Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Graphite Design YS-6+

Four

over 20 år siden

Four

Gutta boys, hjelp meg litt med synspunkter.
Var på messa på sandaker og testet mye fint.
Er på utsikt etter nytt skaft/driver om jeg finner noe jeg liker. Testet Titlist sin nye med et skaft jeg falt for
det hette Graphite Design YS-6+. Har ikke hørt om dem men det ga det ekstra kikke jeg har lette etter. Har Grafalloy blue men får ikke det samme "svaret" kjennes stivt ut.
Mye fint å lese om YS-6+ skaftet. Noen som har testet/brukt det??

mr tee

over 20 år siden

mr tee

Det er veldig bra skaft.
Har det i driveren min, men vurderer å skifte til et litt stivere.
Mange på touren som bruker skaftene til Graphite Design.

veggiss

over 20 år siden

veggiss

synd du fant ut dette nå, for gd har skrudd opp prisen på skaftene sine noe sinnsykt etter jul. de fant ut at de var for "bra" til å konkurrere med accuflex og co. så nå legger de seg heller på prisnivået til accra og fujikura.

mr tee

over 20 år siden

mr tee

Satser på at jeg setter i et blue skaft. Det er litt stivere i tippen.

Four

over 20 år siden

Four

Det stemmer bra mr tee. Det er det jeg har i min Cleveland driver.
Stabilt og bra men savner litt "kikk/svar" når jeg treffer.
Regner med at det er "torque" som gjør det. Fikk mere svar med YS-6 skaftet som har høyere torque. Vi får se når ferie pengene kommer men lysten er der.

Bobby Peru

over 20 år siden

Bobby Peru

Prøv aldila NV.

mr tee

over 20 år siden

mr tee

Jeg har testet aldila skaftet, men jeg synes det er litt "whippy". Det kan hende at det blir bedre i en titleist skalle med bore-through.

Bobby Peru

over 20 år siden

Bobby Peru

Har du testet i riktig flex for deg? Jeg må si at det er det skaftet jeg har prøvd som jeg synes har hatt best respons/stramhet.

Lavida

over 20 år siden

Lavida

Følger Bobby Peru i hans analyse. For alle skaft er det to viktige ønsker på en gang: Respons (maksimal lengde) og stramhet (minimal spredning). Har NV 65 i driver og NV 75 i spoon, og det er det beste skaftet jeg har vært borti når det kommer til total prestasjon. mr tee: enten kan du prøve et stivere eller tyngre skaft (eller begge deler) for mer solid følelse.

Four

over 20 år siden

Four

Ser at både NV 65 og YS-6 har nesten samme "tall" kun snakk om 3 gram men torque er likt. Jeg treffer ballen tidlig i svingen med driver og har 10,5 grader loft. NV 65 har kick point lowe- mid mens Ys-6 har mid.
Om kick point er low går det høyt?? eller?? Takk for svarene guttea.

Four

over 20 år siden

Four

Hvet dere foresten forskjellen på NVS 65og NV 65?. Alle skaftene er Custom om jeg bestiller ny driver, også YS-6 + som jeg testet.

SR

over 20 år siden

SR

NVS har mykere tip enn NV og gir en høyere ballbane og mere respons.

Bobby Peru

over 20 år siden

Bobby Peru

Hmm, er du sikker du ikke har lest low torque på NV skaftet. Synes det er rart om det har low kick point da dette innebærer høy ballbane ...

Four

over 20 år siden

Four

Nei, det står her Nvs 65 har LOW mens Nv har low-mid.
Bare ballbanen som er forskjell??. Like fleksibele??.

mr tee

over 20 år siden

mr tee

Jeg har ikke hatt mulighet til å teste X-stiff skaftet til aldila, men jeg får se hva jeg får testet til våren.

Lavida

over 20 år siden

Lavida

Four:
Du skriver at NV har low-mid kickpoint, mens NVS har mid. Du har nok blingset litt når du har lest, for på Aldilas hjemmeside opplyses det at NV har low-mid launch angle, mens NVS har mid. Altså refereres det til utgangsvinkelen. Du kan nok belage deg på at NV har et høyere kickpoint enn NVS.

Four

over 20 år siden

Four

Lavida, sjekket hjemme siden nå, men i broskyren jeg har foran meg står det Kick point. Håper de mener det samme. :-)
Bestilte Cleveland 460 Comp driver i dag med YS-6+ skaftet. Må vente en måneds tid men shit au. Kansje jeg treffer flere fairways.
U never now. Takk til dere alle.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her