Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

KZG Gemini

Tvilling

over 20 år siden

Tvilling

Er det noen her som har erfaring med KZG Gemini?
Hvordan klarer den seg sammenlignet med TM R5, Cobra SZ, Cally 454 osv?

MC

over 20 år siden

MC

Det er uten tvil en sinnsykt tilgivende driver...men den tåler dessverre ikke så høye svinghastigheter, så om du vil ha KZG og har høy svinghastighet anbefaler jeg KZG SP700, den er nesten like tilgivende, men tåler høyere svinghastigheter.

Hadde selv en Gemini, men den sprakk midt i slagflaten fordi jeg har for høy svinghastighet...

sprøyt

over 20 år siden

sprøyt

MC: det må være det største sprøytet jeg noengang har hørt. at din sprakk kan jeg garantere deg at kommer av en defekt i din driver, ikke at kzg lager drivere som ikke tåler høye svinghastigheter.

TigerFan!

over 20 år siden

TigerFan!

Enig med sprøyt. Kzg-drivere, også Gemini, brukes så vidt jeg vet av flere på Long-Drive konkurranser, med stort hell. Og jeg "tror" at de gutta der kanskje har like høy svinghastighet som de fleste av oss "proffene" på forumet her!

Dessuten vet jeg at Kzg kjører med livstidsgaranti på hodene sine, så hvis det sprakk, uten at du slo det i en stein eller lignende, så kan du bytte det!

MC

over 20 år siden

MC

En: De jeg kjøpte kølla hos sa at den sprakk pga min høye svinghastighet. Nei det var ikke en defekt i køllehode. Disse er utviklet for lavere svinghastigheter. Hele slagflaten er ekstremt tynn og hode stabiliseres av en indre vegg innenfor slagflaten.

To: Jeg fikk nytt hode på garantien.

Kølla er kjøpt hos en av de anerkjente køllemakerene.

slapp

over 20 år siden

slapp

MC har vel jo en svinghastiget tett oppunder 190 mph vettu.. Så da er det ikke rart.. *IRONISK*

sprøyt

over 20 år siden

sprøyt

ok, jeg skal la deg tilfredsstille egoet ditt, hva er din enorme svinghastighet?

Til slapp og sprøyt.

over 20 år siden

Til slapp og sprøyt.

Les hva MC skriver. Han har fått opplyst dette fra sin køllemaker. I stedet for å slenge dritt om andre håper jeg en eller annen køllemaker der ute kan gi svar. Matz, Børje, KølleKalle eller Lasse, hva vet dere om dette?. Hvilke hastigheter er Gemini beregnet for?

MC

over 20 år siden

MC

Min "enorme" svinghastighet, som dere kaller det er:115mph.

Jeg har faktisk fått bekreftet av Matz Modeer at det jeg har skrevet ovenfor om KZG Gemini og svinghastigheter stemmer!

Matz Modéer

over 20 år siden

Matz Modéer

MC, jeg har aldri sagt at Gemini ikke tåler høye svinghastigheter (hvis du har oppfattet det slik, har vi misforstått hverandre). Det som gjelder er at Gemini yter noe bedre for litt lavere svinghastigheter. På tilsvarende måte yter andre driverhoder noe bedre ved litt høyere svinghastigheter. Effekten er imidlertid ikke stor, og de fleste spillere vil neppe merke noen forskjell.

TAH

over 20 år siden

TAH

Jeg trodde det var sånn at en viss andel av alle drivere (tror det er 0,5-1%) sprekker i slagflaten eller at slagflaten løsner fra selve hodet. Dette er noe leverandørene er klar over og de pleier i alle tilfeller å sende en ny driver til kunden uten diskusjon. Er ikke 100% sikker på at dette er tilfelle, men jeg mener å ha hørt det fra en som driver proshop.

Cavalier

over 20 år siden

Cavalier

Er ikke sikker på prosenten, men du har rett i at noen driver-hoder gir etter. Har også sett at det har skjedd i profesjonelle turneringer (om enn svært sjelden), problemet gjelder oftest "retail-køller".

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her