Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Booke tee-time

Picard

over 20 år siden

Picard

Jeg booket for noen dager siden tee-time på Sola GK for meg selv og 5 kamerater. Alle kjenner alle, men vi kom alike vel fram til at den desidert hyggeligste sammensettningen var at vi gikk 3 og 3. Ble nå ringt opp av starter 3 timer før runden og ble fortalt at vi måtte gå 4 og 2 pga. at det nå hadde ringt to som ville gå sammen i det aktuelle tidsrommet. Jeg prøvde å krangle, men kom ikke langt med det.

Satt så å tenkte et par minutt om det var jeg eller starter som hadde retten på sin side. Klarte derimot ikke å bli helt enig med meg selv.. Hva synes dere? Er det starters rett å bryte opp en to dager gammel bestilling for at to som ønsker det skal kunne gå sammen?

Ola

over 20 år siden

Ola

Jeg forstår din frust, men skjønner også godt og kan godta klubbens ønske om å "presse inn" flest mulig folk på banen og generere inntekter.

Tiger McWould if he could

over 20 år siden

Tiger McWould if he could

Jeg vil si at det kommer an på bakgrunnen for avgjørelsen.
Hvis det er en dag med mye press på banen i det aktuelle tidsrommet, så vil jeg helt klart si meg enig med starteren.
hvis det derimot er åpning før og etter, så synes jeg det er tullete.

stort sett når jeg spiller, så har jeg tid +- halvtime for start, og da spiller det ingen rolle for meg om jeg blir flyttet på, men noen ganger, når jeg vil rekke kjøttkakene klokken 1630, så ville jeg også prøve å skvise meg inn i en åpning når den finnes.

/Tiggr 0ut

Gunder

over 20 år siden

Gunder

Jeg synes ikke starteren har noe som helst grunn til å bryte dere opp slik som det når dere har booket 6 stykker på to tidspunkt. Dere booket jo 3 stykker i hver gruppe, og da kommer de som ringer 2 dager senere for sent til de tidspunktene. Da burde dem dele seg opp rett og slett. Synes jo det er helt kurrant om starteren ringer dere og spør om de to nye kan få gå sammen, men det må du som kunde få lov å bestemme.

Det har jo ikke noe med inntekter på banen å gjøre som Ola sier når de hiver 2 stykker til inn i 2 flighter. Dem må bare dele seg opp og klubben tjener det samme. Klubben tjener vel neppe på å gå tilbake på en flight-bestilling bare for at de to nye skal få spille sammen.

Thats my two cents :p

Fredde

over 20 år siden

Fredde

Gunder metoden fungerer også for meg. De må dele seg om ikke dere vil...

Bobby Peru

over 20 år siden

Bobby Peru

Enig med Gunder. Det er greit for starter (eller de 2 andre) å spørre om dere kan gå 4+2 (+2), men det er ustreit av starter å si at "slik blir det".
Førstemann til mølla ;-)

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her