Jarle M
Hei Harald!
Spøken tar jeg med godt humør, men jeg må allikevel forklare; den "bug'en" du referer til er slettes ingen bug. Grunnen er at du la inn en runde på Tyrifjord, som nå er midlertidig kortet ned til par 71. Hadde du lagt inn ett slag mer på hull 15 (som nå er et par 3 hull og ikke et par 4 hull som var oppført når du la inn runden) hadde det nok blitt riktig. Jeg har nå rettet opp hull 15 til et par 3 hull. Uansett, dette har du sikkert skjønt for lenge siden, kjenner jeg deg rett ;-). (Jeg garanterer at det ikke finnes noen bug i denne beregningen!)
Statistikktjenesten på ScanGolf er utviklet med tanke på de som bruker statistikk til å finne svar på styrke og svakheter i sitt spill og for de som kun ønsker å føre opp alle runder de spiller for å ha noe å kunne se tilbake på senere. Det er ikke noe mål å trekke så mange som mulig inn på siten pga butikken. Dette er kun en tilleggstjeneste for å kunne ha noe å yte tilbake til de som har betalt avgiften i form av en pen rabatt. Jeg vil ikke akkurat påstå at sidene er dynget ned av reklame for denne butikken...
Du sier at du er en middelmådig hobbygolfer som ikke har spesielt nytte av statistikken. Jeg vil nå påstå at alle som ønsker å finne ut av hvordan man kan bli bedre til å spille golf kan dra nytte av statistikk. Ikke alle er enig med meg i det, men jeg har i hvertfall selv funnet ut av hvor jeg feiler mest og hvor jeg burde både tenke, og spille annerledes og det vet jeg andre også har gjort. Jeg kan forresten røpe at det er profesjonelle spillere som også bruker systemet (disse er skjermet og vises ikke i rangeringslistene).
Konkurranseaspektet er en annen ting. Liker du å konkurrere på golfbanen, har du her også en mulighet til å gjøre det på nettet med spillere fra hele landet. Rangeringslistene og sammenligningsfunksjonen har blitt veldig populære. Dette faller vel inn under kategorien underholdning, men hvorfor ikke unne seg litt av det også...
Målet er å kunne videreutviklet en tjeneste/verktøy som varer så lenge som den bare kan og ikke blir borte etter et år. Inntektene fra medlemsavgiften gir en mulighet til å stadig bygge ut tjenesten til noe som folk kan fryde seg over å bruke. Vi har mange ideer. Planleggingen av 2004-versjonen er godt i gang. Det blir ikke bare statistikk... Oi ,2004, da har ScanGolf 10-års jubileum!
I mens; prøv å treff så mange fairway’er du kan, og husk: ”Driving is funny, but putting is money!”