Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Scotty Cameron

Scott

over 20 år siden

Scott

Jeg lurer på å kjøpe en Scotty Cameron-putter. Noen som har erfaring med disse putterene?
Denne: http://www.scottycameron.com/products/putters/details.asp?id=239
Testa den i dag, og det var en god følelse. Lurer bare litt bakgrunn, historie, erfaringer, kvalitet osv.

Cavalier

over 20 år siden

Cavalier

Jeg har ikke forsøkt akkurat den modellen linken går til, men flere andre Scotty Cameron puttere. Hva gjelder kvalitet trenger du ikke å ha noen bekymringer. Dette er sannsynligvis verdens mest annerkjente puttermerke og produseres i samarbeid med Titleist.

Gunder

over 20 år siden

Gunder

Scotty Cam er kjent for superb kvalitet, så det skal du ikke lure på. Dog prisen er så høy at det spørs om det er verd det.

Hadde en Newport 2 før, og stortrivdes med følelsen den gav. Hadde nydelig kontroll på lengde på lange putter. Helt abnormt deilig. Men jeg sleit med å pulle puttene til venstre. Det er jo min teknikk det skorter på da, men jeg ble såpass utrygg på den at jeg skaffa meg en centreshafted Odysseyputter uten offset. Pullen ble vekk i alle fall, men lengdene var bedre før.

Se om du finner en brukt en - spørs om du finner den nye modellen da. Jeg kjøpte min i Taiwan og solgte den i Norge med litt profitt. Kjekt.

Når det gjelder puttere tror jeg du kan putte bra med nesten hva som helst på markedet - nesten :) Kjøp den puttern du virkelig liker, og du blir fornøyd med kjøpet. Digger du den fine lyden fra Scotty så skaff deg en.

BIA

over 20 år siden

BIA

Skal jeg være helt ærlig så har jeg alltid ment at Scotty Cameron er overpriset og du betaler kun for navnet... Det er lissom så flott å kunne si at man har en Scotty Cameron putter. Når jeg ser det bildet med den stolpen opp til skaftet så minner det om en helt vanlig støpt putter fra hvem som helst av billigprodusentene...

Men til ditt forsvar, har du flust med penger og liker å betale ekstra for "merke" så er jo det ditt valg...selvtillit er 98% av puttingen så det er viktig å være komfortabel med putteren...

Hadde jeg vært deg hadde jeg tittet på en Doc, Craze eller de nye 2 ball putterene med insert de er helt rå i min mening.

Denne liker jeg

over 20 år siden

Denne liker jeg

http://www.scottycameron.com/products/putters/details.asp?id=226

Gauge designe

over 20 år siden

Gauge designe

by David Whitlam, custom fitted, noen synspunkter på disse mot Scotty. Har selv en David Witlam putter og er storfornøyd.

Har prøvd

over 20 år siden

Har prøvd

en Toyota Camery en gang. Synes ikke noe sælig om dem. Tror de er fra samme produsent. Denne produsenten har alt som begynner med cam som registrert varemerke.

mulig jeg har feil, men har det fra rimelig sikre kilder....

Quasimodo

over 20 år siden

Quasimodo

Ja da ble du nok lurt. Om du ser riktig nøye etter, kan du skille orginaltoyotaen fra taiwankopien ved at på orginalen står det Camry, mens på kopien står det Camery. Bare et tips, hater å se folk bli lurt...

Har prøvd

over 20 år siden

Har prøvd

Faen, da har jeg blitt lurt....
Tror du det er derfor min kom uten girkasse?

Picard

over 20 år siden

Picard

Kan anbefale Scotty Cameron puttere på det varmeste. Hvertfall utrolig glad i min SC Laguna 2.5.. :)

Bobby Peru

over 20 år siden

Bobby Peru

Har en Newport Beach som jeg er utrolig fornøyd med. SC er dyrt i Norge, helt greie priser på ebay.

Ping

over 20 år siden

Ping

Scotty Cameron er dyrere fordi den går i hullet mens alle andre stopper på hullkanten.
Det har jeg blitt fortalt av en av norges beste spillere.
Så nå vet jeg hvorfor Ping'en min alltid stopper på kanten.

Bobby Peru

over 20 år siden

Bobby Peru

Stemmer det, ja ;-)
For min del sto det mellom en ping anser g2 og SC newport beach. SC'en er *klart* bedre enn ping'en. Men jeg ville aldri betalt ca 2000 mer her til lands - kjøpte den "brukt" på ebay (helt ny) kostet bare noen hundrelapper mer enn anser'en :-)

Ping

over 20 år siden

Ping

På meg virker det som Aser har ramlet litt av lasset. Det er sikkert en vanesak, men jeg synest den er altfor blekkaktig. De klassiske putterne til Scotty har en helt annen følelse ved balltreff. Tung og stabil.
Liker mye bedre Craz-E og Doc-putterne til Ping.
Derimot liker jeg ikke Futura-putteren til Scotty, og det gjør visst ikke så mange andre heller. Den ble jo en kjempehit på PGA, men forsvant igjen nesten med det samme. Nå er det bare Suzann som bruker den.

Bobby Peru

over 20 år siden

Bobby Peru

Må nesten få prøvd ut en Doc putter på treningsgreenen - burde ikke være noe problem å treffe ballen i alle fall ;-)

Tiger McWould if he could

over 20 år siden

Tiger McWould if he could

Hva med Devilray?

Bobby Peru

over 20 år siden

Bobby Peru

Den har jeg prøvd, og synes den var tung og rar.

Puttulf Treputten

over 20 år siden

Puttulf Treputten

Putter er smak og behag mye mer enn alt annet i golf.
Ingen kølle har så mange varianter i bruk som putteren.
En spiller kan lære seg å putte med en hvilken som helst putter.
Fraråder på det sterkeste å gjøre som jeg gjør, bytte tilfeldig mellom 5 puttere hver uke....

Peter

over 20 år siden

Peter

Passer Scotty-puttere for alle typer spillere, eller er den best for lavhandicapere? Er det en "vanskelig" putter å spille med?

Bobby Peru

over 20 år siden

Bobby Peru

Jeg synes de er lettspilte og passer for alle type spillere - men her er jo smaken som baken ;-)

Newport modellene er bygd på Pings Anser lest, og det er det mest vanlige utseende på en putter idag. Først og fremst står valget mellom en slik type putter og "mallet"-puttere som f.eks. 2ball, futura, osv.
Gikk selv fra en 2ball til sc newport beach.

Nick

over 20 år siden

Nick

Har alltid hatt sansen for Scottys puttere. topp kvalitet. Enig i at de er en smule overpriset. Men styr unna Futura, etter min mening fullstendig uten følelse.

Pedersen

over 20 år siden

Pedersen

hvordan vedlikeholde en scotty cameron-putter. bør man bruke noe olje eller noe på den? spesiell klut? ofte?

Picard

over 20 år siden

Picard

Jeg fikk med en egen SC-klut og en "shot-gun-olje" da jeg kjøpte SC-putteren min i den lokale proshoppen. Dvs. du kan ant. bruke våpen olje..

Bobby Peru

over 20 år siden

Bobby Peru

Det gjelder vel kun et utvalg a modellene Picard?
Ser ikke ut som min trenger noe olje ihvertfall ;-)

Picard

over 20 år siden

Picard

Mulig det.. Jeg har en Laguna 2.5 Pro Platinum. Den skulle ha et lite lag olje en gang i blant.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her