Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Mysterium

Golfnerden

over 20 år siden

Golfnerden

Kan noen hjelpe meg.
I søken etter mer viten om golfspillere har jeg funnet dette.
Spilleren Ryiju Imada fra USA spilte Siemens Open på Sola i 1999. Der ble han sist med scorene 92-88-89.

Link : http://www.golfdata.se/tour/scorelist.asp?TID=NL9936N

Så dukker fyren opp igjen på Nationwide Tour og vinner to turneringer der.
Og er ranket som nummer 80 på PGA Touren i år.

Link : http://www.golfweb.com/players/bio/238123

Kan noen fortelle meg hva i alle dager denne spilleren gjorde på Sola i 1999?
Og hvorfor han spilte som en hækker?
Spent på svar.......

kølla

over 20 år siden

kølla

Enten du tror det eller ei, så går det an å bli bedre i golf. Det er ikke bare Imada som er blitt bedre. Golfverden er full av slike eksempler. Hvem vet om ikke de norske håpefulle engang kan figurere på toppen av resultatlistene.

kølla

over 20 år siden

kølla

Denne karen ble professjonell i 1999. Da er det ikke så rart at han ble sist.
EXEMPT STATUS: Third on 2004 Nationwide Tour money list
FULL NAME: Ryuji Imada
HEIGHT: 5-8
WEIGHT: 150
BIRTHDATE: October 19, 1976
BIRTHPLACE: Mihara, Japan
RESIDENCE: Tampa, FL
FAMILY: Engaged
EDUCATION: University of Georgia
TURNED PROFESSIONAL: 1999
JOINED TOUR: 2005

Golfnerden

over 20 år siden

Golfnerden

Jeg ser poenget ditt.
Men en spiller kan vel umulig spille som en 25 handicapper som 23 åring på Sola og gå 53 over par på tre runder.
Og et par år etter gå 18 under par på en turnering.
Han ble slått av avdankede klubbproer og svært unge amatører.
Trening kan ikke være eneste grunn.

Og hva gjør denne mannen på Sola?

kølla

over 20 år siden

kølla

Først: Hva gjorde denne mannen på Sola?
Svar: Kanskje han jobbet i et firma i oljebransjen etter sin universitetsutdannelse. Kanskje han jobbet akkurat i Siemens som sikkert hadde noen av sine ansatte i turneringen!
Kan en golfspiller spille en dritt turnering der alt mislykkes?
Svar er JA!
Kan en spiller bli så mye bedre med skikkelig trening?
Svar er JA
Kan en golfspiller igjen spille en drittdårlig turnering på en dårlig dag?
Svaret er ubetinget JA!
Fra 1999 til 2005 er 6 år og en evighet i golf.
Han sluttet seg til touren(PGA Touren) i 2005, og spiller følgelig sin første sesong her. Slike spillere er som regel talenter og meget treningsvillige og målbevisste som de fleste japanere.

Snappy

over 20 år siden

Snappy

Kansje an ikke tok den turneringen særlig alvorlig, han gikk sikkert med høy hcp'ere... Kansje an lot sjefen vinne, kansje et taktisk trekk der og da????

Hvem vet!!!

Golfnerden

over 20 år siden

Golfnerden

Man går ikke 53 over par på SOLA og så 18 under på Nationwide.

Kan jeg få noen skikkelige svar?
Helst fra noen som var der.

snappy

over 20 år siden

snappy

Tør å påstå at dette ikke er samme person Imada er vel like stort som Andersen vel ???? Bare å snakke med Sola det, spørre hva Hcp han hadde da??

Jeg tør vedde penger på at dette ikke er samme person... Denne manner var Rolex junior player of the year i 1995.

Dette sier vel litt, sola er jo ikke så vanskelig!!!

Golfnerden

over 20 år siden

Golfnerden

I følge golfdata.se er dette nemlig samme person.
Og de er pålitelige. Men kanskje det bare er en som har lurt seg inn i turneringen på Sola?

snappy

over 20 år siden

snappy

Heheh kansje det

Gunder

over 20 år siden

Gunder

Kanskje han lot caddyen få spille ;)

Kalkis

over 20 år siden

Kalkis

Tallenes tale er klar.
Golfnerd, du er en irritabel masete idiot og sikkert kjempestolt av ata du har funnet ut av Imada og Sola.

Golfnerden

over 20 år siden

Golfnerden

Kalkis, du er og blir en klovn og jeg ønsker at du ikke blander deg inn.

Golftiger

over 20 år siden

Golftiger

http://www.abelegolf.com/r_imada.asp

....a young superstar named Ryuji Imada. Ryuji went on to become the number one Junior in America in 1995, and then became the number one Amateur in 1996. While watching Ryuji compete with the best Amateurs in the world, Rich really began to see first hand what really matters in golf......

Jeg var ikke på Sola i 1999 - men tror nok han hadde en dårlig dag.....

En som var der

over 20 år siden

En som var der

Om jeg ikke minnes feil, var det vanskelige spilleforhold i den turneringen med kuling++ och muligen regn (ikke helt sikker).

Dette kan jo forklare scoren (ikke bare til han, men til alle som kom på +15 eller mer).

Dessuten skiller jo Sola seg ganske enormt fra vanlige amerikanske baner. Her er noen punkter:

# Ofte mye vind

# Harde greener

# Greenene har ikke samme militæriske indelining som de har i USA, der det liksom ofte er, enten break eller ikke, uten på Sola er det litt break her og der... :-)

Tror nok det dreier seg om samme spiller... Men han kanskje hadde vært på byn dagen før turneringen startet? :-)

En som var der

over 20 år siden

En som var der

Og dessuten ikke minst:

# Treigere greener

Golfnerden

over 17 år siden

Golfnerden

Imada er heitere enn noensinne. Fremdeles ingen som vet om han var på Sola?

Golfgeek

over 17 år siden

Golfgeek

Hva om fyren meldte seg på turneringen, og våknet med jævla vondt i ryggen? Men spilte allikevel fordi han hadde lyst? Kanskje han hadde vondt i håndleddet? Vondt i huet? forkjøla? feber?

Skal du mase i mange år om dette?

JEg

over 17 år siden

JEg

Jeg har selv gått 104 på første runde og 74 på andre runden av en turering. Ikke kom å si at slikt kan skje.

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Hehe, golfnerden bedriver såkalt mental smerteforflytning:

I stedet for å kjenne på hvor mye hans eget golfspill suger, så finner han noen andre som suger enda mer.

Metoden kan også brukes på fysisk smerteforflytning:

Hvis du f.eks. har falt og skrubbet opp kneet, så kan du slå deg selv så hardt i hodet at du ikke kjenner kneet lenger :-)

Jeg bør vel opplyse om at ingen av metodene er kjent for å ha noen særlig god langtidsvirkning.

henrikf

over 17 år siden

henrikf

Dette er jo til forandring et meget interessant tema. Hva vet vi? Mannen som ligger ett slag bak Tiger Woods etter gårsdagens spill på Doral, har samme navn som mannen som ble slått av Øyvind Rojahn med 56 slag så sent som for ni år siden under Nordic League turnering på Sola (Forus) formoder jeg).
Det er jo flere kjente spillere på resultatlisten og noen må ha spilt med ham de tre rundene. Hva med Rojahn, Morten Hagen, Per Berge, Anders Liesen, Johan Elgborn? Husker dere noe? Kan det være samme mannen? Selvsagt kan det ikke være det. Eller?

HM

over 17 år siden

HM

Det er nok samme kar ja.
Hvis man klikker på navnet hans på resliste fra 1999 så kommer stats fra årets PGA Tour opp.

Så, da går det altså an å forbedre seg, hvis man er ung og har talent da.
Husker en viss skribent i Norsk Golf som for noen år siden skrev at man nådde sitt beste nivå etter et par år og at man eter den tid bare kunne gi opp å tro at man skulle bli bedre. ;-)
Tror det var i serien "Rett fra leveren"

Golfnerden

over 17 år siden

Golfnerden

Takk, Henrik. Finner du ut?

Golfozoid

over 17 år siden

Golfozoid

Golfnerden burde kanskje ringe Rojahn, så slipper du å stille spørsmål her som du neppe får svar på.

Bæææ

over 17 år siden

Bæææ

ifølge Henrikf har toget gått når man spiller så dårlig i så voksen alder.
Kan umulig være samme mann, hvis ikke Henrikf bare vrøvler i Amatourtråden...

Yngve

over 17 år siden

Yngve

det er nok en annen henrikf, eller kan det være mulig å ha to meninger om samme sak? hmmmm....

golfnerden, du virker noe besatt av denne Imada-episoden.
hvis du virkelig ikke tror det er mulig å spille tre runder dårlig golf i en turnering når man er i verdenstoppen, så se på Angel Cabrera og Phil Michelson da!

ok, så har de ikke 3 dårlige runder, men 16 slag på et par3 hull kan ødelegge de fleste scorekort gjennom tidene!

Golfnerden

over 17 år siden

Golfnerden

Besatt? Nei, er ikke det. Synes det er en litt vittig sak og bare lurte for noen år siden. Så spiller kan konge for tiden og dro den frem igjen.

Dessverre tenkte jeg ikke på at dette forumet kun skal diskuteres :

-Miklagard.
-Hvor fantastisk billig det er på internett og dyrt i proshopper.
-Hvor elendig Golfsiden er.
-Hvor stygge Callaway sine køller er
-Hvor dårlige norske golfkommentatorer er
-Hvordan man skal få best mulig golf, helst gratis.
-Hvem som slår lengst av Yngve og GB. Who the fuck are you?

Beklager at jeg ikke følger debattheltenes regler.

hp

over 17 år siden

hp

Vist det er samme mann betyr jo bare att det hp for marius og andre unge norske golfere.Synd jeg ikke er i den kategorien Sjiiit.

Fuji

over 17 år siden

Fuji

Golfnerden: Haha der traff du spikern på hodet.

henrikf

over 17 år siden

henrikf

Som jeg sa. Endelig en interessant diskusjon her inne. Takk Golfnerden. Jeg tviler sterkt på at det var den samme Imada. Og grunnen er ikke at han umulig kunne ha blitt så god nå etter å ha vært så dårlig den gang. Imada var en meget god spiller allerede i 1995 og var en stjerne på college-laget før han ble pro i 1999.
Enten må det ha skjedd noe helt spesielt på Jæren ( han kan ha prøvd å se hvor lavt det var mulig å gå med links køller - eller han spilte med kun tre køller - eller han var syk/på fylla i Stavanger.
Det ville ikke vært mulig for ham å gå tre så dårlige runder etter hver andre på lette Sola hvis alt var som det skulle. Og det var det for uken etterpå spilte han BC Open på PGA touren. Riktignok misset han cuten og gikk fire over over to dager, men det ville han ikke ha gjort om han gikk tre 90-runder på Sola uken før.
Et annet spørsmål er hvordan han kom inn i PGA turneringen når han ikke hadde kortet. Det kan enten skje ved wild card (hvorfor skulle han få det) eller mandagskval. Spiller du Sola på søndag rekker du ikke mandagskval i British Columbia.

Dette har sikkert bææææ og de andre geniene perfekte forklaringer på som antagelig munner ut i at dersom de får spille amatour nesten gratis blir alle pga spillere til slutt. Men for golfnerden og oss andre som baserer våre antagelser på fakta ikke fleip, er det fortsatt et mysterium hvem som spilte til sisteplass i Nordic League på Sola 12.september i 1999 med navnet til han som er en av de heteste på PGA touren i øyeblikket.

HM

over 17 år siden

HM

Men HenrikF.
Hva med at du får opp stats for hans PGA-karriære når du klikker på hans navn på resultatlista fra 1999?

Kan du forklare/bortforklare det?

superfisk

over 17 år siden

superfisk

Jeg utnevner herved Henrik Færevåg til forumets sureste, mest nedlatende og mest uhøflige medlem.

Roy

over 17 år siden

Roy

HenrikF, du er som en kokebok du..

Yngve

over 17 år siden

Yngve

og jeg utnevner herved golfnerden til den såreste og meste nærtagende ferskingen på forumet.

tåler vi ikke tøys og tull, kjære golfnerd?

sss

over 17 år siden

sss

Å bli kalt "fersking" når man har startet denne tråden for 3år siden, er vel i god golftradisjon. Man kan ikke utale seg om golf før man har spilt i en mannsalder.

Golfnerden

over 17 år siden

Golfnerden

Jeg har spilt golf siden 1986 og har 3,3 i handicap. Fersking, neppe?
Fersking på Scangolf? Nei.
Medlem av community nesten siden oppstart og har skrevet på diskusjoner i mange,mange rare navn. Også eget.

Superfisk

over 17 år siden

Superfisk

Nå fikk jeg plutselig en helt utrolig respekt for deg.

Når skal du ringe Sola GK å høre? Eller hva med Rojahn?

Gunnar Bull

over 17 år siden

Gunnar Bull

Til Golfnerden. Yngve slår lenger enn meg når han treffer ballen.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her