Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Trenger en Sand wedge

kanon

over 20 år siden

kanon

Har nettopp tatt GK og kjøpt meg et rimelig golfsett. Eneste kølla jeg vil bytte ut der foreløpig er sand wedgen. Trenger derfor litt hjelp med å finne en rimelig og bra kølla hos tgw.com feks. helst med svart kølleblad. Noen forslag?

wahtever

over 20 år siden

wahtever

Om du skal bestille bare ei kølle over internett så blir den jo fort dobbelt så dyr og mer enn det pga frakten.. Jeg har kjøpt pursuit wedgene hos gigagolf.. er fornøyd med dem.

TAH

over 20 år siden

TAH

Om du nettopp har tatt GK og har en SW, hva er da grunnen til å bytte den ut?
Om du absolutt skal bytte den ut ville jeg kjøpt en av Olyo wedgene som likner veldig på bl.a. Cleveland wedgene. De er så vidt jeg vet ikke svarte, men koster vel ikke mer enn 395? i proshop.

kanon

over 20 år siden

kanon

Synes den SW'n er for tung og klumpete. Lettere å slå med SW'n til en kompis av type Cleveland. Skal se hva de har i proshopen..

TAH

over 20 år siden

TAH

Om det ikke var Olyo SW'n du synes er for tung og klumpete så prøv den ;)

Sand Save

over 20 år siden

Sand Save

Finnes bare et wedge merke og det er Cleveland. Billig 588 serien eller den litt dyrere CG10 (NY) Ja jeg har kjøpt 50 og 56 LB av disse og er veldig fornøyd. Cleveland wedger passer alle kølle merker og de overlever til og med ditt neste sett. Investering

;)

over 20 år siden

;)

ben hogan er best på wedge

TAH

over 20 år siden

TAH

Enig med deg sand save, men dersom han vil ha noe billigere er olyo wedgene et godt alternativ.

Quasimodo

over 20 år siden

Quasimodo

Er på jakt etter nye wedger selv. Hvilke av Hogans wedger passer best for en med 33 i hcp. Carnoustie, Colonial eller Riviera? Har som sagt 33 i hcp, men er jo egentlig mye bedre enn det da ;-)

veggiss

over 20 år siden

veggiss

glem de jalla olyo klonene hvertfall, møkk.

selv har jeg smidde maltby wedger, med tx tour skaft. koster deg 400 pr stk, du får dem i black ion (ikke helt sort, men nærme nok).

veggiss

over 20 år siden

veggiss

du må også tenke på hvordan sanden er på banene du spiller. er den hard gå for en med lite bounce, er det fluffy beach sand, så kjøper du en med mye bounce. spiller du litt av hvert...ja så kjøper du en som har midt-i-mellom bounce (8 grader ellerno).

Tiger McWould if he could

over 20 år siden

veggiss, du må huske at det er en 33hcp'er som spør... hvor mye teknologiske "jalla-terminologier" tror du han har satt seg inn i?
bounce meg her og bounce meg der......

olyo-wedgene er helt greie, og koster lite, og finnes i sort.

selv har jeg TM RAC, og de er utrolig gode....... og jeg aner ikke hva slags bounce det er i de...... ballen spretter nå i hvertfall ut av sanden.. ;O)

/me out

veggiss

over 20 år siden

veggiss

tiger: hvis bounce er en teknologisk "jalla-terminologi" for deg, så er det ikke sikkert det er det for han. trenger ikke å være grønn på golfutstyr selv om du har grønt kort ;) i mine øyne er bounce så og si like viktig på en wedge, som loft er.

hvorfor ber du han kjøpe olyo, som er noe drit, når han kan få kvalitet for samme pris?

selv har jeg to wedger, en med 4 grader bounce, og en med 10. de utfyller hverandre perfekt vil jeg si. er sjelden jeg møter på sand som er så myk at 10'ern graver seg ned.

TAH

over 20 år siden

TAH

Veggiss:
Jeg sier til deg som du sier til Tiger....:

hvis Olyo er noe drit for deg så er det ikke sikkert det er det for kanon, Tiger eller meg.

Børje Pedersen

over 20 år siden

Børje Pedersen

De fleste wedgene som følger med sett og halvsett, holder i massevis det første året, mange ganger det andre også. Om det kjøpes wedger for tidlig, har du ikke snøring på hvilken type som er best. Derfor kan du like gjerne kjøpe en rimeligmodell du føler deg komfortabel med, du får sikkert lyst på noe annet om ett par år. Vi selger konsekvent bare rimelige SW til de settene som ikke har dette som standard. Bedre sett har jo normalt ikke SW som standard med i settet.

over 20 år siden

I grunnen det jeg også mente.
Hjelper ikke å kunne terminologiene, dersom man ikke er stabil i balltreff.

jeg sa Jalla-terminologi, fordi du sa jalla-køller. jeg brukte Olyo køller helt til jeg var nede på 20,1 i hcp, og det fungerte knallbra.

jo, jeg er mer fornøyd med RAC'ene, men de fikset jeg ikke når jeg hadde 33hcp.

tar du poenget?

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her