Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hvem vinner Lag-NM 2005?

Hænsen

over 20 år siden

Hænsen

Hvem tipper dere vinner Lag-NM for herrer i år på Miklagard? Eventuelt Lag-NM junior?

mynonAnonym

over 20 år siden

mynonAnonym

Lag-NM senior: Oslo GK eller Miklagard GK
Lag-NM junior: Bærum GK

ManoWar

over 20 år siden

ManoWar

Er det så opplagt at et Oslo lag skal vinne i år altså?? Ja ja.. Det går jo bra når de "fisker" og "kjøper" spillere fra andre klubber og ikke klarer å utvikle noen selv..

Usikkert

over 20 år siden

Usikkert

Man skal ikke ta det for gitt at bærum vinner lag NM i år. Mange andre lag som har muligheten.

snappy

over 20 år siden

snappy

OSLO

Wilder

over 20 år siden

Wilder

Stavanger :D

Harald

over 20 år siden

Harald

Kan vi ikke helller tippe scorer under lag NM ? Skal bli morsomt å se hvor dårlig det går an å være for å vinne..

Pelle

over 20 år siden

Pelle

Nå er det vel litt match play spill inne i bilde her også Harald, så total score blir vel vanskelig.
Siden alle klubber vil ha Borregaards spillere i stallen sin, blir det vel vanskelig for klubben å vinne

Lillehammer

over 20 år siden

Lillehammer

Kvitfjell vinner garantert! Ihvertfall hvis de stiller med beste laget.

Kvitfjell

over 20 år siden

Kvitfjell

tviler sterkt på de spiller i elitediv...

tipper borregård er et godt tips!

Kjell

over 20 år siden

Kjell

Borregaard har mistet både Jan Are Larsen og Øyvind Rojahn da, men tror de er en toppkandidat med de andre spillerne.. Men kan aldri utelukke hverken Oslo eller Stavanger faktisk.

Det er slutt på matchplay på Lag-NM nå. Det spiller 2 x Foursome, 2 x Fourball (bestball) og 1 x Singelrunde.

Tim Johansen

over 20 år siden

Tim Johansen

Til ManoWar:
Hvis du mener at det laget som vant lagnm i fjor, og som sannsynligvis vil se ganske likt ut i år, er kjøpt og ikke utviklet i klubben, vil jeg gjerne vite hvem du sikter til.

ManoWar

over 20 år siden

ManoWar

Jeg sikter til lag som Losby og Miklagard. Oslo gjør jo tydeligvis noe riktig, men du kan ikke si at dem ikke har fisket etter spillere dem heller. Uten Bjørnstad har dem ikke så mye dem skulle ha sagt egentlig.

Tim Johansen

over 20 år siden

Tim Johansen

Vel ManoWar, som sportssjef i Oslo Gk burde jeg jo vite det, men hvem vi har fisket etter, må faktisk du fortelle meg.
Klart Henrik var og vil være en styrke for laget, men vi mener bestemt at dette var en lagseier. Hva hvis Stavanger ikke hadde hatt Eirik Tage, eller Borregaard ikke hadde hatt Jan Are? Denne synsingen blir litt meningsløs.

I lag NM kan man stille med to profesjonelle spillere. Det er vel ingen grunn til at reglene skal være anderledes i golf, enn i feks fotball. Merk at Per Haugsrud representerte en svensk klubb tidlig på 90-tallet, kun for at den klubben skulle vinne det svenske mesterskapet. Hvis proffene mener at treningsforholdene er bedre, eller de kan tjene mer på å spille for en annen klubb, må de etter min mening få lov til det. Jeg er sikker på at de veier forholdet til moderklubben opp i mot de muligheter og fordeler de kan oppnå ved å skifte beite, nøye.

Samme sak på amatørsiden: Jeppe Nilsen er medlem av oslo Gk, men representerte Stavanger i fjor, fordi han arbeidet der. Han bidro sterkt til Stavangers gode plassering da. Etter å ha flyttet tilbake til Oslo, og meldt overgang innen fristen, er det ganske sannsynlig at han kan kjempe om en av plassene på vårt lag i år.

Forøvrig; Vidar Thorstensen kommer hjem fra Australia, etter å ha spilt på The Sunshine Tour (som amatør), Torstein Nævestad er hjemme på ferie fra universitetsgolf i USA, hvor han er kaptein på laget. Morten Orveland skuffet litt på Meland sist, men spiller godt på Telia og Ecco tour. Christian Berg har vært med 9 ganger før, og skal aldri utelukkes. Skulle det lugge: Johan Elgborn har vært medlem av, og jobbet for Oslo Gk i fire år.

Jeg gleder meg stort til lagnm. Jeg tror rammene og spillerne i denne turneringen gjør dette til en skikkelig golf-fest, som overgår det meste av turneringer på norske baner i år. Dessuten tror jeg at vi får en ny banerekord på Miklagard på søndagen, og vi har flere som kan levere den runden! Samtidig er det flere klubber enn noen gang som kan være med å kjempe om bøtta.

Mitt tips (selvfølgelig meget objektivt):
Oslo
Miklagard
Stavanger
Losby
Borregaard
Hauger er outsider

...og det blir jevnt i toppen

Mvh
Tim

Thor Hellenæs

over 20 år siden

Thor Hellenæs

Endelig!!! Endelig kan jeg ta Herr Johansen, Oslo GK, i en feil!

I år kan faktisk alle spillerne være proer. Dette er ifølge NGF`s intensjoner om å likestille proer og amatører.
Dette gjør at årets LagNM samler landets aller beste spillere og at resultatet fort kan bli anderledes enn tidligere år.

Her er reglene fra NGF:
Golfklubb tilsluttet Norges Golfforbund (NGF) kan delta med lag bestående av spillere som har klubben som sin hjemmeklubb og ellers oppfyller følgende krav:

a) Norske statsborgere med amatør- eller profesjonell status som er medlem av golfklubb tilsluttet NGF.
b) Utenlandske statsborgere med amatør eller profesjonell status som er medlem av golfklubb tilsluttet NGF og som har hatt fast bopel (meldt til folkeregisteret) i Norge de seneste 12 måneder før startdagen.
c) Spillere som i tillegg til a) eller b) oppfyller de vilkår som er fastsatt for turneringen.

Lykke til ønskes alle klubber! Og vel møtt til Miklagard GK 15. juli!

Thor Hellenæs
Sportsjef
Miklagard Golf

Tim Johansen

over 20 år siden

Tim Johansen

Takk Thor, det hadde jeg faktisk ikke fått med meg.
Det endrer forøvrig allikevel ingen ting, snarere tvert om :-)

ManoWar

over 20 år siden

ManoWar

Greit. Jeg legger den død! Men det jeg mente var at jeg ikke vil ha en "Obi Mikel" sak i golfen også (satt litt på spissen).

Klubbene må være litt forsiktige syns nå jeg. Lag-NM er den mest gjeveste turneringa for klubblag i Norge. Da må også klubbene bruke egenutviklede spillere istedenfor å "kjøpe" spillere. En "innkjøpt" spiller som skal ta plassen til en egenutviklet spiller som er et talent er jo ikke en heldig løsning for framtiden.

En løsning hadde vært å skape en rekruttserie for 2. lagene til klubbene. Eller gjort som i mange andre idretter; bruke 2. lagene med en divisjon i mellom 1. og 2. laget. På denne måten blir det gjevere å spille for 1. laget samt at det blir høyere nivå på både 1. og 2. laget.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her