Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Putte kunskaper

Putte

over 20 år siden

Putte

Her er en lite notis jeg har lest.
Hvor mange putter har dere i snitt på 18 hull.
Noe å trene på kansje.

On the PGA Tour...at the 2005 MCI Heritage Classic...A new record on the PGA Tour was established for the fewest putts over 72 holes with a grand total of 92 putts.
Round 1 -- 23 putts
Round 2 -- 26 putts
Round 3 -- 21 putts
Round 4 -- 22 putts

Total ------ 92 putts

Har fjernet litt reklame. Bra puttig eller??.

dysletikerpolitiet

over 20 år siden

dysletikerpolitiet

Ååååå!

Vet dette høres utrolig prippent ut, men "putte kunskaper" er en så dårlig overskrift at jeg såvidt gadd å lese innlegget.
Kunnskaper skrives med to n'er, og ordet skal ikke deles. Puttekunnskaper er fasit.

KølleKalle

over 20 år siden

KølleKalle

Det spørs.
På en bane med små greener behøver det ikke være så eksepsjonelt bra, dersom spilleren så vidt bommer på greenen og chipper inn til en-putt mange ganger.
En god green er også mye lettere å putte på enn en typisk norsk green.
Selv så senker jeg 90% av 3-metersputtene på min franske hjemmebane, mens her i Norge må jeg ned mot ca 1 meter for å oppnå samme resultat.
Men i eksemplet over er det bestenotering på PGA-touren, så man kan vel ikke si annet enn at det må være "verdensrekord".

For den som ønsker å sette ny putterekord kan jeg anbefale Quetigny-banen i Dijon i Frankrike. De har knøttegreener av høy kvalitet, og jeg har personlig rekord med 22 putter der (på en 83-runde), mot ca 34 i snitt på norske baner....

Hænsen

over 20 år siden

Hænsen

Det har helt klart en sammenheng i hvor mange greener du treffer også. Misser du flere greener har du færre putter. Se heller på hvor mange putter pr. GIR du har. (pr. greentreff). Prøver å ligge på 1,7 - 1,8 der selv. Ellers snitter jeg vel på ca 30 putter pr runde i Norge.

Truls

over 20 år siden

Truls

Få putter, totalt, forteller mer om hvor god man er til å CHIPPE!
18 greenbom kan bety 18 chip/1-putt = 18 putter. Eller kanskje enda færre hvis man har chip-ins.
18 putter på en runde betyr dermed sykelig bra chipping!

Langemann

over 20 år siden

Langemann

Begynn med langputter og få ballen i hullet

Tom

over 20 år siden

Tom

Det står på PGA TOUR så banen er nok både lang og rask. Gutta er vel flinke til å treffe greaner også etter det jeg har sett. Snitt på 23 under konkuranse er jo utrolig. Sjekket banen og den var 6973 Yards Altså ca 6300 meter par 71.

http://www.pgatour.com/tournaments/r012/course

???

over 20 år siden

???

KK;
senker du 90% av alle 3-metersputtene på banen? eller snakker du om den flate treningsgreenen?

KK

over 20 år siden

KK

Snakker om alle 3m-puttene på banen.

???

over 20 år siden

???

Da putter du sinnsykt bra.

Iflg Dave Pelz' statistikk fra PGA touren går ca 20-30% av puttene fra 10 fot i (ca 3m).

Lavida

over 20 år siden

Lavida

Kølle-Kalle, nå må du ikke snappe nicket til den originale KK. Han senker kanskje ikke alle tremetersputtene slik som deg, til gjengjeld kommer han til å overraske alle på P4-touren på Meland neste helg (gitt at han velger rett caddie ;-). Go KK!

Lavida

over 20 år siden

Lavida

Apropos bra putting (og chipping). Sjekk Stan Utley's noe bisarre rekord:
PGA TOUR Records (1) While playing in the 2002 Air Canada Championship, Stan broke a record that was set 50 years ago for the fewest putts (6) on 9 holes.

Seks putter på NI HULL!! Stan Utleys spiller fremdeles på PGA-touren, men puster Dave Pelz i nakken som USAs største nærspillsguru.

For 25000 kr/dag deler han gladelig sine hemmeligheter.

Tom

over 20 år siden

Tom

Vinner ikke mye på 9 hull men likevel. Når man kan ta 25000 for en dag med trening har han jo gjort noe rett. lol. Er jo ekstra bra å gjøre sånt i turnering. Skulle vist resten av runden også.

Lavida

over 20 år siden

Lavida

Han misset forøvrig cut'en :-(

Kalle Kølle Klovn

over 20 år siden

Kalle Kølle Klovn

dysletikerpolitiet: Hva er dysletiker?

Putte-Frans

over 20 år siden

Putte-Frans

Engelskmannen Harold Swash, puttetreneren til bl.a. Padraig Harrington (og mannen bak Yes!-putteren), er visstnok den beste ever med putteren. Om jeg ikke husker feil, har han seks ganger hatt 19 putter i turnering.

Bølla

over 20 år siden

Bølla

Hvor mange GIR hadde han da? Hvor mange chipper og pitcher? Dette spiller jo inn på antall putter. Dette innlegget er IKKE for å si noe stygt om Swosh, men fordi jeg ikke vet dette.

Putte-Frans

over 20 år siden

Putte-Frans

Bølla, jeg har ingen anelse. Vet bare at han er anerkjent som utrolig god med putteren.

Bølla

over 20 år siden

Bølla

Ok........det er greit vettu.........vet også at Swosh kan å putte......

Putte

over 20 år siden

Putte

Æsj, hvorfor skal en slik amøbe av en ord delings dust rappe nick'et mitt? Teiting.

The real Putte

Tom

over 20 år siden

Tom

Ord delings dust?. Dysletiker??.Etter denne behandelingen kommer han/hun sikkert ikke tilbake heller. Bra jobba, her blir det bare masse sære duster til slutt om dere holder på å mobber alle og envær som har noe å si. Har dere ikke annet å gjøre en å klage på hvordan folk skriver så "hopp i havet" elle lignene. Skrive feil??? Sikkert. Bryr jeg meg. NEI

ATH

over 20 år siden

ATH

Jei re ike saa god til å skrvie: nem jæi håpre dte re geirt at jæi skrive lit paa dene sidden for jæi re interrresserte i gofl., De re vell de viktikste?

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her