Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Utility / Rescue

Bamsen

over 22 år siden

Bamsen

Jeg ser at flere av Proene benytter køller som betegnes rescue eller utility. Hvilke erfaringer er det med slikt der ute ??

Mr Leadtape

over 22 år siden

Mr Leadtape

Bra spørsmål. Det er vel bare et fåtall proer som bruker slike rescuekøller (Garcia er den mest profilerte). Jeg har prøvd et par stykker, taylour made raylour og cobra baffler, og det virket ok for meg. Ikke så enestående bra at jeg valgte å beholde de i settet mitt, men alikevel bra. Tror disse køllene kan være et bra alternativ for de som sliter med å få god høyde på de lange jerna. De gir også litt mer "trøkk" ut av ruffen, samtidig opplevde jeg at de kunne være lette å "skie" hvis ikke svingen var optimal.

KølleKalle

over 22 år siden

KølleKalle

Disse har jeg blandet erfaring med.
Gode fra fairwaybunkers og utslag fra pegg, men jeg ser ingen fordeler ved å benytte dem noe sted.
Markedsføring som "presisjon som et jern og lengde som en wood" her misvisende.
De faller midt mellom, kortere skaft gir mindre lengde enn med wood, og den bredere sålen gjør det vanskeliger å komme under ballen enn med jern fra fairway. Vridningsstabiliteten ved dårlig baltreff er like dårlig som for rene jern.
Forrige modell TM resque (med den fine brune fargen...!!!) far meget bra fra røff pga tyngde, båtformen og lavt tyngdepunkt, men flertallet at slike rescue type køller er bare en motesak. Det er nok å kikke på utviklinga i pris; havner på salg nesten med det samme de er gitt ut.
Sats på rene jern og woods, men det skader ikke å ha en 5 ellr 7 wood med litt kortere skaft.

HobbyHacker

over 22 år siden

HobbyHacker

Dette er vel minst like nyttig for oss amatører!!
Jeg har en "rescue" kølle som er den første 7eren jeg
kjøpte og som jeg ikke lenger er noe redd for...
Bruker den til å redde meg ut av grus, steinurer, røtter,
kampesteiner, asfalt, you name it!!!
Uvurderlig og ofte i bruk!!!

bamsen

over 22 år siden

bamsen

Hva er det du mener ??

Er det slik at med en slik kølle så slår "dryler" du til uansett underlag. Hvorfor gjør du ikke det med andre køller? En "rescue" går vel ikke rett igjennom stein, røtter osv. Er du faktisk mindre redd for denne enn andre køller?

HobbyHacker

over 22 år siden

HobbyHacker

Ja, bamsen, du har forstått meg rett.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her