Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Hvilke stålskaft

Jesper

over 20 år siden

Jesper

Hei, jeg skal antagelig bestille et Mizuno MX-23 svært raskt.

Men hvilke stålskaft anbefales??

De kommer standard med Dynalite Gold, men jeg kan velge Dynamic Gold, TX-90 og Rifle.
Dynalite og Dynamic kan også fåes i Sensicore.

Hva anbefales, hva er hovedforskjellen mellom de forskjellige??
Jeg skal ha stiff, og ønsker ikke høy ballbane.

Takk for rask svar.

evo

over 20 år siden

evo

Dynamic Gold S300 (event X100, ganske så stiff) ville jeg valgt.
Har mp-30 med disse skaftene. Har hatt Rifle 6.0, men jeg liker DG bedre. Dynalite og TX90 ville jeg styrt klar av, særlig hvis det er en grunn til at du skal ha stiff flex og ikke ønsker en høy ballbane.

wahtever

over 20 år siden

wahtever

bare husk at stiff kan bety så mangt, det er ingen standard stiff.. :)

Jesper

over 20 år siden

Jesper

Ja, vet at stiff betyr mye, skal prøve å få målt.

Hva med Sensicore? Er det noe å gå for evt i Dynamic Gold skaftene?

simen fulland

over 20 år siden

simen fulland

Hvis jeg ikke husker feil er rifle gradert fra 4,0 -7,0 der 7,0 er stivest. Spiller selv med 6,5 og er veldig fornøyd med disse. 6,0 er veldig stivt og med mindre du er av den hardtslående typen er disse ikke å anbefale. Mål svinghastigheten din først. Simen Fulland

Cavalier

over 20 år siden

Cavalier

Simen,
Har du målt din svinghastighet? Og bruker du de vanlige Rifle skaftene eller Tour Flighted Rifle?

Cavalier

Cavalier

over 20 år siden

Cavalier

Og forresten er Rifle skaftene gradert fra 2.5 til 7.0

Jesper

over 20 år siden

Jesper

Noen med erfaringer med Sensicore?

simen fulland

over 20 år siden

simen fulland

"cavalier", takk for sjekking an gradering av rifle,siden jeg straks blir 32 er det tydelig at alders demensen er i anmarsj:-). Da jeg tok grøntkort anbefalte proen rifle 6,0 pga min litt voldsomme spillestil. Jeg kjøpte da vanlig rifle. Igjen grunnet min litt voldsomme spillestil knakk jeg etterhvert en del av disse... I samarbeid med køllemaker på sandaker ble vi enige om at jeg skulle prøve hakket stivere dva 6,5. Disse er Flighted. Dette basert på carry på jernslagene mine (se tabell på denne linken,alle avstander er carry : http://www.golfverkstedet.no/index.php?show=53&expand=15,53) Jeg har lenger carry en det som står der men vi ble enige om at 6,5 sikkert ville gjøre nytten,og jeg er godt fornøyd.I mine øyne er også de glatte rifle skaftene penere en de andre med riller. Jeg slår forøvrig mer en høyt nok med disse. Tror ikke jeg vil anbefale å kjøpe stivere skaft en carry/hastighet tilsier for å få lavere ballbane. Har hørt fra folk som har prøvd mine køller ar de føles litt "døde",mens de for meg (hvis jeg skulle finne på å slå et godt golfslag) føles meget levende med masse swong. Har kun målt svinghastighet 1 gang..første gangen jeg skulle prøve driver... Simen Fulland

eh

over 20 år siden

eh

Har SensiCore i wedgene. Det eneste jeg oppnår er mindre tilbakemelding gjennom skaftet. Jeg kjøper ikke dette igjen. Jeg mener at de vibrasjonene disse skaftene demper ut er de du trenger for å følelse med slaget.

Cavalier

over 20 år siden

Cavalier

Simen,
I følge disse tabellene skal jeg ha 7.0, regner med at det blir 6.0. Er redd for at de skal føles for døde. Når jeg målte svinghastighet med driver lå jeg på snitt rundt 115mph, med laveste på 110 og høyeste på 125mph. Dette var to år siden og jeg tror at SS er noe lavere nå. Hvilken svinghastighet hadde du simen?

Hvis noen har tips til hvor stive skaft som høres fornuftig ut har jeg startet en annen tråd som heter "skaft til x-18".

Cavalier

KølleKalle

over 20 år siden

KølleKalle

Hadde Sensicore i et av mine første jernsett. Siden har jeg aldri kjøpt det. Merker ingen forskjell. Min påstand er at Sensicore er oppskrytt, unødvendig og hjelper ikke. Fikk mer en nok smekker på fingrene fra det settet jeg hadde Sensicore installert.
Det hjelper mye mer mot slag på hendene hvis du velger grafittskaft og/eller et mykt grep, som f.eks Golf Pride Softie.

simen fulland

over 20 år siden

simen fulland

Hei igjen cavalier, tror jeg lå litt under deg i svinghastighet den gangen,mellom 110 og 115 mph med driver. Dette var første gang jeg prøvde en så teknikken var nok en smule råtten lol (også 2 år siden). Med den svinghastigheten og carryen du har tror jeg du vil trives fint med 6,0 - 6.5. Når jeg slår gode slag synes jeg skaftene gir veldig god respons. Simen

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her