Logg ut

Vil du virkelig logge ut?

Aktive golfere du følger
  • Du må være innlogget for å se aktive golfere.

Debattforum

Elektroniske scorecard

Erik

over 20 år siden

Erik

Er dette nyttig verktøy eller kun "nice to have"?
Hvilke sytem er best ?

Proffen

over 20 år siden

Proffen

Etter min mening mest nice to have, men artig for adspredelse.
Det kan jo gå utover evnen til å tenke selv... Det kan jo også forstyrre selve spillet om man får tekniske utfordringer underveis.
Men man vet jo aldri, det blir kanskje påbudt en dag.

Første ut:
http://www.caddiecard.no/

Spennende nykommer:
http://www.wegolf.net/

Proffen

over 20 år siden

Proffen

Flere leverandører:

http://www.golfpilot.no/

Per

over 20 år siden

Per

Et svært populært program som kom på markedet mange år før de nevnte er www.intelligolf.com

Fornøyd

over 20 år siden

Fornøyd

Prøv RGolf, Norsk og gratis! All ære til karen som har brukt fritiden sin på dette og vil dele det med oss. Både scorecard på pda og et nyttig pc-program.
http://www.home.no/rgolf/index.html

Calavera

over 20 år siden

Calavera

Hear, hear...

RGolf anbefales!!!

Dilter

over 20 år siden

Dilter

Jeg synes også RGolf er bra, men desverre har de ikke en versjon for Palm, som er min håndholdte plattform. Så på banen bruker jeg et freeware program for Palm som heter 'Golf Score'. Det er enkelt og greit. Det er også mange shareware-programmer tilgjengelige (prøv et søk på Google eller Tucows), men jeg synes mange av disse blir for kompliserte og for tidkrevende (f.eks. Intelligolf).

Informasjonen blir overført til RGolf når jeg kommer hjem.

Elektronisk scorekort er definitivt et nyttig verktøy for meg.

Jan B. Sørensen

over 20 år siden

Jan B. Sørensen

Ingen tvil om at Intelligolf er det beste program for PDA'er. Flest baner, godt statistikkprogram på PC, støtter GPS bare for å nevne noen momenter som er bedre enn på andre program.
JanB
en som har testet det meste

Golfy

over 20 år siden

Golfy

Jeg kjøpte wegolf fra golfplayer.no til min SE K700 i fjor, har aldri fulgt mer med på statistikker etc etter det:-) Det går både fortere og er enklere en papir utgaven og får også info on hvert hull på banen jeg spiller. Har prøvd PDA utgaven til Intelligolf men synes selv det var tungvint og glemte den stadig, men mobben er innen rekkevidde 24/7 !
I tillegg kan man legge inn spillere, redigere overføre samtlige 18 og 9 hulls baner i Norge fra egen hjemmeside! De som er skeptiske burde faktisk prøve, morsom overraskelse! Koster svært lite også!

Caddie Card

over 20 år siden

Caddie Card

Har brukt Caddie Card i 2 fulle sesonger og er kjempefornøyd. Pro Module er litt "overkill" for en amatør, men social module er glimrende (registrerer kun fairwaytreff, antall putter og slag totalt). Har alltid Palmen min med meg så jeg syntes dette fungerer veldig bra. De er også veldig behjelpelig hos CaddieCard dersom du ønsker nye baner tillagt.

wegolf fan

over 20 år siden

wegolf fan

Enig med golfy, har også brukt Intelligolf men nå samler palmen støv på kontoret.. det er litt tungvint, den likte ikke nedbør og jeg glemte å lade den ved flere anledninger, men et bra produkt i aller høyeste grad.

Jeg skaffet meg også wegolf på samme nettsted men var usikker på løsningen, men etter 20-30 runder er man avhengig, den er rett og slett genial. Enkel, oversiktlig, gir deg den infoen du trenger og i tillegg kan du invitere andre til å se "super-rundene" via nettstedet. Men smaken er som baken, det er masse gode produkter for oss tech-freaks både norske og utenlandske men jeg synes personlig det er utrolig enkelt og greit å bruke mobilen på banen (så lenge den er på lydløs:-) for så å se statistikkene på nettet i ro og mak i etterkant.

Snappy

over 20 år siden

Snappy

De som har pocket pc og ikke bruker den, kjøp QTEK S100 eller noe tilsvarende, slik har man både mobil og PPC i en dings

Jan B. Sørensen

over 20 år siden

Jan B. Sørensen

Har nå QTEK 2020 og har brukt den til det meste. Har også en GPS som jeg har i baklomma når jeg går, så jeg har registrert posisjonsdata for endel baner.

Teldar

over 20 år siden

Teldar

Til mobil/pda - søkte en del rundt. Mscorecard systemet skal være av de beste og det koster ikke mer enn 130,-

http://www.mscorecard.com/mscorecard/index.php

Fungerer perfekt!

Dilter

over 20 år siden

Dilter

Tenkte her om dagen at noen burde utvikle et scorekort for oss høyhandicappere. Dette ville ha kategorier som
- antall mistede baller per hull
- underkategorier: a) i vann, b) i skog, c) OB
- antall straffeslag per hull
- underkategori: dobbeltstraff (dvs. når ballen blir borte og det slaget som får ballen i spill er det tredje, femte osv.)
- sand choke: antall forsøk for å komme ut av bunker
- skyldige øl: antall utslag som ikke gikk forbi dametee
- reverse scramble: du er på green, men putten sender ballen utenfor
- antall mulligans
- antall flights sluppet gjennom
osv.

Led

over 20 år siden

Led

Enig med Teldar. Mscorecard var absolutt verdt pengene. Meget lettvint input, og masse statistikk. slipper regne ut stabelfordpoengene selv, det er jo den største fordelen synes jeg. (bruker Mscorecard på Nokia 6630)

Mscorecard

over 20 år siden

Mscorecard

Har de noen norske baner?

Led

over 20 år siden

Led

Ja du kan laste ned baner direkte fra telefonen, veldig enkelt. Når det gjelder norske baner så er det vel et tjuetalls baner, men det er ikke noe problem å legge inn baner selv. Tar max 5 min å legge inn data for en bane og lagre den.

veggiss

over 20 år siden

veggiss

testet rgolf i dag, suverent program!!

Rune

over 20 år siden

Rune

Ny versjon av RGolf kommer om kort tid.

Rune

veggiss

over 20 år siden

veggiss

supert! rgolf var lett å bruke, og ikke minst raskt! følte aldri jeg jeg ble hengende igjen for å punche inn alle data. eneste var at jeg glemte å gjøre det nå og da, men det er jo ikke din feil :)

Bergenser

over 20 år siden

Bergenser

Ser at RGolf nå har kommet med versjon 3. Suverent program, til en suveren pris... Ser frem til å teste Pocket versjonen på min nye qtek s100

Rune

over 20 år siden

Rune

Til Bergenser:

Har ikke selv testet PocketRGolf på Qtek, kun vanlig PDA. Skal i teorien ikke være noe problem. Send meg gjerne en e-post på hvordan det går.

Rune

Teldar

over 20 år siden

Teldar

For de som bruker mscorecard så har det nå kommet en ny versjon - 4.0 - som har en del forbedringer, bla. opsjon på automatisk oppdatering av hcp.

De som har lisens kan laste ned gratis.

SJ

over 20 år siden

SJ

Et gratis alternativ til scorecard software for Java-telefoner er wireless18.

http://www.wireless18.com

Proffen

over 20 år siden

Proffen

R & A har godkjent bruk av GPS ser jeg!
Hva vil dette bety?
Det vil gi store muligheter for lengdekontroll også i konkurranse etter det jeg kan skjønne.

Dette må jo være en drømmedag for alle leverandørene i alle fall!

Jeg tror jeg må ut å titte litt ekstra selv. Føler at jeg blir litt presset til å prøve nå :) Er bare opptatt av lengdemålingene selv og ikke score-føringen.

Håper til sist da at alle lærer seg å bruke dupedittene ordentlig slik at dette ikke forsinker eller fostyrrer spillet!

Dilter

over 20 år siden

Dilter

Ser at XXL har "tilbud" på følgende:

Leica Pinmaster 700 m/veske
Monokular med laser avstandsmåler. Rekkevidde: 700m. Spesiallaget for golf. Den eneste på markedet som klarer avgi et mål ut i fra et objekt som er like tynn som flaggstang på greenen. Nøyaktighet +/- 1 m. Leveres med futteral.

For den nette sum av kr. 4699.

Tror jeg heller investerer i noen nye køller og/eller flere protimer. Er alle slike apparater like dyre?

Forøvrig er synes det som bruk forutsetter at det tillates av "the committee".

pankla

over 20 år siden

pankla

Hvilke programmer kan brukes på mobil? Går dat kjapt legge inn programmet? T

Technofreak!!!

Wegolf fan

over 19 år siden

Wegolf fan

Wegolf er det eneste alternativet for mobil, nå også med GPS! Løp å kjøp http://www.golfplayer.no/Golfplayer/Product/AcProduct.aspx?PageId=2&AcpId=WEGOLF-TOTAL

Legg inn ditt innlegg her

(Denne tråden er stengt)

Få nyhetsbrev!

Legg deg inn her for å motta nyhetsbrev med nyttig info om bl.a. kampanjer og tilbud fra klubber/golfbutikker, spilletips, reisetips etc etc. Les mer her