Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Bra Miklagard!!

Per

over 22 år siden

Per

Syntes det var på tide med en ny overskrift i diskusjonen om Miklagard.
Nå går de rette veien med prioritering av medlemmene og lar greenfeegjester betale hva det egentlig koster. Når medlemmene er villig til å bidra til å ha en nesten privat bane, må vel det være vår (ja, jeg er medlem) fulle rett? Hvis alle brukte like mye tid på sin egen bane som de bruker til å kritisere noe de ikke har greie på, ville alt vært bra og golfnorge ville atter igjen være et hyggelig sted å være...

o.b.

over 22 år siden

o.b.

Støtter den fullt ut!!!

B

over 22 år siden

B

Denne støtter jeg. Det er vel ikke så vanskelig og la eierne selv bestemme hva som skal skje på sin egen bane (jeg er ikke medlem) !!

Funderende

over 22 år siden

Funderende

Hvor egoistisk er det mulig å bli?? Snakker om å tenke på seg selv først og deretter seg selv!! Håper ikke denne holdningen er utbredt i Golf- Norge!! Da blir det ikke mye rekrutering, dvs. noe vil det bli, og det er de bortskjemte fjortisene og deres fedre med kontoen så full av penger at de ikke vet hvor de skal gjøre av dem!!
Det er faktisk noen som spiller golf utenom å ha 1 mill. disponibelt til en hver tid!!

Lykke til videre i ego-land!

Ego

over 22 år siden

Ego

Egoistisk??

Det er rimelig innlysende at å spille golf er like frivillig som alt annet. Det er typisk Norsk at noen mener det skal være likt for alle. Stikk fingeren i jorden mann! Se rundt deg! Det er faktisk slik at man betaler for det man får. Golf er intet unntak!

Jeg betaler gladlig mindre hvis det er mulig, men hvis jeg vil ha en viss standard og opplevelse, må jeg være forberedt på å ta konsekvensene.

Det som er mer interessant å diskutere er hvordan klubbene forvalter verdiene til eierene. Det er desverre alt for høy sigarføring og arroganse blant enkelte ansatte hos klubbene og det er noe som eierene må være oppmerksomme på. Klubbens ansatte er der kun for å levere hva eiernene ønsker. Det må de ikke glemme. Sånn er det også ellers i forretningslivet og sånn må det være i en profesjonell drevet golfklubb.

Funderende

over 22 år siden

Funderende

Til "ego"

Vår uenighet bunner nok i hva vi mener Golf skal være, hvis vi ønsker å utvikle sporten og få ungdom til vår sport må vi kunne tilby dem å spille på alle typer baner for en rimelig pris. I de fleste andre idretter koster det ikke mer for utøveren å spille/utøve sin idrett på et bra anlegg i forhold til et dårlig anlegg.
Du vil trolig at pengene skal styre hvilke sport de unge velger, mens jeg vil at de skal få velge mer fritt uten at pengene skal begrense mulighetene.
Mitt mål (som kanskje du vil se på som en fantasiverden) er at Golf skal bli likestilt med andre idretter/sporter og kunne tildeles tippemidler og kommunal/statlig støtte osv. slik at vi kan få enda flere til å begynne med spillet og dermed øke nivået på norske spillere. Dette uten å tømme kontoen til de håpefulle og deres foreldre.

Forsåvidt enug i det siste avsnittet i ditt innlegg, med unntak av den siste setningen. Hvis dette er din holdning til bedrifters ansatte håper jeg for all del at du ikke leder noen bedrift, da mangler du utrolig mye kunnskap om ledelse og jeg synes synd på de som er/hadde vært dine ansatte!!!!!!!

Funderende

over 22 år siden

Funderende

Mente selvsagt fra Klubbens ansatte..... osv. dvs. siste 3 stn.

Ego

over 22 år siden

Ego

Svar til "Funderende"

Ser at jeg trenger å være mer presis i hva jeg mente om klubbens ansatte. Ledelse er også ansatte! Det jeg mener er at klubbens ledelse ( ansatte ) må vite hvem de jobber for og ikke drive klubben som den skulle være deres egen lille lekegrind. Enkelte er meget opptatt av seg selv og hva de måtte mene istendenfor for å tenke på medlemmenes beste.
Når ledelsen er mer opptatt av å bruke tid på å arrangere uforholdsmessige kostbare turer som bare et fåtall mennesker deltar på, fordi de selv kan tenke seg å reise på turer til fjerne himmelstrøk, så begynner jeg å lure på hvilke prioriteter de har og om de innehar de rette kvaliteter til å inneha viktige ansvarsstillinger.

Oge

over 22 år siden

Oge

Svar til Ego

Hvis dette var en kritikk myntet på Miklagards ledelse , så er den fullstendig feilslått.
Ledelsen på Miklagard er sjeldent dedikert og motivert , og har et servicenivå for sine medlemmer som ligger på høyeste nivå.
Om man i tillegg arrangerer turer for sine medlemmer (og eventuelt andre) utenom sesongen , så må det være bra selv om det ikke passer for din (eller min) lommebok!
Har du noe å klage på måten de driver klubben på ego, eller er det bare sutring og misunnelse over at du ikke har råd til golftur?

Ja

over 22 år siden

Ja

Stiller meg i rekke bak siste taler og bukker og takker for innsatsen som gjøres av ledelsen på Miklagard. Dette var den mest feilslåtte kritikken jeg har sett!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her