. Drivere derimot.......

Bjarne

over 20 år siden

Bjarne

Får vondt i ørene av Cobra-driverne. Blikkboks på takstativ!

over 20 år siden

Tom,

da har du ikke prøvd Clyve, det er helt klart..... :O)

Lavida

over 20 år siden

Lavida

Tiger:

For å putte bra med Clyve-putteren er du temmelig avhengig av et solid stroke, mao. en bra, reperterbar teknikk. Ikke den mest tilgivende putteren akkurat. Så det er kanskje her problemet ditt ligger. Lyden derimot er det vanskelig å like, men det går an, for lyden av et bra stroke er helt annerledes enn et drittslag.

over 20 år siden

Jo, lavida, du har forsåvidt rett, men på grunn av den sviktende overflaten, så vil man uansett oppleve å måtte ha vesentlig mer kraft enn på en putter med fast front.

hvorvidt problemet mitt er i manglende tilgivelse fra putteren er usikkert, men det som er sikkert, er at den ikke kommer til å benyttes igjen.... noensinne......

Den var perfekt på korte avstander på raske flate greener, men ubrukelig på de typisk norske greenene som er trege og kuperte...... (ikke at onduleringer er mer uvanlig i utlandet, men tregheten spiller en stor rolle her)

Byman

over 20 år siden

Byman

Nyeste Devilray modell er så og si lydløs. Noen vil jo ha dem sånn....

Devil

over 20 år siden

Devil

Hørte at liste prisen på den er 3000???. Noen som betaler det???. besøk legen snarest.

Lei av Bråk

over 20 år siden

Lei av Bråk

Mest lydløse putter er Fisher.
Den har slagflate av myk gummi.
Hører ingenting.
Og i tillegg så er det en kanonbra putter.

http://www.fishergolf.com/acart/agora.cgi

Picard

over 20 år siden

Picard

Ærlig talt. Er det virkelig noen som bryr seg om hva slags lyd putteren lager?? Bare den ikke lager et 150 desibels "bong" må det vel være helt greit.. Følelse og stabilitet bør være ting man tar hensyn til ved valg av putter, mener nå jeg.

over 20 år siden

Picard,

hvis du hadde hørt lyden fra Clyven (som nå forøvrig er delt ut som forskudd på arv) så hadde du skjønt det..... det er helt utrolig irriterende.

jeg har ingen problemer hverken med "ping", "patt", "pokk" eller andre klassiske putter-lyder, men clyven er GRUSOM

:D

Swinger

over 20 år siden

Swinger

Når Europatouren var i Kina var det morsomt å høre på puttingen.

Der hadde de en hull-kopp som sa tydelig "Pling". Når så putterne også lagde lyd ble det: Ping - Pling, Pong - Pling, Pong - Pling. osv.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her