Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Golfbane uten bunkers

Freddie

over 20 år siden

Freddie

Finnes det golfbaner uten bunkers?

Skulle jeg bli rik og bygge meg en 18 hulls bane hadde jeg sterkt vurdert det.
Hvorfor bunkere? Bare fordi "det er slik det er" ?

Det er jo mer eller mindre kun tilfeldigheter som gjør om man havner i en slik. Det er ikke det at jeg ikke behersker bunkers, men jeg synes bare det blir for tilfeldig og ofte urettferdig.

Kommentarer?

Facit

over 20 år siden

Facit

Da får du vel ikke slopet banen, så vidt jeg vet. Og det fører med seg mye negativt...

rk

over 20 år siden

rk

ja dette er urettferdig. alle baner burde ligge på flate jorder uten noen form for hindringer eller vanskeligheter. bunkere vannhindre, trær, for kort gress og for langt gress, ondulerte greener, divots etc etc etc. Ikke noe av dette burde være på en golfbane. disse tingene er rett og slett like irriterende som flerfargede piquet skjorter, røde eller grønne sko, raske spillere som vil gå gjennom etc etc

wahtever

over 20 år siden

wahtever

Hvordan kan du si at det er tilfeldigheter som gjør om man havner i en? Om du tror du kommer til å havne i en og ikke har retningsstabilitet nok til å komme deg unna så kan du jo bruke en kortere kølle. Foran greenen har bunkere alt å si for hvordan innspillet spilles.. Det finnes ikke tilfeldigheter..

Sutre McPutte

over 20 år siden

Sutre McPutte

Du får begynne med minigolf i stedet, så blir ikke utfordringene så stoooooooore..... dust!

Tiger McWould if he could

over 20 år siden

lol......

" Det er ikke det at jeg ikke behersker bunkers"

tror Freddie enten er dopet eller ønsker en lang bortkastet diskusjon....

McPutte:
Tror minigolf kan bli litt i tøffeste laget. er jo ofte kuler og dumper midt i veien der vet du....

Mini golf

over 20 år siden

Mini golf

er en hyggelig tidsfordriv sammen med de minste i familien.
Eller ta en snaps per hull (uten barna). Kan bli mye gøy av det.

Har spilt på en golvfban der bunkers eller andre hindringer var så få at scorekortet var en sann glede å lese etter 18 hull (2 x 9)
og alle reiste fornøyd hjem. Skrev en seg ned i HCP. Nei, selv følgelig ikke.

Freddie

over 20 år siden

Freddie

Jeg vet at saklighetsnivået her er lavt, men å begynne å kalle folk for dust..

2 stk som begge har flotte utslag, begge er på fairway, men den ene i bunker, ja det kaller jeg uflaks og urettferdig. Om man misser utslaget og havnet i vann, rough el er noe helt annet, da er slaget dårlig.

Didrik

over 20 år siden

Didrik

Å kalle noen her inne for Dust er helt på sin plass.
Utrolig hvor mange dustete ønsker og meninger som fremmes.
Lurer på hvorfor mange her inne i det hele tatt gidder å tenke på golf.
De har helt tydelig havnet på feil sted.

Thomas

over 20 år siden

Thomas

Hva med å droppe hullet også. Det er det jo i hvertfall bare tilfeldigheter om man treffer.

wahtever

over 20 år siden

wahtever

Altså Freddie, om to slår like langt den ene havner i rough og den andre havner på fairway, da er slaget til den i røffen dårlig. Men om han derimot havner i en bunker har han uflaks.. Hvor er logikken i dette?

Dilter

over 20 år siden

Dilter

Hadde nok vært fint om noen kunne gi deg en liten introduksjon i design av golfbaner (Brian?) og hvilken rolle bunkere spiller. Så vidt jeg har lest meg til er prinsippet for bunkere (og forsåvidt andre 'kunstige' hindere')basert på risiko og belønning. Du fristes for eksempel til å prøve å slå nær en bunker for å få et bedre utgangspunkt for neste slag. Hvis du imidlertid ikke er presis nok, straffes du ved å havne i bunkeren. Eller du prøver å slå deg inn på en green som er voktet av greenbunkere, i stedet for å spille deg opp foran greenen. Hvis du våger og slår bra, ligger du på greenen og kan gjøre deg klar til birdyput. Er ikke slaget bra nok, havner du i sanden og må kanskje være fornøyd med DB.

Ikkeno' urettferdig med det. Uten bunkere ville det være mye mindre strategi, og golf ville være et kjedeligere spill.

over 20 år siden

lol@Freddie som understreker det som kunne vært en sleivkommentar..

Gunder

over 20 år siden

Gunder

Har ledd i 5 minutter av denne tråden. Tror jeg skal klare å le litt til.

Like morsomt som å høre folk klage på hull 4 (par5) på Miklagard, der de slår en kanondrive midt i fairway, men de går for langt og ligger i rough/bunker. Da er hullet dårlig, banen suger, og jorda burde sprenges.

Hank

over 20 år siden

Hank

"Finnes det golfbaner uten bunkers?"

Ute langs kysten er det vanskelig å finne baner uten bunkers. Vi hadde jo som kjent besøk av noen tyske venner under krigen og de gjennomhullet hele kysten med bunkerser.

Men hvis du prøver baner i innlandet bør vel slike bunkerser ikke være noe problem....

Kålin Måntgommeri

over 20 år siden

Kålin Måntgommeri

Bunker ER straff! Slik er det bare.....

Lars Arne

over 20 år siden

Lars Arne

Hører mange syns bunkere er noe herk. Skjønner ikke det. Ok det er straff for et dårlig slag, men det er jo ikke verdens undergang. ballen er fortsatt i spill og du får jo ikke noe straffeslag.. Det kunne vært verre..

Det er bare å trene på bunkersalg så kommer du fint opp av bunkeren. Trening trening og litt mer trening.

Og tenk hvor kjedelig det hadde blitt med en fairway som er 200 meter bred hele veien til en gigantgreen der alt heller mot hullet....... Da skulle til og med jeg klart mange birdier. Evt noen kjedelige par..

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her