Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Årets "Brand Placement"?

Fick Naldo

over 20 år siden

Fick Naldo

Så dere nærbildet på ballen til Tiger på hull 16 på sisterunden på Augusta?

Nikes "Swoosh" som fylte TV-rutene når den datt ned i hullet i slow motion! Reklameeffekten må være verdt en del millioner dollar. Enda mer valuta for pengene av deres sponsing av Tiger...

veggiss

over 20 år siden

veggiss

tenkte på det jeg også, fikk vist swooshen til noen seere der ja, blir nok en pen bonus på tiger :D

slaget var jo også helt sinnsykt, kanskje det råeste golfslaget jeg noensinne har sett, jeg hoppet i sengen og skreik at den måtte inn. de som bor over oss må ha trodd jeg og dama holdt på med noe helt annet :D

golferboy

over 20 år siden

golferboy

hehehehe.. de naboene må ha fått seg en god latter.

Helt sinnsyk bra underholdning i går ja.. Publikum på hull 16 fikk også god valuta for pengene sine.. Med bl.a HIO og syke chippen til Tiger.

Bobby Peru

over 20 år siden

Bobby Peru

2 sekunder i primetime der tiden stp stille. Ubetalelig ;-)
Fantastisk slag - glad jeg ikke lag meg!

Mimrenissen

over 20 år siden

Mimrenissen

Jeg har sett bedre slag av tiger tidligere.
Husker ikke hvor det var eller når, men han slo en gang et slag på en kraftig ondulert green der ballen trillet utenfor greenen mer enn en halv runde før den trillet innpå og la seg noen cm fra hullet.
Det er tidenes slag, kanskje noen andre som husker hvor det var ???

hm

over 20 år siden

hm

ja det var i PGA championship for 2 og et halvt år siden, i omspill eller rett før omspill med Kenny Perry (det var uansett hull 18)

Bobby Peru

over 20 år siden

Bobby Peru

Noen cm fra hullet er ikke det samme som i boksen.
Jeg har i alle fall aldri sett en ball ligge stille i 2 sekunder før den faller nedi (uten vind).

Mr.X

over 20 år siden

Mr.X

Siden det var en som nevnte tidenes slag her så kom jeg på et slag jeg har sett Phil Nichelson gjøre. Ballen lå i nedoverbakke utenfor greenen. Phil stilte seg med ryggen mot hullet og slo ballen vekk fra hullet. køllens loft og bakkens hellning gjorde at ballen gikk over skulderen hans og bakover og ned på greenen...

Noen som husker når og hvor?

Cavalier

over 20 år siden

Cavalier

Når noen beskriver det som tidenes slag er det hvor viktig det var som er det essensielle. Selvfølgelig har det blitt slått teknisk langt mer krevende slag i golfhistorien, men svært få av de har vært så viktige. Woods lå ann til en bogey og DiMarco hadde en god birdiemulighet.

Når det gjelder Phil Mickelson har det nærmest blitt en spesialitet for ham å gjøre denne type slag. Blant annet i FBR Open hvor han kjenner greenene inn og ut etter hans tid som student i Arizona ser man ofte at han gjør denne type ting og også enda mer ekstreme varianter.

Snoop

over 20 år siden

Snoop

Husker å ha sett en put fra en turnering på Hawaii for noen år tilbake. Det var ca. 8 m til hullet, men han sikter 130 grader vekk fra hullet slik at ballen går rundt hele greenen (totalt ca. 20m) og i hullet.
(Fritt etter minnet av en liten filmsnutt i Sportsrevyen, for noen år siden.)
Noen andre som husker denne?
Det er i hvertfall den beste putten jeg har sett.

veggiss

over 20 år siden

veggiss

når vi snakker om putter, må jo sergio garcias put på hull 18 under ryder cup i fjor nevnes...den var magisk!

kili

over 20 år siden

kili

Tiger hadde en annen 'klassiker' på det berømte 17. hullet på Sawgrass i PGA Players Championship i 2001(?). Ballen hans lå bak til høyre (oppe på platå) og hullet foran midt/venstre: Laang putt med dobbel break rett i koppen. Skikkelig S-form.

Lavida

over 20 år siden

Lavida

Phil Mickelson gjorde hole in one med driver på en par 4 i 2003 under "Beat the Pros"-turneringen på La Jolla Country Club . Teknisk sett helt utrolig av Phil, men legger man til tid og sted (en smule presset situasjon) er det Tiger gjorde helt fantastisk. At ballen stoppet og hilste til publikum før den bikket i hullet gjorde jo ikke opplevelsen mindre for de hundrevis av millioner seerne.

wahtever

over 20 år siden

wahtever

om noen finner dette klippet på nett etc, kan de vennligst legge det ut her?

Agnostos

over 20 år siden

Agnostos

http://www.big-boys.com/articles/justdoit.html

Masters Champion

over 20 år siden

Masters Champion

Tidenes Tiger-slag var da han slo hole-in-one på Stadion-hullet i Phoenix i 1997 tror jeg det var...er litt usikker hvilket år??..

wahtever

over 20 år siden

wahtever

Agnostos takk! Helt sinnsykt slag hehe :)

good old sam

over 20 år siden

good old sam

Slaget til Tiger på hull 16 var mesterlig. Men det er faktisk utført tidligere. Davis Love III gjorde samme slag, på samme hull, i avslutningsrunden for noen få år siden. Kan det ha vært i 1999, da han ble nummer to etter Jose Maria Olazabal? Også Davis Love chippet seg høyt opp på green'en, og så rullet ballen 90 grader ned mot hullet. Men rett skal være rett, Davis ga ballen litt mer "trøkk", det ble derfor ingen kunstpause på kanten før ballen fant hullet.

Fick Naldo

over 20 år siden

Fick Naldo

Nike har oppfattet dette de også, merkelig nok:
http://www.golferen.no/wip4/detail.epl?id=54516

Gamebreaker.

over 20 år siden

Gamebreaker.

Canadian Open 2000 eller 2001. Tiger ligger i bunker, 200 meter til green(180 meter m vann) 6er jern......treffer greenen, ruller over og legger seg i fring'en. Det er tidenes slag. Motstanderen knakk sammen!!!

Birdie

over 20 år siden

Birdie

fring'en??

Gamebraker

over 20 år siden

Gamebraker

Ohh I'm sorry. fringe'n........

Dobbel Bogey

over 20 år siden

Dobbel Bogey

Forstår fortsatt ikke hva du snakker om. Er fringe'n et annet navn på hellet eller?

Gamebraker

over 20 år siden

Gamebraker

Rundt greenen er det gress som ikke er så kort som gresset på greenen, men kortere enn gresset på fairwayen....fringe.

Toughloose

over 20 år siden

Toughloose

Fringen er det kortklipte feltet som omkranser greenen. (Ikke alle baner har en godt klipt fringe så det er ikke så rart om du ikke vet hva det er)

Gamebreaker

over 20 år siden

Gamebreaker

Well put, Toughloose.

Takk

Bjørn B.

over 20 år siden

Bjørn B.

Fra http://golf.about.com:

Definition: A closely mowed area of grass immediately off the putting surface and surrounding the green. Grass in the fringe is higher than that on the green, but is much lower than the rough that would be farther off the green. Players will often still use their putters when their ball has come to rest on the fringe.

Sometimes called a collar, but not always accurately. Collar and fringe may be the same thing in many instances, but a collar is not necessarily as closely mowed as a fringe. A collar may refer to a collar of rough, for instance; fringe is always closely mowed.

Also Known As: Apron, frog hair

Håkon

over 20 år siden

Håkon

Fringe også betegnet som semi-green.

veggiss

over 20 år siden

veggiss

Gamebreaker: tiger rangerer faktisk ikke det slaget som sitt beste. på dvd'en om han, så er det også et bunker slag, husker ikke hvilken bane det er, men han ligger forferdelig til i bunkeren, må stå utenfor å slå, samt at det er noen trær rett foran han. han slår ut av bunkeren, over trærne, og lander på green. utrolig.

et annet slag er putten hans i pga champ. i 2003 tror jeg, han putter langt ut til høyre, ballen ruller kraftig mot venstre, for så og rulle tilbake til høyre og ned i koppen...du må se den før du tror meg, helt sinnsykt.

TasseLasse

over 20 år siden

TasseLasse

Hvor får man tak i den videoen ?

veggiss

over 20 år siden

veggiss

TasseLasse: hvis det er dvden du mener, så får du vel kjøpt den overalt vil jeg tro.

Master Champion

over 20 år siden

Master Champion

Til veggiss:
Jeg har også den dvd'en.
Helt enig i at den putten er helt syk!
Mulig jeg tar feil men jeg tror det var TPC at Sawgrass hull 17 i Players Championship.

Oyeah!

over 20 år siden

Oyeah!

25 meter, høyre venstre høyre: Mitt i!!! Kongeputt!

Smilende Sam

over 20 år siden

Smilende Sam

Selvsagt er tigerchippen i masters et rått slag. Men for meg er det fortsatt mer imponerende med HiO - som den Immelmann hadde like før. Er det ikke mer imponerende å slå ballen rett i koppen fra 167 meter enn fra 9 meter ?

Todd H.

over 20 år siden

Todd H.

I intervjuet etter turneringen sa Tiger selv at det antakeligvis er det beste slaget han noen har slått. Og det intervjuet er vel nyere enn den DVD'n.
Riktig Master Champion, det var på TPC Sawgrass - hull 17. Kommentatoren på amerikansk TV sier etterhvert som putten ruller mot hullet - better than most - BETTER THAN MOST - B E T T E R T H A N M O S T.

Utrolig bra!!

Men fortsatt er vel hull 16 i årets US Master høydaren. Med tanke på hvordan spillet var i ferd med å utvikle seg. Godeste DiMarco lå godt an for en birdie og mulig ledelse og jeg var sikker på at Tigern i beste fall ville redde et par. Det var helt utrolig! Han måtte han den i. Immelmanns HIO var imponerende, men det vitner om mer flaks enn det Tigern utførte.

Proffen

over 20 år siden

Proffen

Da er reklamen fra Nike i gang...
Fikk denne i mailen fra Nike i dag:
Blir nok ikke den siste varianten

http://www.nike.com/nikegolf/flash_reg.jhtml?
mainID=&navID=experience&catID=oneplatinum

veggiss

over 20 år siden

veggiss

Smilende Sam: jeg synes faktisk ikke det. du har en fullsving med et vanlig jern, ballen er på peg, og du har ikke så mye press. vil da si at det er en bedre prestasjon å slå ballen i hull med en lobwedge fra roughen, langt fra noen fullsving, bare følelse, og du vet at bommer du denne så kan du se langt etter noen masters tittel...

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her