Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Tiger v Vijay

AlbaTrost

over 20 år siden

AlbaTrost

Ingen tvil om at Tiger er tidenes største fanebærer for golf.
Men kampen om ranking-toppen er mer enn kampen mellom Tiger og Vijay.

Det er kampen mellom amerikansk broileroppfostring på sitt verste med alle tenkelige hjelpemidler på den ene siden, og en ensom manns eget slit på den andre siden.

Ingen golfspiller har vært i nærheten av det nivået Tiger har utvist når han er på sitt beste, men jeg unner Vijay mer enn noen annen å sitte på toppen etter alt det harde arbeidet han har nedlagt helt alene for å komme dit han er.

Hele greia minner om haren og skilpadda som skulle løpe om kapp. Haren Woods er så mye bedre, men sovner rett som det er. Mens skilpadda Sing jabber sakte og ubønnhørlig mot mål uten å la seg forstyrre av noe.

Jeg synest Vijay fremstår som en gammel trist Ford Anglia sammenlignet med Tigers verdensvante påklistrede stive Nike-smil, men lurer på hvordan det hadde det hadde vært hvis begge hadde byttet foreldre og land ?? Tiger ville ha vært perle-dykker eller tomat-plukker, kanskje...???

Lavida

over 20 år siden

Lavida

Du skulle ikke ha tatt den siste drinken, for dette er vrøvl og pølsevev! Påklistra Nike-smil, du liksom ...

Tiger er den mest sympatiske og korrekte spilleren der ute, mye mer folkelig enn Vijay, som kun bryr seg om en person; Vijay Singh!

Sjelden og aldri gidder han engang å ta av seg cap'en for å takke motspillerne for spillet etter endt runde.

BTW: Tiger hadde nådd toppen uansett hva han hadde startet med. Han har ikke kommet gratis til golftoppen, hvis du trodde det var mulig.

Rookie

over 20 år siden

Rookie

Det er da ikke mye smil å se på Tigers lepper mens han er i aksjon? Selv ikke en birdie fremkaller et blidt ansikt. Mulig at han er verdens mest sympatiske person utenfor banen, og at han bare er utrolig konsentrert og fokusert mens han spiller? Jeg aner ikke...

Bobby Peru

over 20 år siden

Bobby Peru

Hvis Tiger når toppen igjen med det spillet han har vist de siste 27 hullene - ja, da har han virkelig fortjent det. Makan til spill er det lenge siden jeg har sett - og spesielt på en bane med Augustas vanskelighetsgrad. Da får det heller være det samme hvor mange timer på rangen VJ har lagt inn ;-)

er det mulig

over 20 år siden

er det mulig

AlbaTrost... det må være noe av det mest patetsike fyllevrøvel jeg noen gang har hørt

Tigerfan!

over 20 år siden

Tigerfan!

Sjekk Tiger i dag da!!!

8 under etter 12, 12 under totalt. 6 birdies på rappen!

nyss utsprungen

over 20 år siden

nyss utsprungen

Har du sett scorekortet, da? På de 11 hull har han kun 3 og 4 slag. Omtrent samme som jeg klarer i minigolf :-)

tigerfan!

over 20 år siden

tigerfan!

7 birdies på rad nå!!!

13 under par!!!

WOW!

Tamil

over 20 år siden

Tamil

som det står i headingen, ingen er i nærheten av nivået til pappagutten Tiger når han er på sitt beste.
Typisk amerikansk broiler, som tennisstjernene, turnerne og kunstløperne deres. Foreldrene dropper babyene sine på sportsklubbene eller trener dem selv med hard hånd. Enten de har talent eller ikke. Hele oppveksten går i smerter tårer og tvang.
Og så lykkes 1%, og hele verden jubler.
Dette er ikke sport. Dette er sånn vi gjør med bikkjene våre, og sirkusdyr. Og mulig at Lavida gjør det med barna sine også)
Heldigvis har vi ikke slike tilstander i Norge, så får det heller gå at vi ikke har verdens beste golfspiller.

Lavida

over 20 år siden

Lavida

Jeg synes mest synd på bikkja di. Forøvrig kan du lese noen av biografiene som er skrevet om Tiger, så lærer du kanskje noe om hvordan et godt menneske lever og tenker.

hah

over 20 år siden

hah

helt enig med Tamil, tenk hvor mange som har gått i den fella!

Rookie

over 20 år siden

Rookie

Når begynner fjerde og siste runde, norsk tid?

Lavage

over 20 år siden

Lavage

Lavida, hvilket skyllemiddel ble brukt da du ble hjernevasket ???

Lavida

over 20 år siden

Lavida

Lavage; Selv om de brukte skyllemiddel på deg da du var liten, skal du ikke tro at resten av verden er slik du ser den.

Tamil

over 20 år siden

Tamil

Du Lavida, synest du det er helt greit at foreldre programmerer barna sine til å bli verdens-enere fra de går i bleier.
Helt greit når det gjelder Tiger, men hva med alle dem som mislykkes ?

Lavida

over 20 år siden

Lavida

Tamil:
Jeg skjønner ikke helt hva du vil med spørsmålene dine.

Foreldre som programmerer barna sine til å bli verdensenere?????????

Hvis dette er et stort problem for deg, er dette neppe stedet å finne løsningen. Og hvorfor skal plutselig jeg ta stilling til at dette liksom "er helt greit"? Greit for hvem?

Fordi jeg liker Tiger og ikke Vijay (kanskje feilaktig), kvalifiserer likevel ikke til å bli konfrontert med dine teorier. Dette er din hypotese, og den ligger i beste fall laaangt nede på listen over de problemer i verden jeg velger å forholde meg til.

Over og ut!

wahtever

over 20 år siden

wahtever

Det er jo morsomt å se hvor saklige folk er her, det er jo akkurat det samme som om jeg skulle si at jeg liker schumacher som formel 1 fører fordi han er tysk og så skal Tamil komme å si at jeg forsvarer Hitler. Når Lavage og hah slenger seg med på vingen blir det hele fantastisk. Hipp hurra for landslaget i IQ.

Big Smiley

over 20 år siden

Big Smiley

Til Alba-trost og Tamil.
Hva vet dere om oppveksten til Eldrick Woods?
Kjenner dere han?
Eller foreldrene?
Eldrick kom ikke akkurat fra en rik familie.
Han er bare et naturtalent som har spilt golf FRIVILLIG fra han var bare 9 måneder gammel!
Vet dere hvordan han startet med golf?
Han så på faren trene i garasjen hjemme, og kom seg ned fra sin stol tok tak i en kølle og svingte.
Han ble IKKE tvunget til å spille golf av foreldrene sine......

wahtever

over 20 år siden

wahtever

Big Smiley, en kan jo stille spørsmål om de vet noe om noen av spillerene. Såvidt jeg vet var faren til Vijay golflærer, mens faren til Tiger var vietnam veteran. Tiger vant amatør konkurransene for juniorer tre år på rad, som 15, 16 og 17 åring???(litt usikker) om du er tvingt inn til noe så skal det mye til for å prestere på den måten... Tiger ble vel forøvrig proff i en alder av 21 mens Vijay ble det i en alder av 19...........

Tamil

over 20 år siden

Tamil

Spille golf frivillig i 9 mnd alder.
Godt noen her har vett til å komme med vettuge innlegg.....

Vijay Voff

over 20 år siden

Vijay Voff

Nå kommer Vijau tilbake, om ikke lenge går han forbi tiger'n igjen

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her