Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hybrid og flex

EvenSteven

over 20 år siden

EvenSteven

Skal gå til innkjøp av et TaylorMade Rescue wood og lurer på hva slag flex jeg skal ha. Har hørt med proen min og han sier regular. En annen pro mente jeg måtte ha stiff mens en representant fra Callaway mente jeg skulle ha firm. Nå finnes det jo ikke firm hos TaylorMade så jeg er usikker på om jeg skal velge Stiff eller Regular.

Jeg har 34,5 i handicap og skal spille mye fremover i sommer. målet er 22-25 i hc i august. Jeg slår ca. 150-160 m med 6 jern.

Tiger McWould if he could

over 20 år siden

Tiger McWould if he could

Det er ikke så mye lengden, men mer retningsstabiliteten i forhold til svinghastighet som avgjør hvilken flex du skal ha.
at du får to forskjellige svar fra Callaway og Taylormade er ikke så rart, siden de opererer med forskjellige navn på fleksen.

jeg vil tro at du som de fleste på ditt nivå klarer deg kjempefint med en regular flex.

nå skal det tillegges at jeg ikke er noen kølleekspert, og snart så renner det vel inn med eksperttips, men jeg synes det fort blir for mye "hjelp" når alle som er eksperter på emnet kommer med sine råd, da alle alikevel har forskjellige synspunkter på det.

/Tiggr 0ut

Gunder

over 20 år siden

Gunder

Enig med Tiger. Det kan bli veldig mange råd og forskjellige meninger. Det beste du kan gjøre er å snakke litt med en køllemaker og teste litt forskjellig for å se hva du liker. Tror også et godt tips er å gå for regular flex. Men siden du slår ganske langt med 6'er jernet kan kanskje et stivere skaft være bedre. Det beste er om du prøver selv.

Sutre McPutte

over 20 år siden

Sutre McPutte

Hvilken flex har du på de andre køllene dine? Du skriver at du slår 150-160 m med 6-jern, totalt lengde inkl. rull eller lengde i luftferden? Det vil jo være svinghastigheten som er avgjørende for behov for stivhet på skaftet. Generelt er det lettere å spille med myke skaft enn for stive. Ut i fra hcp og målsetting antar jeg at du vil klare deg godt med regular. Men ta deg tid og bruk et par hundrelapper på å få en køllemaker til å måle svingen din. Dersom du ønsker å sjekke litt selv så har Ping et web-fitting center her http://www.pingeurope.co.uk/uk/fitting_room.html.
Nå kommer vel alle ulvene med sine angrep snart, så det er vel best å avslutte.... Miklagard BØ!

EvenSteven

over 20 år siden

EvenSteven

Jeg har regular flex på de andre jernene. 150 lengde i luftferden med 6 jernet er vel et bra anslag. Jeg spiller ikke med driver ennå, men har regular flex på 5'er wooden.

KølleKalle

over 20 år siden

KølleKalle

Prøv begge deler på banen, bestem deg etterpå.
Ikke så mye verdi i å høre på råd her inne fra folk som aldri har sett deg slå.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her