Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Treningstips

Curtis Weird

over 20 år siden

Curtis Weird

Har tenkt meg noen flere ganger på rangen i år enn vanlig. Er det noen som har noen geniale tips eller tricks som virker???

Begynner med et selv:
Slå med lukkede øyne for å trene opp balansen. Første gangen jeg prøvde, var det litt ekkelt å svinge. Man må svinge litt roligere og tenke balanse for å få en fin ettersving-posisjon. Ypperlig sammen med rytmeøvelser....

Swinger

over 20 år siden

Swinger

Best tips tror jeg er:

Slutt å trene på rangen. Tren heller chipper og putter.
Hvis dere har eget treningsområde bruk dette for å trene fra 100 meter og inn.

Tiger McWould if he could

over 20 år siden

Tiger McWould if he could

Enig med Swinger.

slå med lukkede øyne gir meg litt flashback til filmen "Bloodsport" med Jean Claude Van Damme.... hehe... trente karate med bind for øynene....

bruk bunker og treningsgreen for alt det er verdt....

Svingtrening tar jeg sammen med Pro. det får jeg best utbytte av, ved siden av å filme meg selv på Rangen.... er stilig å se alle de teite feilene man gjør.... ;)

/me 0ut

Hænsen

over 20 år siden

Hænsen

Et godt tips! Spill på banen så ofte du kan. Spilling er den beste treningen du kan få.

wiggy wammy

over 20 år siden

wiggy wammy

Swinger: Det er viktig å trene nærspill, enig i det.....men for guds skyld ikke slutt å trene på rangen......til slutt eier du ikke svingteknikk, og du kan være verdens beste på nærspill om du bruker 5-6 slag inn til hver green........range er også viktig!! jeg sier ikke at du nødvendigvis er som dette, men dette var bare et eksempel

kamp1

over 20 år siden

kamp1

Spill på bane (selskapsrunde) har selvfølgelig ingen ting med trening å gjøre.

Ønsker du å bli en bedre golfspiller, uavhengig av det nivået du er på i dag, så er tiden du bruker på nærspill den mest effektive treningsformen.
Golf er en idrett som krever utvikling av din teknikk, uansett hc.
Mitt tips.
Gå aldri en runde uten å bruke 1 time på nærspillsområdet. Fokuser på REPETERING, som garantert vil produsere resultater.

PGA-touren neste...

over 20 år siden

PGA-touren neste...

Kanskje ikke.

Er det noen som har synspunkter på om det er mulig å trene seg opp til å få særlig økt køllehodehastighet i trefføyeblikket? Slår ganske stabilt, med grei lengde, men ikke god. (Si, 140-150 m carry med 5-jernet f.eks.) Uten at jeg har målt den, tror jeg kanskje jeg må ha opp *farten* på kølla for å slå lenger. Og vi vet jo alle at dette ikke har noe med krefter å gjøre, vi har jo sett den trettenårige spjælingen på rangen som sender suserne av gårde på rekke og rad.

Men altså... Mulig for en "eldre ungdom" å gjøre noe med *hastigheten* spesifikt, eller er det toget gått...?!

Kom gjerne med treningstips hvis velfundert...

Swinger

over 20 år siden

Swinger

Du kan antakelig gjøre lite med arm-hastigheten din.

Oppgaven blir da:
Hvordan bevege køllehodet raskere med samme arm-hastighet.

Du ser det på alle gode spillere. De har minst 90 grader mellom armene og kølla i nedsvingen. Hvordan du kan gjøre dette om til et stabilt og godt slag på ballen tror jeg en Pro skal fortelle deg.

Den lokale proen neste....

over 20 år siden

tror jeg det er det beste tipset du kan få her.
Mye å hente på svinghastighet med korrekt teknikk. Om du er noe eldre ungdom kan du forbedre deg mye med bedre teknikk.
Ikke hør på sving-tips fra oss amatører, da går det fort galt.

over 20 år siden

Tipset var ikke relatert til ditt innlegg Swinger, jeg leste det etter å ha skrevet mitt. Vi er vel enige.

Marius

over 20 år siden

Marius

Hvorfor ønsker du å slå lenger med jernene dine?
Det er jo et presisjonsverktøy!

Marius

Mr. B

over 20 år siden

Mr. B

Rangen brukes kun til oppvarming før en runde dersom du har svingen inne og treffer ballen greit. Trene gjør man ved å pitche, chippe og putte. Det er her man sparer slag... Man kan slå 3 møkkaslag og allikevel være i nærheten av green på et par 4...det er da det gjelder og være god med de korte jernene og stekespaden for å redde bogey!!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her