Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

hvem sin tur

seb

over 20 år siden

seb

er det ikke alltid den som er lengst fra hulet sin tur uansett om den ene er på greenen og den andre uten for ( den som er uten for er nærmest ).

vi spiller stort sett med den som er klar først den slår først for å holde god flytt i spillet , men av og til begynner to av mine kompiser å flisespike. på regler . der de skal ha meg som er nærmere hulle til å slå først . forde jeg ikke er på greenen men er nærmere hullet . noe jeg mener er feil i følge det jeg ser i regelboka( men der kan være noe jeg har oversett :) ). sendte ? til nils jørgesen og forsto slik jeg hadde rett....

men en gang for alle .... det er den som er lengst fra hullet sin tur uansett vis man sakl være helt etter reglen på hvem sin tur der . samme om en ligger på greenen og den andre utenfor ?

Lavida

over 20 år siden

Lavida

Alltid den som er lengst fra hullet som har RETTEN til neste slag. Likevel er det som oftest praktisk å få alle spillere på green slik at man slipper å bruke tid på å løpe frem og tilbake for å ta ut og sette på plass flagget.

Bård

over 20 år siden

Bård

Den som er lengst fra hullet skal i utgangspunktet slå først I matchspill er denne regelen klar ref . Sørenstam's "omslag" i Solheim Cup for noen år siden. I slagspill (stable ford etc.) så er det ingen straff å spille utenom tur og man gjør det som er mest effektivt for å skape flyt i spillet. Til og med i proffturneringer så slår man gjerne først om man er utenfor greenen selv om spillepartneren har en lengre putt.

Bjarne

over 20 år siden

Bjarne

Det er bare i Norge sosialgolfere orker å diskutere så dumme ting som dette på golfbanen. Slå ballen og nyt solen - hvis den er der. Spill effektivt og gi faen i å lek PGA turnering. Hvis ikke det heller funker, så finn deg nye kamerater :)

seb

over 20 år siden

seb

stort sett så prøver vi å styre unna å leke pga turnering :) , og stort sett så går alt helt greit å på skinner , men av og til begynner noen av kompisene mine som er sykelig opptatt av å vinne og koser seg for lite . litt for for kantet på regler som de mener eksitere. og i 90 % av tilfelene så vet de ikke va de snakker om . og stort sett så er det hipp som happ for meg hvilg+ke rekke følge vi slår bare det går i et gjevnt og bra tempo........

men ville bare vite om hva som var helt korrekt når man satte de litt på spissen .

ole gregert

over 20 år siden

ole gregert

SEB det er da mange rare meninger om hvem som skal så først ved greenene. Det er mange praktiske fordeler med at alle kommer først inn på greenen pga flagget. da sparer man tid og så kan alle putte på rekke og rad

seb

over 20 år siden

seb

det er jeg klar over . og er innforstått med hva som er praktisk og ikke for å holde best flyt.

men det var ikke meningen jeg lurte på for de hviste jeg var mange ...:)

det var hva som var korrekt . ifølge reglene ..... siden jeg og 2 av mine kompiser var uenige....

men når vi kjører konkurranse så er det og det kan være fordel for meg å slå siste og det ikke tar noe lengre tid så vil jeg bruke den reglen vis jeg føler det er best for mitt spill ...........kan ikke se noe galt i det da :)

Bjarne

over 20 år siden

Bjarne

Hehe. Joda jeg kjenner til det der. Men som de andre sa over så har du all rett å vente til du er lengst unna ;) Så da kan de bare blafre så mye de vil med regelbøker - men de burde lese den litt nøyere.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her