Tim Johansen
Vel ManoWar, som sportssjef i Oslo Gk burde jeg jo vite det, men hvem vi har fisket etter, må faktisk du fortelle meg.
Klart Henrik var og vil være en styrke for laget, men vi mener bestemt at dette var en lagseier. Hva hvis Stavanger ikke hadde hatt Eirik Tage, eller Borregaard ikke hadde hatt Jan Are? Denne synsingen blir litt meningsløs.
I lag NM kan man stille med to profesjonelle spillere. Det er vel ingen grunn til at reglene skal være anderledes i golf, enn i feks fotball. Merk at Per Haugsrud representerte en svensk klubb tidlig på 90-tallet, kun for at den klubben skulle vinne det svenske mesterskapet. Hvis proffene mener at treningsforholdene er bedre, eller de kan tjene mer på å spille for en annen klubb, må de etter min mening få lov til det. Jeg er sikker på at de veier forholdet til moderklubben opp i mot de muligheter og fordeler de kan oppnå ved å skifte beite, nøye.
Samme sak på amatørsiden: Jeppe Nilsen er medlem av oslo Gk, men representerte Stavanger i fjor, fordi han arbeidet der. Han bidro sterkt til Stavangers gode plassering da. Etter å ha flyttet tilbake til Oslo, og meldt overgang innen fristen, er det ganske sannsynlig at han kan kjempe om en av plassene på vårt lag i år.
Forøvrig; Vidar Thorstensen kommer hjem fra Australia, etter å ha spilt på The Sunshine Tour (som amatør), Torstein Nævestad er hjemme på ferie fra universitetsgolf i USA, hvor han er kaptein på laget. Morten Orveland skuffet litt på Meland sist, men spiller godt på Telia og Ecco tour. Christian Berg har vært med 9 ganger før, og skal aldri utelukkes. Skulle det lugge: Johan Elgborn har vært medlem av, og jobbet for Oslo Gk i fire år.
Jeg gleder meg stort til lagnm. Jeg tror rammene og spillerne i denne turneringen gjør dette til en skikkelig golf-fest, som overgår det meste av turneringer på norske baner i år. Dessuten tror jeg at vi får en ny banerekord på Miklagard på søndagen, og vi har flere som kan levere den runden! Samtidig er det flere klubber enn noen gang som kan være med å kjempe om bøtta.
Mitt tips (selvfølgelig meget objektivt):
Oslo
Miklagard
Stavanger
Losby
Borregaard
Hauger er outsider
...og det blir jevnt i toppen
Mvh
Tim