Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Nærspill - hvor i Oslo?

Gunnar

over 20 år siden

Gunnar

Hvor i/nær Oslo er det gode treningsmuligheter for nærspill ?

Enkelte klubber har "Kun for medlemmer" skilter på sine nærspillsområder.

Gunder

over 20 år siden

Gunder

Miklagard, Losby, Nes, Tyrifjorden for å nevne noen ok steder. Er vel ingen glimrende som jeg vet om da.

Gunnar

over 20 år siden

Gunnar

Har forsøkt på Losby, men blitt kastet bort. "Members only" .... ;-(

Er Haga mer gjestfrie?

Fick Naldo

over 20 år siden

Fick Naldo

Bærum GK i Lommedalen har gode nærspillfasiliteter...

HH

over 20 år siden

HH

Rud/Hauger har bra nærspillsområde

Tiger McWould if he could

over 20 år siden

Hallo!!!!!

finnes det bedre nærspilltrening enn Ballerud golfbane?

her går du en runde på 50minutter, og har da hatt 9 par 3 hull, hvor det lengste er 148meter.....
flott stand er banen i også, så man får en viss golf-følelse i tillegg...

kjempegøy lunchgolf, med pølse i mellom paytime og teetime, og nærspill for alle penga.... :)

ligger 7 minutter fra Skøyen med bil..

/Tiggr 0ut

Jostein

over 20 år siden

Jostein

Vet ikke hvordan det er på Ballerud, men anbefaler å ta en tur til Fetsund. De har et bra nærspillsområde. Har vært der en gang, og ble gledelig overrasket.

Martin

over 20 år siden

Martin

Kjekstad!

To puttinggreener, to treningsbunkere, pitchinggreen og drivingrange.
Og ikke minst en fantastisk korthullsbane!

Arne

over 20 år siden

Arne

Alt handler om nærspill i golf. Hvor i osloområdet kan du slå halve wedger 70-80 meter til realistiske greener og få to sprett og stopp som du får under konkurranse (hvis banene er som den bør være) ????

Kanskje på Miklagaard...

Realistisk spilltrening må til i store mengder ellers blir det mye bortkastet trening.

Si du slår 2000 rangeballer fra et litt rufsete lie til en treningsgreen som er hard eller myk med 1000 pitchmerker, hvor stopper ballen ? Du kan trene deg grønn på å slå dette slaget, når du så kommer på banen går ballen 30 % lengre, du slår fra et bedre lie, får mer høyde, du får mer spinn og ballen stopper med 3 meter mindre rull enn på rangen. Hvor lang slår du de ulike køllene ? Svaret er desverre at du ikke har fått noen meningsfull feedback fra range treningen og kan slå ballen 10 meter for langt eller kort uten å forstå en dritt.....1800 av ballene er borkastet for ikke å snakke om 1500 kr......

over 20 år siden

igjen, prøv ballerud.

fullverdig kvalitet, par 3 hull, flere innenfor wedge lengde. korteste hullet er 69 meter.

/me 0ut

nærspill

over 20 år siden

nærspill

Bogstad...

Ta deg en tur til Bogstad og gå et stykke utover banen....Til høyre for hull 2 (?) er det en nydelig treningsgreen;)

Marius

over 20 år siden

Marius

Tiger McWould if he could, nærspillsområder på Ballerud?? Dårlige, spille på banen er en ting, men der kan du jo ikke trene på de slag du trenger å trene på, så blir det jo litt dyrt å trene da.
Losby og Bærum har de beste nærspillsområder etter min mening.

over 20 år siden

Marius:

kall det hva du vil, men å spille 18 par 3 hull for 180 kroner, med såpass stor variasjon som det er der, det kaller jeg god nærspilltrening, samtidig som du får spilt litt golf.
det er i hvertfall meget god trening for meg som ikke har som selvfølge å treffe greenen på alle par 3 hull rundt omkring.

dersom man ønsker rene treningsområder, så er det klart noe annet.

har ikke vært på Losby og Bærum, men Bogstad og Asker har også fine treningsforhold.

/me 0ut

Til Tiger McWould if he could

over 20 år siden

Til Tiger McWould if he could

Er det matteutalag på Ballerud? I såfall er ikke det nærspillstrening.

over 20 år siden

Men kjære vene....

jeg sier jo nå at dette er god nærspilltrening for de som IKKE TREFFER GREENEN HVER GANG DE SLÅR UT PÅ ET PAR3 HULL.....

det vil si at du får et andreslag, som kan ligge på samme type variasjoner som en hvilken som helst fullverdig golfbane, men med vesentlig større hyppighet enn på en slik bane. dermed blir dette knallbra nærspilltrening.

dersom du har hcp 2 eller noe, så er det nok større sjans for at du treffer greenen enn det er for meg, og da kan du gjerne holde deg unna Ballerud for min del.

jeg er ikke medlem der, men setter pris på banens kvaliteter, og ikke minst det at jeg kan stikke innom for en runde i lunchen uten å være borte i stort mer enn 1 time.

reis hvor du vil du... jeg liker treningsfølelsen jeg får av å spille Ballerud, hvis jeg kan få lov til det, og da vil jeg også gjerne få anbefale det for andre uten å bli halshogd av sånne som deg........

ja, jeg er vel sur da..... har ikke fått spilt golf i dag nemlig......

hehe

Hans Thore Rafoss

over 20 år siden

Hans Thore Rafoss

Er det noen som har telefonnr til Driving Rangen på Ekeberg?

Er denne åpen nå ?

Takker på forhånd for svar!

Quasimodo

over 20 år siden

Quasimodo

Rangen på Ekeberg er historie. Fikk ikke lov å holde på lenger. Foppallen trengte vel den plassen også :-(

Tom

over 20 år siden

Tom

Grunnen til at rangen på Ekeberg ble stenkt er at damene med lilla hår og puddeler ville b ruke stedet. Neida, Ekeberg vel satte spiker i hjulene og klagt. Mente området skulle brukes til lufting av hunder.
Og da fikk de ikke holde på lengere. Mmen det er jo et fint sted til å trene nær spill. Ikke noen bunkere/grener men masse gress til å trene med vedger. Lykke til.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her