Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Stivere skaft=lavere ballbane?

Hjelp!

over 20 år siden

Hjelp!

Jeg slår alt for høyt har jeg funnet ut, slår langt og høyt ikke noe god kombinasjon i motvind sidevind osv.

Er det slik at et stivere skaft vi hjelpe meg med å slå lavere? eller må man ha et tyngre skaft også? liker nemlig ikke skaft som ligger fra 125 gram og oppover....

Kølla

over 20 år siden

Kølla

Det er vel ikke bra å gå på banen med "stivere skaft"

Picard

over 20 år siden

Picard

Ikke nødvendigvis. Noen skaft er laget nettopp for å hjelpe spillere med for høye ballbaner. Det som kjennetegner disse skaftene er at de har en stivere tupp enn andre skaft, og at de "kicker" høyere oppe på skaftet.

hjelp!

over 20 år siden

hjelp!

har du noen eksempel på disse skaftene, spiller normalt med true temper R-flex en tomme forlenget ,stifftippet, men det holder ikke det heller...

veggiss

over 20 år siden

veggiss

tx-tour gir deg lavere ballbane, du kan jo prøve det.

wahtever

over 20 år siden

wahtever

jeg regner med du har sjekket svingen din hos en pro, det kan jo være noe du gjør om du har så ufattelig høy ballbane.

EH

over 20 år siden

EH

Jeg har samme problemet og det kan avhjelpes noe med skaft, men min erfaring er at det er mest å hente i endringer i sving og stands. Mine armer/hender har en tendens til å "stoppe opp" rett før impact. Jeg jobber med å holde hastigheten på hendene oppe gjennom impact. Hendene bør ligge foran køllehodet ved balltreff.

Jeg flyttet også ballen 1"-2" bakover i standsen og forsøker å fullføre svingen ved å slenge strake armer mot målet. Dette fungerer for meg.

Puh, dette var ikke lett å forklare, håper du har et åpent sinn og god forestillingsevne.

Hvilket TrueTemper skaft spiller du med? TT Release er et vanlig skaft på OEM-køller og de gir høy ballbane. Se
http://www.truetemper.com/golf/products.asp

Er det dette skaftet du bruker vil det være en del å hent på TX-tour som veggis foreslår.

Lykke til.

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her