Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Wie og herreturneringer

here's johnny!

over 20 år siden

here's johnny!

Leste nettopp at Michelle Wie var invitert til å prøve seg under en turnering på PGA-touren. Dette kunne medøre en plass i British Open, hvis hun ble best av ikke-kvalifiserte spillere. Hun skulle også prøve seg på US Open kvalet. Jeg må si jeg syns det er feil at damer får Wild Cards ti turneringer på den gjeveste touren av alle. Hun har ikke vunnet en proffesjonell turnering enda, og jeg er usikker på ranking, men jeg vil ikke si hun er Top 10 i verden blant damene.

Det jeg misliker med hennes deltakelse, er at hun tar plassen til en spiller som sliter for tilværelsen på touren. Hvorfor skal noen måtte vike for å se en tenåring slite for å klare cuten? Med drømmegolf fra hennes er kanskje en topp 50 innen rekkevidde.
Hun kan som alle få sjansen til å kvale til Nationwide-tour o.l, men ikke på bekostning av andre som sliter for tilværelsen på de mindre tourene i USA.

H

over 20 år siden

H

Helt enig i dine betraktninger, men det er penga som rår. Og hvis Wie er med i en turnering så får arrangøren mye mer blest om turneringen og mer sendetid på TV = Mere penger.

Helt Enig

over 20 år siden

Helt Enig

Ja sad but true

Harald

over 20 år siden

Harald

Tror nok sammenhengene er litt mer kompliserte. At Wie er med skaper mer blest , publikum og media om turneringen. Sponsoren får mer valuta for sin dollars. Så til syvende og sist kan det hende dette kommer mange til gode, inkludert sistemann som skulle ha vært med i steden for Wie.

Ulan Bator

over 20 år siden

Ulan Bator

Ja det er nok mye penger som bestemmer... Synd att det har blitt sånn i idretten (særlig i USA).

Ta f. eks i går under NBA semifinalene der dommeren åpenbart favoriserte Miami Heat mot Detroit Pistons ettersom Miami Heat er et mer publikumvenlig lag å ha i finalen. Heldigvis kan ikke dommerne påvirke golfen alt for mye.

Synes dog at en skal skille en smule på Michelle Wie og Annika Sörenstam... Sörenstam har jo bevist over flere år at hun er kvinnegolfens klart beste spiller og vist at hun over lengre tid har potensial å prestere helt OK i en herreturnering og ikke minst stabilt.

Michelle Wie derimot, er fortsatt bare et VELDIG stort talent, men som faktisk ikke har vunnet noe stort innen profesjonell kvinnegolf hva jeg vet.

Synes det blir litt urettferdig att Michelle Wie skal få delta (spiller ingen rolle om hun er amatør og ikke får penger) i større herreturneringer både i forhold till den herrespilleren som hun "tok" plassen fra men også til en hvis grad andre etablerte dyktige kvinnegolfere i den øvre verdensklassen som muligvis ikke har fått samme muligheter (selv om de faktisk har vunnet mange majors etc...)

Nå er det jo en del som mener att Michelle Wie kan utfordre herretouren i USA og få topp-plasseringer i turneringene osv... Det synes jeg ikke virker umulig, men ikke særlig sannsynlig.

Veien opp til toppen er lang i idrett, kanskje særlig i golf. Hvorfor skal da Wie få gratis smakebiter av toppen og ta gigantiske snarveier?

Jo ettersom hun er et fenomen som tiltrekker seg oppmerksomhet og penger. Uheldig at det har blitt sånn i profesjonell idrett…’

Hadde jeg vært en særdeles dyktig juniortalent hadde jeg hatt langt lilla hår, tatoveringer, oransje klovneskor og oppført meg som Ozzy Osbourne og helst vært med i en del reality-program på TV så jeg kunne øke mine sjanser å få en spesialinvitasjon till en større turnering. Nå dette var nok en liten overdrift, men Dere skjønner hva jeg mener. Kanskje? ;-)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her