Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Privateide Golfbaner

AlbaTrost

over 20 år siden

AlbaTrost

Ser Per Haugsrud har kjøpt Kvitfjell golfbane.
Hva får det å si for medlemmene der ???
Regner med at Per har gjort dette for å tjene penger.
Skal medlemmene begynne å spleise på avkastning til Per ?
Vil det si at medlemmene ikke eier banen sin lenger ?? Hva slags status får aksjene der nå ?
Har de fortsatt årsmøte, eller er det Per som bestemmer hvordan ting skal gjøres på samme måte som i f.eks et alpinanlegg eller en kokart-bane ?

AlbaTrost

over 20 år siden

AlbaTrost

GO-kart bane mente jeg

Medlem

over 20 år siden

Medlem

Det vil si at medlemmene får en bedre bane å spille på etter at forandringer/utbedringer blir gjort. Nå er det slik at vi aldri har eid banen, det var det Golf Management og banken som gjorde. Per H. har derfor kjøpt alle aksjene, medlemmene har en spillerett uten stemmerett. Det er nok Per H. som bestemmer hvordan ting skal gjøres, men det viktigste er nå at banen har en sikker drift. Vi håper at han tjener penger, det er jo også bra for banen. Regner med at han har satset en del penger, og da er det vel lov også å kunne forvente noe avkastning. Håper bare at banen åpner snart!!

Ikke medlem

over 20 år siden

Ikke medlem

Hadde den glede av å spille på Kvitfjell i fjor høst. Likte banen godt, selv om den ikke var helt i praktslag. Været var meget bra og alle så til å ha det trivelig og de vi møtte var hyggelige. Bortsett fra et medlem. Han var ikke glad i greenfee spillere da han påstod at de var skyld i sakte spill. Språkbruken hans var av det slaget som ikke egner seg på trykk heller. Hva greenfee spillere har med sakte spill å gjøre vet jeg ikke, men han var selv en av grunnene til at min flight måtte vente flere ganger for å slå ut.
Er overbevist at Kvitfjell Golfbane er glad for de greenfee spillerene som finner veien ditt.
Jeg ønsker Kvitfjell lykke til med årets golfsesong.

AlbaTrost

over 20 år siden

AlbaTrost

OK, takk for klarerende svar.
Jeg spilte Kvitfjell for 2 år siden, vakker bane, og kanskje golf-Norge's best bevarte hemmelighet.
Med Haugsruds kyndige innspill kan denne banen komme opp på supernivå, kanskje tom puste Miklagard i nakken.

Rændy

over 20 år siden

Rændy

Forstår ikke hvorfor det skulle være større sikkerhet i at Per H, eier banen fremfor et AS og banken ?? Hvis Per har lovet forbedringer og utbedringer i tillegg virker dette snodig på meg. Så og si alle som har forsøkt å tjene penger på å eie golfbaner i norge har mislykkes.

Dette lukter av et mislykket prosjekt som har gått svært dårlig økonomisk og som er solgt videre for en slikk og en ingenting. Håper for Pers skyld at han har kjøpt grunnen og ikke bare retttigheter til å drive golfbane. Beliggenede i bunnen av alpinanlegget er det vel mye større muligheter til å tjene penger på eiendomsutvikling enn golf.....

Lillehammer

over 20 år siden

Lillehammer

Regnskapene til Kvitfjell Golf har faktisk vist et overskudd, så der tar nok Rændy feil. Per Haugsrud har sikkert skjønt at med å utbedre banen kanskje vil tiltrekke seg flere medlemmer og greenfeegjester. Jeg håper som Medlem (over) at han får det til og tjener penger på satsingen. Det håper jeg alle andre som har satset store penger på golfbaner i Norge gjør også. Uten disse hadde vi nemlig hatt veldig få baner å spille på her i landet!!

AlbaTrost

over 20 år siden

AlbaTrost

Per har mer greie på golfbaner enn alle bankene i Norge til sammen

Quasimodo

over 20 år siden

Quasimodo

Og omvendt...

Mr Hyde

over 20 år siden

Mr Hyde

Hvordan da omvendt?

Alle bankene i Norge til sammen har mer greie på penger enn Per?

La oss for all del håpe at så er tilfellet:)

Quasimodo

over 20 år siden

Quasimodo

Banken har mer greie på penger enn alle Perene til sammen.

Mr Hyde

over 20 år siden

Mr Hyde

That makes sense:)

Undrende

over 20 år siden

Undrende

Hadde vært morsomt å vite hva Haugsrud har betalt for banen, noen som har peiling, eller hørt det????????

Fjosok

over 20 år siden

Fjosok

Med så mye mygg som det er etter Gudbrandsdals-lågen håper jeg han har gjort en avtale med blodbanken også....

Swinger

over 20 år siden

Swinger

Hei Fjosok!!

Finn fram til denne siden:

http://www-lu.hive.no/team/t02fb/documents/Undervisning9.12.04.doc

og les på side 3.

Etter det jeg vet er det flere baner i Norge - bla. Narvik - som har gjort noe lignende med stort hell.

Fjosok

over 20 år siden

Fjosok

Swinger: Ser ut som om fluesnapperne går gode tider i møte ja =) Kanskje proshopen kan tjene penger på å leie ut tralle m/fuglekasse? Om noen år så kan kanskje Kvitfjell skryte av fluesnappere på størrelse med Canada-gjessene på Losby. Hehe

Gasse

over 20 år siden

Gasse

Om så blir tilfelle kan sikkert Kvitfjell skryte av godt gjødslede fairway'er til glede (?) for brukerne også!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her