Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

et par nye køller, tips?

Led

over 20 år siden

Led

Er på starten av min 2. sesong nå og har 28hcp.

Slår som regel greie utslag med drivern (10.5 King Cobra), og slår greit med 5-jern og oppover.

Problemet er 4 og 3 jernene, og jeg har i tillegg ikke noen andre woods i bagen, så spranget fra 5-jern til driver blir litt vel stort.

Jeg tenker å bestille meg et par nye køller for å dekke denne forskjellen, og har sett mye på såkalte hybrider.

Har tenkt på muligens en vanlig 5-wood, pluss en 21 graders hybrid. vil dette være greit dekkende distansemessig, og i tillegg køller som muligens ikke vil gjøre at jeg røsker av meg alt håret i løpet av sesongen? Burde jeg kanskje gå for en 17 gr og en 21 gr hybrid istedet?

Har jo tenkt litt på en 3-wood også, men har prøvd en og følte at den var vanskelig å treffe stabilt med..

Er takknemlig for tips og innspill.

Led.

PC

over 20 år siden

PC

Siden du slår bra med driveren, trenger du en wood primært til å slå lange slag fra fairway og til utslag der driveren blir for lang. Da blir 3-wood for vanskelig. 4 eller 5-wood er bedre. Og så en 20-22 grader utility wood/iron.

Jeg bruker driver, 4-wood (17 grader), 21 utility iron, 5-PW og det fungerer bra. Single hcp.

Bobby Peru

over 20 år siden

Bobby Peru

Prøv oxo 16gr TM mid rescue - har den selv, funker kjempebra!
Mht. woods er jeg enig med PC - prøv oxo 4+ (15/16gr med kortere skaft enn 3 wood = mer kontroll).

MC

over 20 år siden

MC

Gå for Utility-woods!! Det er lettere å slå enn både jern og vanlige woods. Gjerne TaylorMade-rescue eller KZG-utility. Spiller selv på sistnevnte og er meget happy!!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her