Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hvilken driver i baggen ?

Magga

over 20 år siden

Magga

Hilken driver har du i baggen?
Hvilket handicap ligger du på ?
Er du fornøyd ?
Noen nytt ønsker til driver ?

Picard

over 20 år siden

Picard

983K med Aldila NV65s. Veldig fornøyd. Bytter garantert ikke i noe annet enn 905..

Ola

over 20 år siden

Ola

SMT 455DB m/Accuflex Assassin II WC og SMT Spectrum m/Aldila NV65. HCP 24. Veldig fornøyd m/begge:-)

Per Kristian

over 20 år siden

Per Kristian

Min første driver er SMT 455DB med Harrison Pro 2,5 titanium 60. Hcp 9,3.
Rett, lang og lekker.

ernst

over 20 år siden

ernst

TM R5 N. Standard skaft Reg. HCP 19. Min første driver noensinne, og meget fornøyd! Ingen planer om å bytte..

Hænsen

over 20 år siden

Hænsen

Jeg har en Taylor Made r580 med UST Gold 65 skaft, og er veldig fornøyd.
På ønskelista nå har jeg en Taylor Made r510 TP med enten Fujikura Speeder 757 skaft eller Graffalloy Blue skaft. Jeg har hcp. 2,8.

TAH

over 20 år siden

TAH

TM 580XD 10,5 grader.
Hcp ca 6,0 men spiller nå til ca 200.....

TV

over 20 år siden

TV

Big Bertha+ 10,5 (Forøvrig samme som mitt HC)
Den ligger i bilen, og har bare ført til gode resultater etter at jeg la den der.

Ernie

over 20 år siden

Ernie

Nike Forged Ti 350 ccm
HC 11,0
Absolutt ikke!! Noen som vil kjøpe den??
Må teste litt!

Mr. B

over 20 år siden

Mr. B

Min driver er SMT 455DB med Harrison Pro 2,5 titanium 60.

Rød, gul, lekker og lang :-) Men med et jævlig stygt headcover. Glad ikke selve driverhode har samme kvalitet :-(

Hakke peiling

over 20 år siden

Hakke peiling

67 forged OB med 9,5 og 420ccm.

Ernie: du driver jo som en GUD! Hvorfor selge?

AlbaTrost

over 20 år siden

AlbaTrost

SMT455 m/Harmon CB skaft, 9 grader.
Skal kjøpe ny makan, men i 10 grader med AssassinII X-flex snarest.

Det er så morsomt å se trynene på særlig Cobra-eiere når de får prøve driveren min og slår lenger og rettere enn med trampoline-vidunderet sitt....

Børje Pedersen

over 20 år siden

Børje Pedersen

Mr.B, jeg er helt enig med deg, de gamle headcoverne til SMT var helt forferdelige. Ta en telefon til meg, så fikser vi det slik at du får det nye.

Per Kristian

over 20 år siden

Per Kristian

Mitt headcover til SMT 455 DB er heelt rått! Magnetlukking! Det sier det meste... ;-)

Tommy

over 20 år siden

Tommy

Cleveland Launcher 400 m/Fujikura skaft.
Hcp 13,5
Fornøyd? Definitivt. For å si det sånn; de gangene det går "åt skogen" er det ikke driveren sin feil :)
Tror faktisk ikke jeg har noe annet ønske...

JB73

over 20 år siden

JB73

SMT 455 med Aldila NV skaft. Whooha!!!

Børje, hadde det vært mulig å få skifte headcoveret? Har oxo den gamle, som jeg sliter med å få på hver gang :-)

Mr. B

over 20 år siden

Mr. B

Hei Børje, har forsøkt å ringe deg et par ganger i dag men du er tydeligvis en opptatt mann :-) Mail er avsendt.

Bra service å snappe opp signaler fra forum slik. Stå på !!

Mvh
Mr. B

Lavida

over 20 år siden

Lavida

Ashton X-1 11,5*/Aldila NV65

Ville ikke byttet med noen ...

veggiss

over 20 år siden

veggiss

jøss...så mange smt drivere det var her da, har også en db455 med accuflex vs339. blir vel å kjøpe en bang bangster med accuflex icon v2 til sommeren, og prøve de opp mot hverandre.

bølla

over 20 år siden

bølla

KZG Gemeni, Aldila NV 75, X -flex

SM-T

over 20 år siden

SM-T

Forklaringen på at mange på dette nettstedet bruker SM-T er at det er her all golf nerdene samles for å prøve å overgå hverandre i detaljonani. For en tid tilbake var componentdiskusjonene harde og lange og SMT var en leverandør som flere component nerder snakket varmt for.

Har selv SMT driver og er fornøyd....

From SMT to Sooolong

over 20 år siden

From SMT to Sooolong

Har to drivere. En i skapet og en i bagen.
Driveren i skapet er en SMT db455 med penly skaft. Kjøpte den med for lite loft.
Driveren i bagen er en Sooolong graph-ti med Graffalloy Blue skaft. Denne driveren liker jeg. Den har høyere loft en SMT'en. Det er mange som slår lengre enn meg med andre "hotte drivere", men jeg er stortsett i nærheten av FW, og det teller jo endel.....
Mitt hcp? Altfor høyt..........
Fornøyd ? Ja, med Sooolong'en

KølleKalle

over 20 år siden

KølleKalle

Alle ønsker en driver som går lengst mulig.
Derfor er det naturlig å se på hva gutta på Long-Drive touren bruker.
Og der har SMT vært dominerende i noen år.
Sammen med Bang og Alpha Reaction.
Integra var også store, men har tapt litt av markedet siste 3 årene.
I øyeblikket er det Alpha Reaction som ser ut til å vinne litt terreng fra de andre med sin oppdaterte 425 ccm Versjon 2.
Spørs om ikke 455'en min får konkurranse av en slik V2.
Synest ikke den er så pen som SMT'en, men går den lenger og rettere så skitt au. Nyere Alpha-drivere har en oval ring på baksiden av slagflaten som øker størrelsen på sweet-spot og gjør den mer retningsstabil. Minner litt om det man finner på Taylor Made drivere, men Alpha har større diameter som gir større stabilitet.
Synest det er rart at ingen importør har "oppdaget" Alpha enda. Med resultatene de har oppnådd burde det være en smal sak å selge dem, selv om de er forholdsvis dyre.
Børje, er ikke dette mat for deg ???

David Mobley

over 20 år siden

David Mobley

David Mobley brukte en Big Bertha 454 når han vant RE/MAX World Long Drive Championship i 2004

Børje Pedersen

over 20 år siden

Børje Pedersen

Kølle Kalle

Børje Pedersen

over 20 år siden

Børje Pedersen

KølleKalle

Dette er absolutt noe for meg, og det ble i ettermiddag gjort avtale mede Alpha for både bygging og komponent. Har hatt tilbudet til vurdering en stund.
Ellers så har etterspørselen etter SMT generelt gått ned i forhold til andre merker, det er derfor meget interesant.

Hei hei

over 20 år siden

Hei hei

hadde tidligere en KZG Gemini i bagen, men den tålte ikke min høye svinghastighet, det ble en sprekk mitt i slagflaten.....vet ikke helt hva slags driver jeg skal kjøpe.....vurderer Nike Ignite, TaylorMade R7, Titleist 905T, Ping G2 og Cleveland 460 COMP......noen som har noen spennende erfaringer om disse å dele med meg????

veggiss

over 20 år siden

veggiss

@David Mobley: men han slo ikke lengst ;) han som slo lengst (husker ikke navnet i farten) brukte en ashton x-1

Lavida

over 20 år siden

Lavida

Som veggis skriver:
....han som slo lengst (husker ikke navnet i farten) brukte en ashton x-1...

Selvsagt. Det samme gjør jeg. ;-)

Hvis Alpha er uopdaget iflg KølleKalle, hva med Ashton? De outperformer Alpha head to head alle dager i uken. Superkvalitet fra a til å!

Børje Pedersen

over 20 år siden

Børje Pedersen

Ashton har slitt en del med å bli godtatt tidligere, antatt grunn er at det ikke er lett for ett Canadisk firma å slå gjennom i USA. Etter som resultatene kom, og det samtidig ble åpnet avdeling i USA, tok det helt av.

KølleKalle

over 20 år siden

KølleKalle

David Mobley var et engangstilfelle, men han hadde solid performance i alle delfinaler hele veien gjennom konkurransen.
Det merkelige er at David Mobley var kontrakt-spiller for Nike, ihvertfall rett før ReMax finalen, og så dukket han plutselig opp med Calla 454 og gikk rett til topps.
Når det gjelder Ashton så er de kanskje bra køller. Jeg har sett på dem, men designet tilfaller meg ikke, og jeg har aldri slått et slag med Ashton. Derfor kan jeg ikke uttalte meg annet enn basert på hva jeg hører og leser.
Ashton er tilstede på long-drive touren, men har ikke hatt noen suksess enda. Men det behøver ikke å bety at de ikke er best for deg og meg.

Med alle begrensninger på form størrelse og trampolineeffekt som nå er pålagt konkurrentene vil alle drivere være tilnærmet like. Også mange klonedrivere er like bra som originalene.
For Ola Gjennomsnitt har valg av loft, skaft og ball mye mer å si enn valg av selve driverhodet.
Det som betyr mest er at man liker utstyret man har, og at man har tro på et dette er det beste akkurat DU kan få tak i.

Til: From SMT to Sooolong

over 20 år siden

Er du intressert i å selge den SMT driveren du har i skapet? Isåfall hvilken loft har den? og hvilke spesifikasjoner har skaftet?
---------

From SMT to Sooolong (13.05.05 kl. 19:22)
Har to drivere. En i skapet og en i bagen.
Driveren i skapet er en SMT db455 med penly skaft. Kjøpte den med for lite loft.
Driveren i bagen er en Sooolong graph-ti med Graffalloy Blue skaft. Denne driveren liker jeg. Den har høyere loft en SMT'en. Det er mange som slår lengre enn meg med andre "hotte drivere", men jeg er stortsett i nærheten av FW, og det teller jo endel.....
Mitt hcp? Altfor høyt..........
Fornøyd ? Ja, med Sooolong'en

Twiggy

over 20 år siden

Twiggy

G2 er den beste driveren på markedet nå. Lettspillt+den går suuuuuuper langt ! Har selv en 10 grader med regulært aldilla skaft. Love it !

Judy

over 20 år siden

Judy

Hei!
Selv har jeg spilt med tre-fire forskjellige driver-merker de siste årene. Merker uansett at forskjellene på slagene, om det går langt, for kort eller for bredt, har atskillig mer med spilleren å gjøre enn med hvilken driver jeg bruker. Trodde da jeg hadde handikap på 30-tallet at hvilken driver jeg hadde, en vakker dag skulle ha mye å si. Nå har jeg singel-hcp, men jeg merker fremdeles at det går i hytt og pine hvis man ikke skjerper seg. Og det har dessverre lite med driveren å gjøre.
Men for all del, å snakke utstyr er jo alltid interessant. Jeg tror imidlertid sterkt på at man finner driven lettere på rangen enn i proshopen. Sukk.

Tiger McWould if he could

over 20 år siden

Jeg har hatt en Nike sak som ikke ønsket å treffe ballen der jeg ville.
Jeg har hatt en Taylormade R540 som gjorde jobben i noen måneder i fjor
Jeg har en Taylormade R510 TP Edition med Fujikura Speeder skaft, som er helt flott og fjong...
når jeg treffer en gang i blandt med den, så går den rett og langt som bare det.
Problemet er at jeg ikke treffer så ofte som jeg ønsker, så da blir den stående litt trist i bagen, mens jeg kliner til med min Hybrid eller Spoon fra tee i stedet.

Har også testet TM R7 Quad (på DR på gleneagles) og den var virkelig grom...... der testet jeg med Graffalloy Blue skaft og det var perfekt for meg i hvertfall.....SPørs om ikke det blir den neste steikepanna i baggen...

/me 0ut

From SMT to Sooolong

over 20 år siden

From SMT to Sooolong

Svar på spørsmål:
Er du intressert i å selge den SMT driveren du har i skapet? Isåfall hvilken loft har den? og hvilke spesifikasjoner har skaftet?
---------
Hadde egentlig tenkt å la den stå i skapet, for å av og til ta den frem bare for å konstantere et den har det best i skapet. Den er på 10 gr, nesten ikke brukt. Om den er til salgs? Dersom prisen er den rette dvs 1900<... Bor i Bergen

Charlie..

over 20 år siden

Charlie..

Taylor Made 510TP? Kan noen fortelle meg om hvor det er mulig å få tak den?? Finnes ikke på hjemmesiden til TM noe lenger heller? Er den gått ut av produksjon? Har lyst på en sånn en..*drømmer*

KølleKalle

over 20 år siden

KølleKalle

Litt morsomt å lese innleggene her: Ditten er best, datten går lengst osv osv.
Faktuen er vel heller at det finnes et 100-talls drivere som er tilnærmet like gode. Tilnærmet fordi at når jeg slår med dem så går driverA 5 meter lenger enn driverB, og når bestekameraten min slår blir resultatene omvendt.
Dere som har kjøpt "dårlige" drivere kan ikke skylde på annet enn dere selv.
Dere har kjøpt katta i sekken.
Uten å prøve det dere har kjøpt.
Uten at dere har sammenlignet med andre merker, andre loft, andre skaft osv.
I beste fall har dere prøveslått den ene modellen litt på range med range-baller som ikke gir samme bilde som å slå med orntlige baller.
Og så har dere blitt hjernevasket av reklame og skryt fra ekspeditøren i pro-shopen.
Eller blitt overbevist av kompisen som tror han har kjøpt det mest fantastiske som kan komme i kontakt med en golfball.
Da kan dere ha det så godt.

Heter driveren Taylor Made, SMT, Srixon, Ping, Alpha Reaction, Precept, Bang, Callaway, 4D, Cleveland, Wilson, Titleist, Ram, Integra, Snake Eyes, Tour Edge, Maltby, Adams, Golfsmith, Greenway, Lynx, Tour Stage, Zevo, XPC, Killer Bee, Peak Velocity, Ben Hogan, Dynacraft, Peerless, Zero Tolerance, Mizuno, Ashton, Mgolf, Sonartec, MacGregor, Orlimar, Cobra, Nike, Yonex, Hippo, Howson, Bridgestone, Yamaha, Inesis, Nickent, Toski, Jaxx, Powerbilt, Tommy Armour, Dunlop, Spalding, og mange flere så er de i utgangspunktet like gode.
dere må bare teste dere frem til riktig skaft, flex, loft og ball.
Det samme gjelder klonemerker som Z-tour, Turbo Power, Olyo, V, Tour plus, Tour Lies, Great power og sikkert noen flere.
Kunsten er å finne det oppsettet som passer for deg. Da spiller ikke navnet på driveren noen som helst rolle.

Det nytter ikke å tro at du skal få den optimale driver ved å velge samme spesifikasjoner som Ernie og Tiger.

over 20 år siden

Til den prisen står den fortsatt fint i skapet :-)
---------
Svar på spørsmål:
---------
Hadde egentlig tenkt å la den stå i skapet, for å av og til ta den frem bare for å konstantere et den har det best i skapet. Den er på 10 gr, nesten ikke brukt. Om den er til salgs? Dersom prisen er den rette dvs 1900<... Bor i Bergen

dyrt

over 20 år siden

dyrt

heh...1900 spenn for en brukt smt driver. får jo en ny db455 med et bra skaft levert på døra for 1500 spenn.

Hvor

over 20 år siden

Hvor

Hvordan får man til det?

dyrt

over 20 år siden

dyrt

$133 for hodet (ca 840 spenn), $60 for et bra skaft (ca 380 spenn), $3 for et grep (20 spenn), $15 for montering (95 spenn) pluss express frakt $26 (165 spenn) = 1500 spenn (akkurat faktisk) hvis du ikke får den merket som gave med verdi under 1000 kroner kan du legge på 400 kroner i mva, dvs tilsammen 1900.

Hvor

over 20 år siden

Hvor

Hvor kjøper man det da? Ebay eller i annen webshop?

veggiss

over 20 år siden

veggiss

www.myostrichgolf.com
www.lowprogolf.com
www.customgolfsales.com

selv handler jeg via en køllemaker jeg kjenner i statene. du kan sikkert gjøre en grei deal på ebay også. cluet er at du må finne det skaftet som passer deg best da, og det er ikke så lett å finne over nettet.

over 20 år siden

Ser at KølleKalle er litt på hugget når folk snakker om køller....

det kan ikke være noen tvil om at køller er individuellt, men det kan heller ikke være noen tvil om at noen lager køller som er bedre enn andre også.

blir som å si at KIA er like bra i utgangspunktet som BMW det.......

doh

/me 0ut

Joker

over 20 år siden

Joker

Min driver?

Taylor Made Firesole 10.5 grader og orginalt skaft. Suveren sak.
Slår sikkert 210 meter med den når jeg er i god-formen, og er kjempefornøyd :^)

Ønsker med en TaylorMade R7, da slår jeg sikkert 220 meter.

BMW-eier KølleKalle

over 20 år siden

BMW-eier KølleKalle

Tiger, Ikke helt enig i at KIA er like bra utgangspunkt som BMW.
Men dynamoen i KIA fungerer like bra som dynamoen i BMW....

Puttie

over 20 år siden

Puttie

KølleKalle, om du syntes denne diskusjonen var morsom tidligere, må jeg si du har gjort ditt beste for å ta det til nye høyder..

Putte

over 20 år siden

Putte

Rart at vi bare diskuterer driver og jernsett.
Omtrent 50% av alle slag på en runde er rundt og på green.

over 20 år siden

Jeg har begynt, med stort hell, å chippe hybridkølla mi. den er så utrolig mye mer retningsstabil.

når jeg må nå høyt, så bruker jeg GAP eller pitchwedge.

KølleKalle, sikkert riktig, selv om jeg kanskje tror at KIA Dynamoen lever lengre, siden BMW'n blir mye mer brukt...... ;O)

/me 0ut

Vesse

over 20 år siden

Vesse

Har en 395 KZG Gemeni med x-stiff Fuji skaft. Helt feil for meg, hehe. Burde hatt 60g Fuji i stedenfor. Vurderer om jeg skal bytte skaft eller kjøpe en anne driver.

Rambo

over 20 år siden

Rambo

TaylorMade r7, med Aldila NV 65 Stiff, 9,5°

Thomas

over 20 år siden

Thomas

Victory+ 460cc 10,5° (Nike klon) - Harrison Striper Tour 60 - Reg

Veldig happy!

Pingeling

over 20 år siden

Pingeling

The real thing - is Ping

hej du

over 20 år siden

hej du

you want handmade? buy taylormade!!

TM er rett og slett de beste driverene!!!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her