veggiss
ehh...du virker som en mann som vet hva du snakker om køllekalle, men nå driter du deg ut. jeg vet at det ikke sitter en vektport der, man kjøper nemlig en vektport og setter i, i denne putter man vekter til man har kommet ned i ønsket svingvekt. her er et utsnitt fra dialogen mellom meg og køllemakeren min i usa da vi diskuterte hvordan det nye jernsettet mitt skulle bli.
"Beware: Every 1/2 inch over standard adds 3 swingweight points. Your irons will weigh out around D9 to E1, maybe a little less because the shaft is around 109grams as opposed to 124grams average. If you want me to add weight ports with pliable weights, I can, it will bring the swingweight down. But all that does is full the scale. Even though the club is heavier by total weight, the I can get the swingweight down about 7 points from whatever it comes out to be. My cost for each port is $1.25 and it will hold 4 pliable weights that are 28 cents each x 4 per
club or another $1.12."
køllene det er snakk om er tom wishon 550c jern, med dynamic gold superlite skaft, x100 flex, 1 1/2" forlenget.
var inne på fornebu for to dager siden for en lie justering på settet fikk han til å sjekke svingvekten samtidig...tror du jammen ikke de lå på D4 som jeg hadde bedt om.
hvis du vil lese litt om temaet kan du jo begynne på denne linken
http://www.freegolfinfo.com/forums/tm.asp?m=949609&mpage=1&key=backweighting
der forteller tim hewitt, respektert køllemaker og eier av www.myostrichgolf.com (som bl.a. er certified rifle center), om hva du kan gjøre med buttweight, eller vekter i grep-enden om du vil.
ser frem til å høre ditt svar på dette.