Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Røde staker - Ball inn og ut

Fredde

over 20 år siden

Fredde

Spilte en venneturnering på Skjeberg. På hull 4 (mener det var det) lå et vann merket med røde pinner rundt hele. Utslget mitt var elendig og slicen gikk rett over sidevannshinderet og ut i skogen. På dens vei passerte den røde staker inn og ut igjen på andre siden.

Siden pinnene er merket rødt, mente jeg at det var mulig å droppe der, sidevannshinder, min motstander mente det ikke var lov. Jeg er ikke den som krangler, ga f... og fant ikke ballen. Noterte stryk (9 slag) og tapte til slutt med 1 slag over nettopp han som ikke godtok dropp.

Hva er rett?

Bamse

over 20 år siden

Bamse

Om du beskriver det riktig og hinderet var merket med rødt "rundt det hele" og ballen krysset grensene til hinderet både inn og ut, så er ikke ballen din lenger i et hinder. Din motstander har dermed helt rett, og du må spille ny ball fra tee dersom du ikke finner din første i skogen.

sorry mac..

over 20 år siden

sorry mac..

Det stemmer hva motspilleren din sa.

Fredde

over 20 år siden

Fredde

Hel... Da vant han jo fortjent ... ;-)

Fooore

over 20 år siden

Fooore

Det er en ganske utbredt misforståelse at man kan droppe dersom ballen forsvant over sidevannshinder eller grøft i skogkant.

Er det merket på begge sider må man finne ballen, eller spille ny fra opprinnelig spillested.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her