Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Maltby-noen med erfaring?

Todd H.

over 20 år siden

Todd H.

Er det noen som har erfaring med bruk av Maltby's Logic Tradition M-04 forged irons. Er de så great looking og så great playing som de annonserer på The Golfworks?
Mottar gjerne noen saklige begrunnelser for eller imot, ikke bare at de enten er dritt eller gull.

På forhånd takk!

Børje Pedersen

over 20 år siden

Børje Pedersen

Har solgt disse jernene i tre år, og 99 % av salget har gått til Sverige. Der er de betraktet som noe av det beste som er å få av blades. Her i landet har det vært tradisjon å satse på andre merker av blades, noe som noek er litt av årsaken til att blades selger dårlig her i landet. De merkene som tradisjnelt er blitt solgt har vært ganske vanskeligspilte, mens andre har vært mere lettspilte.
Når dette rer sakt, vil jeg alikevel anbefale Toski sine blades istedet, disse er også utviklet av Maltby og Toski i fellesskap.Disse er regnet som noen av de mest lettspilte blades som er å få.
Og så er de pene

KølleKalle

over 20 år siden

KølleKalle

Maltby selger golfutstyr som strekker seg fra katastrofalt dårlig til fantastisk bra.
M-04 er fantastisk bra.
De er stabile, pene, og tilgivelige.
Kan anbefales på det varmeste.
Anbefaler Rifle stålskaft, eller

Til Køllekalle

over 20 år siden

Til Køllekalle

eller?

KølleKalle

over 20 år siden

KølleKalle

(¤&###faeN##¤(#)¤, ble ikke ferdig med forrige innlegg.

......eller UST Proforce 95 grafitt.

For mange som lurer på om de skal kjøpe blades eller ikke, kan det være verdt å prøve blades med grafittskaft.
Grafittskaft kontra stålskaft gjør svingen mindre anstrengt, og man spiller lettere med blades.

?

over 20 år siden

?

"katastrofalt dårlig"

eh

over 20 år siden

eh

KølleKalle: Hvorfor anbefaler du Rifle stålskaft framfor f.eks TrueTemper Dynamic Gold?

KølleKalle

over 20 år siden

KølleKalle

Det er en personlig ting.
Jeg får en bedre følelse med Rifle-skaftene enn TT Dynamic Gold.

Katastrofalt dårlig: Puttere med feil balanset, wedger som hugger seg fast som om de skulle ha mothaker, fairway-woods som mangler 20-30 meter lengde sammenlignet med tilsvarende spec OEM og noen klonekøller.

Men når det er sagt, så snakker jeg av og til med Børje, og de Maltby-produktene han har valgt ut er top-of-the-line hele veien.

Todd H.

over 20 år siden

Todd H.

Børje

Toski - er de tilgjengelige i LH? Fant ikke dette på nettet.

Børje Pedersen

over 20 år siden

Børje Pedersen

Toski T 56 Jernene finnes i LH, dessuten leveres 10,5 " Driver og 3 - 5 og 7 wood LH.

Todd H.

over 20 år siden

Todd H.

Da viderefører jeg spørsmålet fra her om dagen. Noen som har erfaring med disse køllene, Toski T 56?

Tar gjerne imot flere meninger om Maltby også, selv om det var med en grei posjon tilfredshet at jeg leste at KølleKalle synes disse jernene var fantastiske.

KølleKalle/Børje: Har du/dere noe anbefalt hcp-intervall for Maltby's bladkøller?

Swinger

over 20 år siden

Swinger

Jeg er mest interessert i Maltbys puttere med høy MOI. Noen som har noe slikt og som kan dele erfaringer med oss?

KølleKalle

over 20 år siden

KølleKalle

Hvis det er de svarte Xtreme MOI du mener så har jeg alle modellene.
Blad-modellen er veldig oversize, 50% lenger enn en vanlig bladputter.
Den er ikke god i originalversjon fordi den ikke er face-balanced.
Det jeg har gjort er å brekke av hoselen, slipe stumpen til så den passer inni et skaft og montert et trippelbend skaft som går helt ned til putterbladet.
dermed har jeg fått den i balanse og den putter meget bra + er veldig tilgivelig.
Når det gjelder mallet-putterne med den hvite ovale greia på svart bakgrunn så virker den baktung. Du må bruke armmusklene for å holde imot for at den ikke skal åpne seg.
Og så er den kritthvite fargen på svart bakgrunn helt forferdelig, den svir i øynene når sola lyser på den. Jeg har derfor malt den mørk blå og den svarte stripen hvit. Det hjalp mye, og jeg putter nå like bra med denne som min "gamle" Ping Craz-E.

Av high MOI puttere har jeg likevel mer tro på Ping Doc17 som jeg så vidt har prøvd, og nå venter jeg spent på denne:
http://www.golfsmith.com/products/SE4803

Jalla

over 20 år siden

Jalla

Jeg har lett på internett etter reviews på Maltby puttere, men finner ikke noe som helst.
Finner på alt mulig annet, både OEM og kloner.
Noen som har tips ??

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her