Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Scangolf turnering?

Lavida

over 20 år siden

Lavida

En liten ide, bare et frø:

Hva med å tromme sammen til en høstturnering for deltakerne på forumet? Så kunne alle deltakerne fått et klistremerke med sitt eget nick på ryggen (tipper noen ville fått ryggen full). Etterpå kunne vi hatt en sosial samling, og "kranglet" (neida) og hygget oss "live".

Dette får de til på forumet på golf.se, hvor SC-Open er et (prestisjefylt) høydepunkt for mange.

En sentral bane på Østlandet ville vært mest naturlig utgangspunkt. Noen synspunkter?

Tomba

over 20 år siden

Tomba

Så klart det hadde vært gøy..

Hva med Kongsberg, den mest utskjelte og omtalte banen på dette forumet....(tror jeg)

Proffen

over 20 år siden

Proffen

Prøv en gang til, og la en med fullt navn ta initiativ til turneringen.
Jeg har en følelse av at oppslutningen vil bli større da....

Og så blir det jo mye morsommere å spekulere i om de som går i ballen din er det eller det nicket på Scangolf :)

Gunnar S

over 20 år siden

Gunnar S

God idè Lavida !!

Toughloose

over 20 år siden

Toughloose

Morsomt forslag, men vi kunne jo aldri komme til enighet om hvilken bane vi skulle spille på.... hehe

flere baner!

over 20 år siden

flere baner!

så lag en turnering på flere baner da! MIklagard og kongsberg og meland har jo vært nevnt et par ganger her inne... ! :)

Proffen

over 20 år siden

Proffen

Det hadde vært hyggelig med en turnering på flere baner!
Hva med en Scangolf-turnering hvert år?
Hva med premiering i forskjellige Community-rangeringer/klasser som Slag, putter, GIR, poeng, fairwaytreff etc?
Mange muligheter her!
Kom med flere forslag!

Husk: Mulig det blir mindre oppslutning med utstrakt krav om reising?

Proffen

over 20 år siden

Proffen

Hva med å la web admin lage et utkast til turneringsforslag?

veggiss

over 20 år siden

veggiss

jeg er med!! må bare sandbagge handicapet først :P

ulrik

over 20 år siden

ulrik

jeg vet ikke hvorfor, men av en eller anne grunn tror jeg at; de som blir med i denne turneringen kan mer om data enn de kan om golf. Fortell hvor det blir, så kan jeg stå i buskene å filme. Det er et godt tiltak , ikke missforstå meg.

Kongen av Skollenborg

over 20 år siden

Kongen av Skollenborg

Hyggelig at dere foreslår Kongsberg.
Ikke noe problem å få til turnering her. Tror til og med at den nye ledelsen er veldig hyppe på å vise frem "nye" Kongsberg etter all elendigheten som har vært siste 2-3 årene.

Fick Naldo

over 20 år siden

Fick Naldo

Jarle, tar du et innledende initiativ til denne gode ideen? Hva med Tyrifjorden?

Tigerfan!

over 20 år siden

Tigerfan!

Det skulle ikke være umulig å få arrangert noe slikt på min hjemmebane Nes GK, hvis interessen var der. (men det er vel tvilsomt om noen av dere gidder å komme og spille på "potetjordet" vårt! ) ;)
Kan kombineres med en god matbit i det utsøkte spisestedet våres!

mvh

Knurrik

over 20 år siden

Knurrik

Foreslår Miklagard. Jeg trenger å senke HCP mitt, og Miklagard er letteste stedet å gjøre det

Joppe (heter jeg ikke)

over 20 år siden

Joppe (heter jeg ikke)

Å lage en turnering med deltagerne fra dette forumet blir ikke lett! Her er det folk som slår 5-600 meter, de fleste har singlehandicap, er vant til å spille golf over hele verden, og "vanker" på de mest eksklusive banene, er sinnsykt opptatt av tregt spill og hvor utrolig teite alle andre er, er verdensmestere i regler, har fått hole-in-one flere ganger osv. osv. M.a.o. her er det neppe en ærlig sjel som tør å bruke nicket sitt på ryggen i en tunering.
Dette forumet består av 80 % tullinger, og 20 % seriøse deltagere. Jada, bare skriv at jeg er blant de 80, men det preller av, jeg har forsøkt tidligere med seriøse innlegg men det ender alltid med masse usakligheter om stavefeil og drittslenging.

Jalla

over 20 år siden

Jalla

Du treffer spikern på hodet, Joppe.
Det blir kanskje en 2er-ball med Simen Fulland og Ulf Laurang, hvis da ikke Ulf er ute og spiller 100-runder på AMA-tour.
Tar nevnte 2 turen til Mekka og spiller på Meland blir sikkert Henrig Færevåk med også.
Tviler på at Lavida selv tør å stille opp. For ikke å si barnslige Bjarne og sensasjonsjournalisten SR.

wahtever

over 20 år siden

wahtever

Dere er alt for negative, saken er jo den at det ikke går an å komme til enighet her og det er vel egentlig ingen grunn til å gjøre det heller. Om bare noen tar ansvar, ringer en bane i nærheten av de fleste brukerne her, sier der og da skal vi spille og fyrer opp et påmeldingsskjema så er vel jobben egentlig gjort. Drit i om det blir 10 eller 100 deltakere første året, det viktigste er en god stemning og at de som ønsker å møte hverandre får gjøre det.

Fjosok

over 20 år siden

Fjosok

Problemet er vel at vi som er tøffe i trynet her på forumet ikke har lyst til å avsløre hvor elendige mennesker vi egentlig er.

Lavida

over 20 år siden

Lavida

Jalla skrev:
"Tviler på at Lavida selv tør å stille opp. For ikke å si barnslige Bjarne og sensasjonsjournalisten SR."

Av alle dine konstruktive innlegg her inne, er ikke dette noe dårligere.

Hvorfor skulle jeg stille opp i en turnering jeg selv foreslår? NEVER! Du gjennomskuet meg: Jeg la nok forslaget inn på forumet av ren og skjær skrivekløe, aldri i livet om jeg skulle tørre å stille. Tenk så mange fremmede folk da, gitt!

I ettertankens klare lys - og med Jallas kloke ord i minne - skulle jeg ALDRI foreslått noe slikt som dette. Barnslig og dumt av meg. Og like dumt er det å applaudere forslaget.

Kan du please tilgi oss villfarne, Jalla?

Swinger

over 20 år siden

Swinger

Kanskje det skulle være Foursome eller Fourball.

Alle spiller med en "venn" mot et par av de som du er mest på jakt etter for øyeblikket, med mulighet for å få nye venner eller uvenner og dermed måtte bytte medspiller og motstander underveis.

Synes det ville gjenspeile ånden på forumet ganske godt.

PS!
Selvsagt må alle spille med det HCP som blir beregnet ut i fra de ferdighetene hver enkelt har fortalt om her på forumet. Nytt HCP fastsettes (forhandles) i en ny diskusjon. Mitt er ca 80 (kan forhandles)

Fjosok

over 20 år siden

Fjosok

Jeg foreslår jaktstart.

Swinger

over 20 år siden

Swinger

One-club.

3 poeng for treff
2 poeng innenfor 1 meter
-2 poeng utenfor 1 meter

Tigerfan

over 20 år siden

Tigerfan

Heh,.. med de ferdigheter de fleste her skryter på seg, så måtte man vel ha spilt på mellom 60-65 på runder for å unngå å skrive seg opp! For man må vel følge det hersens stableford-systemet!
Og tenk på alle de straffe-slag man hadde fått, med alle de regelrytterene som er her! Wow. Man skulle vært fornøyd hvis man gikk under 95 tenker jeg!

Kunne blitt en artig opplevelse egentlig! :D

Jalla

over 20 år siden

Jalla

jeg blir bare med hvis det blir scratch-turnering.
Og så må det være obligatorisk med en saftig dram før start.
Foreslår 0,15cl ren akkevitt per kilo kroppsvekt.
Det skulle bli ca 6,75 vanlige drinker for meg.
nok til at kjeften går i ett, og ikke mer enn at spillet glir fantastisk.
Den som har over 80 slag blir utestengt fra forumet her for han hakk'e peiling på golf.

Børje Pedersen

over 20 år siden

Børje Pedersen

Dette virker som en god ide dere,og den støttes av undertegnede. For å unngå alle missforståelser og diskusjoner, foreslår jeg at vi utnevner Asbjørn Ramnefjell som Tournament director, med eneansvar for banevalg og gjennomføring. Det finnes vel ingen mere uhildet inne på dette forumet, så det skulle være i de beste hender.
Forutsett at det blir ett seriøst arrangement, stiller Nettogolf.com med de nødvendige premier.

Tomba

over 20 år siden

Tomba

Jeg ler så jeg griner!!!

Dette er veldig bra, mange strålende innlegg!!!

Det hele topper seg jo med at Børje kommer med innlegg og foreslår Asbjørn som enerådene sjef.

Noen som topper den....??

Teldar

over 20 år siden

Teldar

Jeg stiller hvis det blir seriøst.

En til som er med

over 20 år siden

En til som er med

Larvik er et fint sted for en turnering :-) Da slipper jeg å reise så langt !!

Benedicte IV

over 20 år siden

Benedicte IV

Jeg kunne også tenke meg å stille opp, men jeg vil helst slippe å se trynet på propagandaminister Ramleskrell. Den mannen prøver å skape seg sin egen verden å leve i, og det kan han få lov til. Men jeg blir ikke med der.
Dessuten... tror jeg Rampekjell ikke vil ha noe med Scangolf sine debattanter å gjøre. Han har jo sitt eget sensurerte komikkforum som jeg ser mange her også nedverdiger seg til å debattere i.

Lavida

over 20 år siden

Lavida

Flott at nettogolf stiller med premier. Bravo Børje! Men at Ragneknall skal lede turneringen er et forslag på linje med en regjering utgått fra SV og FrP ...

Teldar

over 20 år siden

Teldar

Sett fokus på sak.

Tid - Sted.

Mitt forslag: Nettogolf ligger jo i Elverum, der er det en fin bane. Kanskje Børje kan fikse et lite opplegg?

Snoop

over 20 år siden

Snoop

Hva med oss her i Stavanger, vi vil også være med.
Vi møtes på midten - Kvinesdal...
Kan til nøds strekke oss til Arendal.

Børje Pedersen

over 20 år siden

Børje Pedersen

Kunne nok latt seg gjøre å fikse til noe her ja, men da måtte det blitt en hverdag. Jeg har, som hullsponsor på Elverum, en turneringsdag disponibel , og den vil jeg gjerne stille til rådighet. Flytting av denne til helg er jeg mere usikker på.
Som sakt, jeg er positiv til det meste, bare det blir greit opplegg.
Sekretæriatsfunksjon og organisering er i de beste hender her.

Tiger McWould if he could

over 20 år siden

Tiger McWould if he could

sukk.... når noen kommer med positive tanker og innlegg, så må alltid noen idioter ødelegge med å harve over og plukke fra hverandre hele greia, så det renner bort i bunkersanden på grunn av usakligheter i innlegget.

Børje:
supert med premier, men kanskje noe nærmere Oslo ville vært enklere å få mange deltakere til?

personlig har jeg ingen problemer med Vassbjørn Ramstaball, og han har jo så mange morsomme navn, så han bør absollutt være med på dette..... :O)

/Tiggr 0ut

Proffen

over 20 år siden

Proffen

Hva med en turnering i hver landsdel der det er interesse, så kan man justere i henhold til banens slopeverdi?

Da slipper alle å reise så langt.

Smilende Sam

over 20 år siden

Smilende Sam

I dette forumet blir man aldri enige om noe...... Stjerne til BP for å stille turneringsdagen sin til rådighet. En turneringskomite med BP, Ramnefjell og Jarle burde kunne fikse dette.

Goofy

over 20 år siden

Goofy

Re: Det blir kanskje en 2er-ball med Simen Fulland og Ulf Laurang, hvis da ikke Ulf er ute og spiller 100-runder på AMA-tour.

IKKE mobb Ulf, jeg spilte med han i fjor, og da gikk han en kjemperunde (iflg han selv) på 98 slag. :)

Brad Pitt

over 20 år siden

Brad Pitt

.....vil egentlig bare ha et passende nick på ryggen når jeg møter opp på turneringen.

Jennifer Aniston

over 20 år siden

Jennifer Aniston

... skal prøve å ikke drive deg i bakhodet...

Hva skjer?

over 20 år siden

Hva skjer?

.

Angelina Jolie

over 20 år siden

Angelina Jolie

Jennifer - trekant? :-)

SJ

over 20 år siden

SJ

Mange gode forslag her nå (spesielt det siste?).

Med tanke på bane burde det vel være mulig med en "poll" i regi av Scangolf? La oss nominere 10 baner innenfor en radius på en times kjøring fra Oslo, og så kjører vi avstemning.

SJ

PS. Det burde kanskje være et ip-filter på avstemingen, slik at hver pc kun kan stemme én gang. En stemme per nick hadde blitt rimelig urettferdig...

Olavsen

over 20 år siden

Olavsen

ja for da hadde det blitt 200 stemmer og 5 deltagere...
Glem hele turneringen. Den blir aldri noe av

Proffen

over 20 år siden

Proffen

Nominerer følgende, rekkefølge uten betydning( noen har kanskje litt dyr greenfee?):

Miklagard
Losby
Evje(Moss og Rygge)
Asker
Tyrifjorden
Skoger(Drammen)
Oppegård
Drøbak
Solum
Kongsberg

Larvik må jo med...

over 20 år siden

Larvik må jo med...

Larvik må jo med, ligger sentralt rett ved E18...

Hva med Hauger?

over 20 år siden

Hva med Hauger?

Bør helt klart være med i diskusjonen.

Hauger my ass

over 20 år siden

Hauger my ass

Hauger? er du tullerusk, det er jo alle dager satt av til damer og gamlinger, er ikke mulig å få tid der..

:-)

Jeg nominerer heller en forholdsvis rimelig klubb som helt sikkert rydder plass til en turnering: Østmarka.

SJ

over 20 år siden

SJ

Jeg kunne av personlige årsaker tenke meg at en Østfold-bane ble nominert. Fortrinnsvis Skjeberg, den er meget fin. Alternativt Onsøy.

SJ

Hva med hauger

over 20 år siden

Hva med hauger

Greit nok det "hauger my ass". Vet ikke noe mer enn at jeg liker banen.

Med østmarka? Det er i allefall ikke noe godt alternativ etter MIN mening.

Heller kongsberg da. Kongsberg har jo ikke så dyr greenfee og der tror jeg det er mulig å arrangere turneringen.

Asle I. Brun

over 20 år siden

Asle I. Brun

Syntes ikke Kongsberg er noe alternativ med de fairwayene de har for øyeblikket. Da må det iallefall bli lenge til...

Holder også en knapp på Onsøy og Larvik... Fine baner etter min mening..

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her