Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

TA7 eller FTX eller MX-23?

Ola

over 20 år siden

Ola

Cleveland TA7
Ben Hogan Apex FTX
Mizuno MX-23

Hvem skal jeg kjøpe?

Hcp 18, mål for sesongen: 15
Jeg synes FTX er meget pene, men så litt på MX-23 idag, de er ikke like flotte, men er sikkert bra.

Jeg har ikke fått prøvd noen enda fordi det er svært dårlig med links demokøller.

Ola

over 20 år siden

Ola

Nada svar??

Jeg hadde egentlig bestemt meg for Ftx, men lurer nå på om det ikke blir MX-23 isteden...

Bobby Peru

over 20 år siden

Bobby Peru

Har bare prøvd TA7'ene - synes de var helt greie.
Mizuno lager veldig bra køller jevnt over (selv om jeg ikke har prøvd mx-20/23) - har prøvd mp33 og mp30 - kjempekøller som jeg hadde gått for hvis jeg ikke hadde fått tak i mine Precept køller til en finfin pris ;-)

Per Kristian

over 20 år siden

Per Kristian

Har mx-20 selv, og er veldig fornøyd! Jeg har to kamerater som har kjøpt mx-20 og mx-23 etter å ha prøvd mine... Det sier vel det meste. Lettspilte køller med fantastisk "følelse". Eneste negative etter min smak, er at PW ser ut som ei steikepanne... :)

Four

over 20 år siden

Four

Har Cleveland TA 7 og er kjempe fornøyd. Testet MX 23 i helgen og de fungerte bra de også. Kjentes litt "lettere" ut men det kan jo være forde jeg spiller med TA7. Du blir garantert fornøyd med begge. Jeg ville valgt Cleveland TA 7 om du tar litt gress før balltreff og Mizuno om du har renere balltreff.

Ta 2

over 20 år siden

Ta 2

Noen som vet forskjellen på TA 2 og TA 7?

Four

over 20 år siden

Four

TA 2 er det nermeste du kommer blades. Mindere hode og lettere svingvekt en TA 7. Du bør være rundt 10 og sikker på at du vil legge noen timer i spillet før du kjøper dem. Men Ta 2 er /var mye brukt av "gutta boys" så det er et kjempe sett.

Duffy

over 20 år siden

Duffy

Four.
Hvis man tar gress før man treffer ball så duffer man.
Har du ikke hørt uttrykket om å treffe den lille kula før du treffer den store?
Forskjellen på MX23/TA7 vs TA2 er at de to første har noe offset og midsize hode, mens TA2 har mindre hode og nesten ikke offset.

Ola

over 20 år siden

Ola

Hogan FTX sier man gjerne er for Hcp 15 og mindre.
Men hvor ligger MX-23? Passer de fint for Hcp 36-20 eller heller kanskje 25-10 eller hva?

Four

over 20 år siden

Four

Noen tar mye gress noen mindere men det er ikke mange som tar ballen rent hvert slagt. Kaller det ikke duff men tar ofte litt gress før kula. Det er vel derfor jeg også holder meg til et litt tyngere hode. (svingvekt) all heder til de som foretrekker TA 2 og lignede. Testet MX- 23 og det passer nok de fleste. Fra 36 ned under 10. Lettspilt fra matte men det kjentes litt lett ut.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her