Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Tips til kjøp av woods

Bananskru

over 20 år siden

Bananskru

Har nå spilt to og en halv sesong kun med jern, og ønsker nå å utvide kølleutvalget med en wood eller to. Er fremdeles på 30-tallet i hcp, og har som mål for sesongen å komme meg litt ned på 20-tallet. Er det noen som har tips til hvilke to wood'er jeg bør satse på, både med tanke på merke og type (1,3,5,7, evt loft)? Jeg har ikke noe imot å kjøpe fjorårsmodeller.

Bananskru

over 20 år siden

Bananskru

Har heller ikke noe imot å kjøpe klonekøller, bare så det er sagt.

wahtever

over 20 år siden

wahtever

3 og 5, keel steel fra gigagolf feks. www.gigagolf.com

Bananskru

over 20 år siden

Bananskru

Men bør man ikke kjøpe titanium når man først skal kjøpe? Og er det noen som har erfaring med woods som er lettere å slå med enn andre?

Gunder

over 20 år siden

Gunder

Anbefaler deg å kjøpe noen wooder som ikke er så veldig dyre. Noe mid-range greier. Også bruker du resten av sparebøssa di på pro-timer. Det er stort sett ikke køllene det står på med høyt handicap. Pro-timer er gull verdt.

Ola

over 20 år siden

Ola

Jeg har Bang SF serien i woodsm, det er stål. Er kjempefornøyd med de.
Er de fortsatt bra på markedet eller har det skjedd en del på wood siden da??

ole gregert terjesen

over 20 år siden

ole gregert terjesen

Jeg er i samme situasjon som deg og har kjøpt Ovation med Ardila skaft som ble anbefalt. Dette får du på fornebu til en hyggelig pris. Wooden er lett å spille med etter mitt skjønn.

pro timer vil hjelpe deg og meg mye med de fundamentalle utfordringer i svingen. det øker presisjon og lengde

Bananskru

over 20 år siden

Bananskru

Ole Gregert: Hvor mye måtte du ut med for Ovation på Fornebu? Og kjøpte du Ovation Offset, eller kun Ovation?

Alle: Hvis man skal ha to wooder i bagen, og ikke har driver, hvilke to wooder bør man satse på? Jeg har tenkt på at en 3'er kan være fin å slå ut med, mens en 7'er er fin fra fairway på lange hull.

ole gregert terjesen

over 20 år siden

ole gregert terjesen

Jeg betalte ca 1400 kr på nyår. jeg mener jeg har uten offset. Jeg valgte 3 wood. Den er helt ok. Prisen er ok

erik

over 20 år siden

erik

Til Bananskru:

Anbefaler at du i stedet for tradisjonelle woods kjøper deg en hybrid/utility/rescue (kjært barn har mange navn) kølle eller to. Disse er lettere å slå med og du vil med all sannsynlighet havne oftere på fairway, enn med wood. Disse er også gode å slå med på fairwaw og i røffen.

Har spilt golf i noe over 4 år (hcp 9,4), og brukte kun jern de første to årene. I år har jeg tatt ut 4i+5w av bagen og lagt inn en 18 graders hybrid. Det blir nok kjøpt inn en 21 graders også...

Men husk: "A man without a driver - is just half a man..."

Yupp

over 20 år siden

Yupp

På bruktmarkedet er det Makser 4wood (400,-) og Makser driver (200,-) til salgs. Genialt for en billig penge.

PS. det er ikke jeg som selger dem!!!

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her